Google

אימן נאיף סוויד - סימון עיסא רושרוש

פסקי דין על אימן נאיף סוויד | פסקי דין על סימון עיסא רושרוש

4591/07 עא     06/08/2007




עא 4591/07 אימן נאיף סוויד נ' סימון עיסא רושרוש




החלטה בתיק ע"א 4591/07



בבית המשפט העליון
בירושלים


ע"א
4591/07 - א'


בפני
:

כבוד הרשם יגאל מרזל


המערער:
אימן נאיף סוויד



נ


ג


ד



המשיב:
סימון עיסא רושרוש


בקשה לפטור מעירבון




החלטה



1.
לפני בקשה לפטור מערבון בסך 25,000 ₪ שנקבע בהליך שבכותרת או לחילופין להמרתו. ההליך נסוב על פסק דינו של בית המשפט המחוזי בנצרת בעניין גובה הפיצוי ושכר הטרחה שנפסקו לזכות המערער במסגרת בקשתו למתן

פסק דין
הצהרתי. לטענת המערער, מצבו הכלכלי אינו מאפשר לו להפקיד ערבון בהליך שבכותרת. זאת ועוד, המשיב חייב לו בגין סכומי הוצאות שנפסקו על ידי בית משפט קמא, וטרם שולמו, סך של 18,046 ₪ . לפיכך, לטענתו, רוב הסכום אותו נדרש להפקיד מתקזז עם החוב אותו חב לו המשיב ולפיכך בקשתו היא כי הערבון יומר בהפקדת הודעת קיזוז מטעמו. עוד נטען על ידו, כי הכנסתו היחידה היא בסך של 6,500 ₪ לחודש וכי חשבון הבנק שבבעלותו נמצא ביתרת חובה. אין בבעלותו נכסים, מלבד זכות חוזית בנכס נשוא המחלוקת, וכן, בבעלותו רכב פרטי שקיבל במתנה מהוריו לפני כ- 5 שנים. עוד טוען המערער, כי עשה כל שביכולתו על מנת לפנות לסביבתו הקרובה לצורך עזרה בגיוס הכספים, אך מאמציו עלו בתוהו. המשיב מתנגד לבקשה.

2.
על המבקש פטור מהפקדת ערבון מוטל הנטל לפרוש לפני בית המשפט תשתית עובדתית אשר תצדיק זאת. המערער לא עמד בנטל זה שכן לא צירף לבקשתו את מלוא האסמכתאות שיש בהן כדי לבסס ולהוכיח את טענותיו, ובכלל זה פירוט של הוצאותיו והכנסותיו המלאות. בבקשה אף לא הובהר האם בבעלות המערער רכוש, כגון חסכונות או פקדונות שניתן להיעזר בהם לצורך הפקדת הערבון. מתדפיסי חשבון הבנק עולה כי בידי המבקש תכנית חסכון. בבקשה נטען אמנם כי הוריו רכשו עבורו רכב פרטי, אולם, לא הובהר מדוע אין באפשרותם לסייע לו לצורך גיוס הסכום הנדרש להפקדת הערבון ולא הוברר מניין משגת ידו לממן את ייצוגו המשפטי בהליך שבכותרת ובהליך שהתנהל בבית משפט קמא. במצב דברים זה, אין מקום להיעתר לבקשה לפטור מערבון.

3.
אשר לבקשת המערער לחלופת ערובה, ניתן להיעתר לבקשה להמרת ערבון בהודעת קיזוז מקום שהחוב אינו שנוי במחלוקת או שהוא נקבע ב

פסק דין
חלוט. מתגובת המשיב עולה כי בכוונתו להגיש בקשה לביטול פסק דינו של בית משפט קמא, הכולל השגה על עצם חיובו בתשלום למבקש. במצב דברים זה, אין מקום להיעתר לבקשה לחלופת ערובה ככל שעניינה הסכומים שנפסקו לטובת המערער בפסק דינו של בית משפט קמא. התוצאה היא, שהבקשה נדחית. סכום הערבון שנקבע יופקד תוך 15 יום מעת המצאת החלטה זו (ימי הפגרה יבואו במניין הימים), ולא- ירשם ההליך לדחייה ללא צורך במתן הודעה נוספת.

ניתנה היום, כ"ב באב תשס"ז (6.8.2007
(
.





יגאל מרזל
, שופט




ר ש ם

_________________________
העותק כפוף לשינויי עריכה וניסוח.

07045910_l02.doc

טו

מרכז מידע, טל' 02-6593666 ; אתר אינטרנט,






עא בית המשפט העליון 4591/07 אימן נאיף סוויד נ' סימון עיסא רושרוש (פורסם ב-ֽ 06/08/2007)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים