Google

פראס ענבתאווי, סבטלאנה ענבתאווי, ג'אסמין ענבתאווי - מפקד כוחות צה"ל בגדה המערבית, משרד הפנים

פסקי דין על פראס ענבתאווי | פסקי דין על סבטלאנה ענבתאווי | פסקי דין על ג'אסמין ענבתאווי | פסקי דין על מפקד כוחות צה"ל בגדה המערבית | פסקי דין על משרד הפנים |

7019/05 בג"צ     07/03/2006




בג"צ 7019/05 פראס ענבתאווי, סבטלאנה ענבתאווי, ג'אסמין ענבתאווי נ' מפקד כוחות צה"ל בגדה המערבית, משרד הפנים




החלטה בתיק בג"ץ 7019/05

בבית המשפט העליון
בירושלים


בג"ץ 7019/05 - ד'


בפני
:
כבוד הרשם יגאל מרזל


העותרים:

1. פראס ענבתאווי


2. סבטלאנה ענבתאווי


3. ג'אסמין ענבתאווי


נ

ג

ד


המשיבים:

1. מפקד כוחות צה"ל בגדה המערבית


2. משרד הפנים


בקשה לפסיקת הוצאות









החלטה


1. לפני בקשה מטעם העותרים לפסיקת הוצאות. עניינו של ההליך בבקשת העותר מס' 1, תושב שכם, לרישיון ביקור עבור אשתו ובתו, העותרות מס' 2 ו-3. פניית העותרת מס' 2 לקונסוליה הישראלית באוקראינה סורבה בנימוק שעל בן זוגה להגיש את הבקשה עבורה. פניית העותר למשיב מס' 1 נדחתה אף היא, בטענה שהיא אינה אקטואלית בשלב זה. ביום 16.6.05 פנתה בעניין הנדון באת כוח העותר למשיב מס' 1, למשיב מס' 2, למחלקת הבג"צים, למחלקת אשרות, לאלוף פיקוד המרכז ולקצינת פניות הציבור. ביום 21.6.05 נתקבלה תשובה ראשונית מטעם המשיב מס' 1, וביום 20.7.05 הוגשה העתירה. בראשית אוקטובר 2005 אישר המשיב מס' 1 לעותרות לקבל הרישיונות המבוקשים, ובכך נתייתרה העתירה. העותרים טוענים כי על המשיב לשפותם על ההוצאות שנגרמו בגינו, שכן היה עליו להשיב לפניותיהם תוך 45 יום, לפי החוק לתיקון סדרי המנהל (החלטות והנמקות), תשי"ט- 1958.

2. המשיבים טענו כי לא ניתן היה להיענות לבקשה כפי שהוגשה. מאחר והסמכות ביחס להענקת רישיונות ביקור נתונה לרשות הפלסטינית, בכפוף לאישור ישראלי, נדרשת בקשה מטעם הגורמים המוסמכים ברשות הפלסטינית, ובקשה כזו לא הוגשה. בנוסף, בעת הגשת הבקשה, מדיניות הממשלה הייתה שלא לדון בבקשות לרישיונות ביקור ואיחוד משפחות באיזור הנשלט על ידי הרשות הפלסטינית. אף בעת הגשת העתירה לא טענו העותרים כי פנו לרשות הפלסטינית כדי שתעביר בקשה לצד הישראלי. רק בהמשך, התקבלה בקשת העותרת בצורה שניתן היה לטפל בה, וההחלטה בה לגופו של עניין באה עקב העברת בקשה כזו ובהמשך להחלטת הממשלה על הגמשת הקריטריונים לגבי בקשות מסוגה. לפיכך, לא העתירה היא שהביאה לקבלת הסעד המבוקש, ואין לפסוק הוצאות בגינה.

3. לאחר שעיינתי בבקשה ובטענות הצדדים, נחה דעתי כי דין הבקשה להידחות. ספק בעיני אם העותרים מיצו את מהלכיהם. הפנייה לבית-משפט זה היתה על פניו מוקדמת. אולם, גם אם אניח כי על המשיבים היה להשיב בדיוק תוך המועד שנטען, הרי שמקובלת עליי עמדת המשיבים לפיה בעת הגשת העתירה לא הייתה בפני
הם בקשה כנדרש, ולאור מדיניות הממשלה דאז, מכל מקום לא יכולים היו לאשרה. במצב דברים זה, משמעות הדבר היא כי אין לראות בהגשת העתירה משום הגורם לקבלת הסעד. בנסיבות המקרה מקובלת עליי עמדתם של המשיבים לפיה רק לאחר הגשת העתירה, ובשל שינוי נסיבות שאינו קשור לעתירה אלא להתנהלות העותרים ולהחלטת הממשלה, ניתן היה להיעתר לבקשה. לפיכך, אין מקום לפסיקת הוצאות בהליך זה, והבקשה נדחית.

ניתנה היום, ז' באדר התשס"ו (7.3.06).



יגאל מרזל, שופט
ר ש ם
_________________________
העותק כפוף לשינויי עריכה וניסוח.
05070190_l07.doc
מרכז מידע, טל' 02-6593666 ; אתר אינטרנט,






בג"צ בית המשפט העליון 7019/05 פראס ענבתאווי, סבטלאנה ענבתאווי, ג'אסמין ענבתאווי נ' מפקד כוחות צה"ל בגדה המערבית, משרד הפנים (פורסם ב-ֽ 07/03/2006)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים