Google

מדינת ישראל - געברי נהאד, זעתרי רביע, געברי מוחמד

פסקי דין על געברי נהאד | פסקי דין על זעתרי רביע | פסקי דין על געברי מוחמד |

2172/07 פ     09/11/2008




פ 2172/07 מדינת ישראל נ' געברי נהאד, זעתרי רביע, געברי מוחמד




בעניין:
1



בתי המשפט


בית משפט השלום ירושלים
פ
002172/07

בפני
:


כבוד השופטת חגית מאק-קלמנוביץ





בעניין:
מדינת ישראל






המאשימה



נ
ג
ד




1 . געברי נהאד
2 . זעתרי רביע

3 . געברי מוחמד






הנאשמים

נוכחים:

ב"כ המאשימה: עו"ד עמית מיכלס

הנאשם וב"כ: עו"ד נעאמנה מחמוד

גזר דין לגבי נאשם 3



נאשם 3 הורשע על פי הודאתו בעבירה של החזקת סכין. מדובר בהחזקה של שני סכינים בכיס מכנסיו, כשהוא נמצא בירושלים בסמוך לשער הפרחים. הנאשם צירף תיק נוסף, ת.פ. 1614/06, שבו הואשם בהחזקת סכין, שהיה חרב גדולה, שהנאשם עשה בה שימוש כאיום על אדם אחר עקב סכסוך כספי ביניהם.

התביעה ביקשה להטיל על הנאשם עונש של 4 חודשי מאסר בעבודות שירות, מאסר על תנאי וקנס. הסניגור ביקש להסתפק במאסר על תנאי וקנס כספי.

לנאשם הרשעה קודמת אחת משנת 2,000 בעבירות של נסיון לתקיפת שוטר והשתתפות בהתפרעות. בתסקיר קצין מבון שהוגש לגביו מפרט קצין המבחן ילדות רצופת קשיים, כשהנאשם גדל חלק מהזמן בבית סבתו, וחלק מהזמן אצל אביו שהיה מעורב בפלילים. ע"פ התסקיר העבירות מבטאות תקופה של הידרדרות לאורח חיים שאולי, אשר עברה והסתיימה, כיום הנאשם מנהל אורח חיים יציב וזוכה לתמיכה, ולא נפתחו לו תיקים נוספים בשנתיים האחרונות. על כן ממליץ התסקיר על עונש של מאסר על תנאי שיאפשר לו המשך תפקוד תקין.

העבירות בהן הורשע הנאשם אכן אינן מן הזמן האחרון: אחת מהן משנת 2006 והאחרת מ- 2005. גם הרשעתו הקודמת ישנה למדי, במיוחד בהתחשב בכך שמדובר בבחור צעיר יליד 1986, שביצע את אותה עבירה בהיותו קטין. לזכות הנאשם עומדים גם הודייתו בשתי העבירות שחסכה זמן, הרקע המשפחתי הקשה והעדר תיקים נוספים בזמן האחרון.

עם זאת, לא ניתן להתעלם מחומרת העבירות בהן הורשע הנאשם ובסכנה הרבה הטמונה בהן. עצם החזקת הסכין מהווה שלב מסויים בדרך לעשות בו שימוש אם יתעורר הצורך או הרצון בכך. במקרה זה, ע"פ עובדות האישום בו הודה הנאשם, הוא עשה אכן שימוש בסכין בו החזיק, אמנם לא לשם פגיעה בפועל אך כאיום על מי שעימוד היה מסוכסך. עוד יש להביא בחשבון את הסכין בה החזיק הנאשם באותו מקרה – חרב ארוכה ולא סכין רגיל, את העובדה שבכתב האישום בתיק זה הואשם בהחזקת שני סכינים, וכן את מקום ההחזקה – על גופו ממש, ולא ברכב או כיוצ"ב. כל אלו מעידים סכנה של ממש מפני עשיית שימוש בסכינים.

הנסיבות שתוארו אינן מאפשרות להסתפק בעונש של מאסר על תנאי וקנס בלבד, שאין בו כדי לבטא את חומרת העבירה והצורך בענישה ממשית ומרתיעה. עונש של עבודות שירות מהווה איזון ראוי, גם מהטעם שאין בו כדי להביא את הנאשם למעורבות בחברה עבריינית ממש, כפי שנגרמת במאסר בפועל ממש.

לאור כל האמור אני דנה את הנאשם לעונשים אלו:

1.
מאסר בפועל למשך 4 חודשים שירוצה בעבודות שירות, בהתאם לחוו"ד הממונה.

הנאשם יתייצב לריצוי העונש ביום 1.1.09 בשעה 08:00 במפקדת גוש מרכז בשב"ס.


2.
מאסר על תנאי לחודשיים למשך שנתיים על עבירות החזקת סכין ואיומים.
3.
קנס כספי בסך 1,000 ₪ שישולם ב- 4 תשלומים שווים הראשון ב- 1.12.08 והאחרים ב- 1 בכל חודש לאחריו.

הסכינים יושמדו.

זכות ערעור לבית המשפט המחוזי בתוך 45 יום.
ניתן היום י"א בחשון, תשס"ט (9 בנובמבר 2008) במעמד המתייצבים.


חגית מאק-קלמנוביץ
, שופטת

קלדנית: מ.א.







פ בית משפט שלום 2172/07 מדינת ישראל נ' געברי נהאד, זעתרי רביע, געברי מוחמד (פורסם ב-ֽ 09/11/2008)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים