Google

סנאא בדר דיב נגאגרה, גהאד עלי קאסם אבו דייה, תאנייה אבו דייה ואח' - הלשכה האזורית

פסקי דין על סנאא בדר דיב נגאגרה | פסקי דין על גהאד עלי קאסם אבו דייה | פסקי דין על תאנייה אבו דייה ואח' | פסקי דין על הלשכה האזורית

8370/08 עתמ     13/11/2008




עתמ 8370/08 סנאא בדר דיב נגאגרה, גהאד עלי קאסם אבו דייה, תאנייה אבו דייה ואח' נ' הלשכה האזורית




בעניין:

1



בתי המשפט


בית המשפט המחוזי בירושלים
בשבתו כבית משפט לעניינים מינהליים
עת"ם 8370/08


בפני
:
כב' השופט נֹעם סולברג

13/11/2008






1 . סנאא בדר דיב נגאגרה

2 . גהאד עלי קאסם אבו דייה
3 . תאנייה אבו דייה
4 . יאסר אבו דייה
5 . גולן אבו דייה
בעניין:

העותרים

מוחמד עלי אדיב

ע"י ב"כ עו"ד



נ
ג
ד



הלשכה האזורית


המשיב

ע"י ב"כ עו"ד מיכל מזרחי


נוכחים:
ב"כ העותרים עו"ד מוחמד עלי אדיב
ב"כ המשיב עו"ד מיכל מזרחי

פרוטוקול


ב"כ העותרים
: אני חוזר על האמור בעתירה
וגם בבקשה שהגשתי. עד היום לא קיבלתי את כתב התשובה של המשיבים. קיבלתי אתמול מכתב ממשרד הפנים שמייחס שיש מניעה בטחונית. גם המניעה הבטחונית לא מנומקת. התנהגות משרד הפנים טרדנית בעניין הזה. אנו מבקשים ליתן החלטה על כך ולקבל את העתירה שלנו. זה נמשך זמן רב, יותר משנה וחודשיים ועדיין אין את תגובת משרד הפנים

ב"כ המשיב
: עניינה של העתירה הוא שיהוי במתן החלטה של משרד הפנים בעניינם של העותרים. לבקשה שהגשתי אתמול צירפתי החלטה עדכניתשל משרד הפנים לפיה הבקשה לאיחוד משפחות של העותרים סורבה מן הטעם שהמשך מתן היתרים ושהייתו של העותר 2 טומנת בחובה סיכון בטחוני. על אף האמור ניתנה באותה החלטה הזדמנות לעותר 2 ההזדמנות להגיב בכתב בתוך 30 יום מאת קבלת ההחלטה. בהחלטה זו למעשה נחתם נושא העתירה.
המניעה במתן החלטה מוקדם יותר נבעה מהעיכוב אצל השב"כ במסירת עמדה. בבקשות הקודמות ביקשתי לדחות את הגשת כתב התשובה ודחייות כיוון שלא קיבלתי את עמדת שב"כ.
אני מבינה את העותרים מצד אחד, אך הסעד העיקרי שהתבקש בעתירה למעשה התקבל, ניתנה החלטה. אף שבאיחור היא ניתנה והיא מאפשרת גם לעותרים ערוץ נוסף לתקוף אותה אם תוכנה אינו ניתן לפי השלמתם, ולאור זאת אין מקום לדון בעתירה יותר. אין למשרד הפנים יכולת לעקוב ולבדוק את לוח הזמנים של השב"כ. משרד הפנים לא נותן להם הוראות או מבקש מידעים. אני מסכימה שהבירורים ארכו זמן לא מועט, אך צריך להתחשב בכל נסיבות השבכ שצריך לעשות בירורים ולכן הוא מעכב את מתן החלטתו.

ב"כ העותרים
: שנה וחודשיים זה זמן מתאים לתת תשובה. העותרים סובלים אחד מהם בבית לחם ואחד בירושלים ולא רואה את ילדיו ולא יודע מה גורל עתידו.
נעתרתי לכל בקשותיהם לעניין הארכה. וחיכינו כל התקופה הזאת רק כדי שיאמרו שיש סירוב בטחוני בלי נימוק?
אם אין מנוס אלא למחוק את העתירה נבקש הוצאות. אבקש לנצל את השימוש שהציעה ב"כ המשיב.
פסק דין

העתירה איננה רלבנטית עוד, משום שהעותרים קיבלו את הסעד המבוקש על ידם, בכך שניתנה החלטה בעניינם. בנסיבות הללו, הסכים גם ב"כ העותרים כי דינה של העתירה להימחק. עם זאת, זמן רב, רב מדי, חלף בהמתנה לתשובת העותרים על בקשת העותרים. הסבר שניתן היום מפי ב"כ המשיב, על כך שהעיכוב לא היה במשרד הפנים אלא בשב"כ, איננו מניח את הדעת. העותרים מצדם זכאים לקבל תשובה בתוך פרק זמן סביר. דומני כי אלמלא הוגשה העתירה ואלמלא נקבעה לדיון היום, היו העותרים ממתינים עוד זמן רב למתן תשובה על פנייתם מלפני כ-14 חודשים.

בנסיבות הללו החלטתי, כאמור, למחוק את העתירה, ואולם המשיב יישא בהוצאות העתירה וכן ישלם לעותרים שכ"ט עו"ד בסך כולל של 2,000 ₪.

ניתן היום, ט"ו בחשון תשס"ט (13 בנובמבר 2008), במעמד הצדדים.


נֹעם סולברג
, שופט
עינת







עתמ בית משפט לעניינים מנהליים 8370/08 סנאא בדר דיב נגאגרה, גהאד עלי קאסם אבו דייה, תאנייה אבו דייה ואח' נ' הלשכה האזורית (פורסם ב-ֽ 13/11/2008)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים