Google

חברת עמרי גיא אתר פסול אשדוד, מטמנת אפעה - השר לאיכות הסביבה, המשרד לאיכות הסביבה,שר הפנים ואח'

פסקי דין על חברת עמרי גיא אתר פסול אשדוד | פסקי דין על מטמנת אפעה | פסקי דין על השר לאיכות הסביבה | פסקי דין על המשרד לאיכות הסביבה | פסקי דין על שר הפנים ואח' |

1445/05 בג"צ     02/07/2007




בג"צ 1445/05 חברת עמרי גיא אתר פסול אשדוד, מטמנת אפעה נ' השר לאיכות הסביבה, המשרד לאיכות הסביבה,שר הפנים ואח'




פסק-דין בתיק בג"ץ 1445/05
st1\:*{behavior:url(#ieooui) }




בבית המשפט העליון בשבתו כבית משפט גבוה לצדק


בג"ץ
1445/05



בפני
:

כבוד הנשיאה ד' ביניש


כבוד השופטת מ' נאור


כבוד השופט א' רובינשטיין


העותרות:

1. חברת עמרי גיא אתר פסול אשדוד



2. מטמנת אפעה



נ


ג


ד



המשיבים:

1. השר לאיכות הסביבה



2. המשרד לאיכות הסביבה



3. שר הפנים


4. שר המשפטים


5. מועצה אזורית חבל מודיעין


6. חברת א.ס.פ.י בע"מ


7. מועצה מקומית שוהם


עתירה למתן צו על תנאי וצו ביניים


תאריך הישיבה:
ט"ז בתמוז התשס"ז

(02.07.2007)


בשם העותרת 1:


בשם העותרת 2:


בשם המשיבים 1-4:


בשם המשיבה 5:


בשם המשיבה 6:


בשם המשיבה 7:
עו"ד בעז בן צור; עו"ד חגי הלוי


עו"ד דפנה וינברג


עו"ד יובל רויטמן


עו"ד יעקב פודים


עו"ד אהוד גרא


עו"ד ל' רז





פסק-דין

הנשיאה ד' ביניש
:



העתירה במתכונתה המקורית מוצתה. המטמנה שהופעלה על ידי המשיבה 6 באתר הפסולת "ברקת" באזור מועצת חבל מודיעין וכיום פועלת (מכוח שינוי גבולות
המועצה האזורית) בתחום המועצה האזורית שוהם פעלה ללא רשיון עסק, ללא היתר בניה וללא הסכם הרשאה עם מינהל מקרקעי ישראל (להלן:
המינהל
). רשיון העסק והיתר הבניה עוכבו עקב היעדר הסכם עם מינהל מקרקעי ישראל, וככל הנראה כך היה בשל מחלוקות על גובה דמי השימוש שהיה עליה לשלם.


הסכם הרשאה זמני נחתם עם המינהל רק לאחר הגשת העתירה בפברואר 2007 כהסכם זמני, אשר הוארך עתה עד לסיום השנה. המשיבים הודיעו כי עם הסדרת היחסים עם המינהל ניתן לדרוש גם דמי שימוש בגין העבר על פי שומה של השמאי הממשלתי ויש כוונה להעמיד את התשלומים על בסיס של שומה קבועה המבוססת על נתוני אמת.


לאחר חתימת הסכם ההרשאה הוסר המכשול למתן היתר הבניה רשיון העסק, וזאת תוך פיקוח על כך שמפעילת האתר תעמוד בתנאים הנדרשים ממנה.


עתה מעלות העותרות - חברות הפועלות באתרי הטמנה אחרים באזור שאינו מרוחק מהאתר נשוא העתירה - מתחרות כלכליות של המשיבה 6, טענות חדשות מתחום היחסים שבין המשיבה 6 למינהל והן מבקשות לטעון כי היה מקום לערוך מכרז בטרם עריכת הסכם הרשאה עם המשיבה 6. שאלה זו היא שאלה חדשה שלא היתה נושא העתירה ולא הסעד המבוקש בה. מינהל מקרקעי ישראל אינו משיב בעתירה שלפנינו. הטענה בדבר היעדר המכרז לא נידונה גם בתגובת המשיבים לעתירה ובדיון לפנינו הועלו תשובות שונות מטעם המשיבים. על פי התשובה הקצאת האתר לרשויות המקומיות נעשתה בעקבות מכרז שהוצא בזמנו, ולא היה צורך במכרז חדש. יהא הדבר אשר יהא, עניין ההקצאה ללא מכרז, אם אמנם כך הדבר, מקומו בבית המשפט לעניינים מינהליים. במהלך חילופי הדברים בדיונים לפנינו התברר מפי בא-כוח המדינה כי נושא האתרים להטמנת פסולת לקה בהיעדר הסדר הולם משך שנים והעניין טופל רק לאחרונה, אף כי הוחל בטיפול עוד לפני הגשת העתירה. מטעם זה אף הודע למפעילת האתר, המשיבה 6, כי האתר מיועד לסגירה. השאלה אם המשיבה 6 מקיימת את האתר תוך פלישה לשטחים שלא הוקצו לה מלכתחילה ולכן, כטענת העותרות, היה צורך לקיים מכרז חדש הנוגע להרחבת השטחים שבהם מופעל האתר, הינה חלק מהשאלה אשר מקומה במסגרת הדיון בבית משפט מוסמך לעניין המכרז.


נוכח השלב אליו הגיעה העתירה, והטיפול שהושלם בינתיים, דין העתירה להידחות.


המשיבים (למעט המשיבה 7) יישאו בשכר טירחת עורכי הדין של העותרים בסכום כולל של 20,000 ש"ח שיישאו בו שלוש קבוצות המשיבים הנ"ל באופן שווה.


ניתן היום, ט"ז בתמוז התשס"ז (02.07.2007), בפני
באי-כוח הצדדים.



ה נ ש י א ה
ש ו פ ט ת
ש ו פ ט






_________________________
העותק כפוף לשינויי עריכה וניסוח.

05014450_n28.doc

דז

מרכז מידע, טל' 02-6593666 ; אתר אינטרנט,






בג"צ בית המשפט העליון 1445/05 חברת עמרי גיא אתר פסול אשדוד, מטמנת אפעה נ' השר לאיכות הסביבה, המשרד לאיכות הסביבה,שר הפנים ואח' (פורסם ב-ֽ 02/07/2007)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים