Google

מרכזים לקהילה ולהתחדשות שכונות בעפולה בע"מ - אסיה אוצ'קוסקי, אירנה לויט, מריאנה סימיס

פסקי דין על מרכזים לקהילה ולהתחדשות שכונות בעפולה בע"מ | פסקי דין על אסיה אוצ'קוסקי | פסקי דין על אירנה לויט | פסקי דין על מריאנה סימיס |

627/08 ברע     09/11/2008




ברע 627/08 מרכזים לקהילה ולהתחדשות שכונות בעפולה בע"מ נ' אסיה אוצ'קוסקי, אירנה לויט, מריאנה סימיס




בעניין:


בית הדין הארצי לעבודה


ברע000627/08




מרכזים לקהילה ולהתחדשות שכונות בעפולה בע"מ


המבקשת


1. אסיה אוצ'קוסקי
2. אירנה לויט
3. מריאנה סימיס


המשיבות




לפני הנשיא סטיב אדלר
ה ח ל ט ה



1.
לפני בקשת רשות ערעור ובקשה לעיכוב ביצוע החלטת בית הדין האזורי לעבודה בנצרת (הנשיאה ורד שפר ונציגי הציבור מר גבעתי ומר ברט; בשא 4026/08). בהחלטה נפסק כלקמן: "הבקשה למתן צו מניעה זמני מתקבלת ברוב דעותיהם של נציגי הציבור אל מול דעתה החולקת של ראש המותב, ובית הדין מורה למשיבה (המבקשת לפנינו, ס.א.) להשיב את המבקשות (המשיבות דכאן, ס.א.)
לעבודה בשירותה באותם תפקידים ובאותם תנאים שבהם הועסקו קודם לפיטוריהן". בית הדין הוסיף וקבע, כי ההליך העיקרי יחל להשמע ביום 23.11.2008 וכי בכוונתו לנהל את הדיון בו באופן מזורז.

2.
טרם נבוא לידי החלטה בבקשות שלפנינו, נוסיף אך אלה:

א.
הצדדים חלוקים, בין השאר, באשר לסיבת פיטורי המשיבות. בעוד הנשיאה שפר ציינה, כי: "בשלב זה, טרם קיומו של דיון הוכחות בתביעה העיקרית, לא ניתן לקבוע שהמבקשות פוטרו בשל שיקולים פוליטיים". ציינו נציגי הציבור, כך: "במקרה מושא הבקשה לא ניתן לראות בפיטורים מעשה מקרי ולא מכוון. ההחלטה על ביצוע הפיטורים באופן מיידי מעוררת סימני שאלה בדבר תום הלב שהנחה את המשיבה בפעולתה.... לאור דבריה של גב' צ'רסקוב בעדותה, ולפיהם כבר פוטרו המבקשות בעבר משיקולים פוליטיים, יש מקום להניח כי שיקולים אלה הם שהנחו את המשיבה שלא כדין גם בהליך הנוכחי...".

ב.
לטענת המבקשת, אין לה מקור תקציבי לתשלום שכר המשיבות עד להכרעה בהליך העיקרי. כן הוסיפה, כי ממילא, אם תביעת המשיבות תתקבל בסופו של יום, ניתן יהא לפצות את המשיבות בכסף בעד התקופה בה לא קיבלו שכרן, ככל שבית דין זה יחליט להפוך את החלטת בית הדין האזורי בדבר מתן סעד זמני של השבה לעבודה.

3.
לאחר שעיינתי בבקשה, מצאתי לדחותה. אמנם סבורני, כי לעת הזאת לא התבררה לאשורה סיבת הפיטורין ולא הוברר דיו האם זהו המקרה, בו מאזן האינטרסים מורה בבירור על מתן סעד זמני של איסור פיטורים והשבה לעבודה. עם זאת, קבע בית הדין כראוי נוהל מהיר לבירור התביעה העיקרית, במהלכה יובררו העובדות הצריכות להכרעה. בנסיבות אלה לא מצאנו להתערב בהחלטת בית הדין המקיים דיון בהליך העיקרי כבר ביום 23.11.2008. אך ברי, כי משמדובר בסעד זמני, רשאים הצדדים לעתור לבית הדין לבחון את המשך תוקפו של הסעד ככל שבמהלך בירור התביעה העיקרית יסתברו עובדות חדשות או שונות.

4.
סוף דבר - הבקשה נדחית. משלא התבקשה תגובת המשיבות אין צו להוצאות.

ניתנה היום י"א חשוון, התשס"ט (9.11.2008), בהעדר הצדדים ותשלח על אתר באמצעות פקסימיליה.





סטיב אדלר
, נשיא








ברע בית הדין הארצי לעבודה 627/08 מרכזים לקהילה ולהתחדשות שכונות בעפולה בע"מ נ' אסיה אוצ'קוסקי, אירנה לויט, מריאנה סימיס (פורסם ב-ֽ 09/11/2008)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים