Google

מדינת ישראל - ארטיום פוסטינסקי

פסקי דין על ארטיום פוסטינסקי

21005/05 בש     05/08/2005




בש 21005/05 מדינת ישראל נ' ארטיום פוסטינסקי




בעניין:

10



בתי המשפט


בית המשפט המחוזי באר שבע
בש 021005/05

בתיק עיקרי: פ
008200/05

בפני
:
כבוד השופט ניל הנדל
תאריך:
05/08/2005



המבקשת:
מדינת ישראל



ע"י ב"כ עוה"ד
גלנטה


נ
ג
ד

המשיב:
ארטיום פוסטינסקי
ת"ז


ע"י ב"כ עוה"ד
פאור


החלטה


1.
מונחת בפני
בקשה להורות על מעצרו של המשיב עד לסיום ההליכים המשפטיים נגדו. כתב האישום מייחס לו ביצוע שרשרת עבירות רכוש. על פי הנטען, המשיב, בן עשרים, אינו מחזיק ברישיון נהיגה. לפני כחודש פרץ לרכב יחד עם יוסי אברג'יל (להלן: "אברג'יל"). השניים גנבו את הרכב ונסעו ברחבי אשדוד מספר שעות. באותו יום בסמוך לחצות הלילה מלאו השניים דלק בבקבוקים, העמידו את הרכב ברחוב באשדוד, הוציאו ממנו את המצבר, שפכו בו דלק והציתו אותו. פרצה אש והרכב נשרף. כתוצאה מכך נכווה המשיב בפני
ו ובידו. השניים הואשמו בעבירות של גניבת רכב ופריצתו, הצתה ונהיגה ללא רישיון נהיגה.

אברג'יל מפליל את המשיב. הוא הודה בנסיעה ברכב ובהצתה. לגרסתו קנה את הרכב מ"ערבי מהשטחים" תמורת מאתיים ש"ח. דא עקא, בעל הרכב טוען שרכבו נגנב ממנו לאחר המועד בו לטענת אברג'יל בוצעה הקניה. הסניגור מסכים שקיימות ראיות לכאורה. הוא השליך יהבו על המלצת שירות המבחן. עורך התסקיר בדעה שניתן לשחרר את המשיב למעצר בית מלא בבית הוריו, תחת הפיקוח של הוריו ואחיו הגדול. האח, בן עשרים ושלוש, שירת בצה"ל וסיים את שירותו בדרגת סמל.

2.
בהחלטה נפרדת הוריתי היום על שחרורו של אברג'יל, בין היתר בתנאי של מעצר בית מלא (ראה: ב"ש 21006/05). ציינתי שנסיבות העבירה, לרבות אופן ביצוע ההצתה, מצביעות על כך שמחד גיסא מבצע המעשים מסוכן, ומאידך גיסא המסוכנות אינה מגיעה לדרגה כזו שלא ניתן לנטרלה, בכפוף לקיומה של חלופה מתאימה. התרשמתי מהערבים המוצעים בתיק דנא. התרשמותי חיובית, וזאת במיוחד לגבי אחיו של המשיב ואביו.


ואולם, אברג'יל נטול עבר פלילי ואילו מצבו של המשיב מורכב יותר. הוא נידון בתחילת השנה לצו מבחן טהור למשך שנתיים. ברי שיש חומרה בכך שכחצי שנה לאחר קבלת הזדמנות כזו של מבחן טהור, לכאורה ביצע המשיב עבירות נוספות. עם זאת, וכפי שציינתי, העניין מורכב. הסיבה לכך הינה שהמשיב נמצא אשם בתיק הקודם בביצוע עבירות סמים. בפיקוח קצין המבחן, שהוטל עליו במסגרת אותו תיק, היה עליו למסור בדיקות שתן, ואלו נמצאו נקיות. קצין המבחן מסר שהתלבט לגבי ההמלצה בענייננו. בסיכומו של דבר סבור עורך התסקיר שיש מקום לשחרר את המשיב בתנאים של מעצר בית מלא.

3.
בהשוואה שבין שני השותפים עומד לרעת המשיב עברו הפלילי ושלכאורה ביצע עבירה בעודו בתהליך של מבחן טהור. לעומת זאת, לטובת המשיב עומדת העובדה שמהחומר עולה שמעורבותו של אברג'יל גדולה יותר. יש לקחת בחשבון שהמשיב הצביע על היותו נקי מסמים. בשיקלול הכולל נראה שיש מקום לקבל את עמדת שירות המבחן. בהגיעי למסקנה זו לקחתי בחשבון שתוצאה לפיה אברג'יל ישוחרר והמשיב ייעצר, הינה קשה. אין זה אומר שלא ניתן להצביע על נקודות שוני ביניהם, כפי שהצבעתי לעיל, אך נקודות אלו אינן בעלות חוזק אשר מצדיק את הפער בין מעצר לשחרור. לאזן את הדברים החלטתי להקפיד יותר עם תנאי השחרור של המשיב.

4.
המשיב ישוחרר בתנאים הבאים:

א.
שהייה 24 שעות ביממה בבית הוריו ברחוב המעפילים 6/29 באשדוד (מעצר בית מלא).

ב.
הפקדת מזומן בסך 10,000 ₪.

ג.
ערבות עצמית וצד ג' בסך 150,000 ₪.

ד.
אביו של המשיב מר ולנטין פוסטינסקי, ת"ז 311781439, אמו גב' ליודמילה פוסטינסקי, ת"ז 311781462, ואחיו של המשיב מר דניס פוסטינסקי, ת"ז 311781504 ישמשו שלושתם כערבים צד ג'.

ה.
כל ערב יחתום על ערבות צד ג' בסך 150,000 ₪.

על מי מהערבים צד ג' להיות נוכח בבית המתואר בסעיף א', 24 שעות ביממה. להסרת כל ספק יצויין כי על מר ולנטין פוסטינסקי להיות נוכח בביתו, אלא אם כן נמצא שם אחד הערבים האחרים.

על הערבים לאפשר למשטרה להכנס לבית בכל עת, לבדיקת נוכחותו של המשיב.

היה ויוודע למי מהערבים כי המשיב הפר את תנאי השחרור עליו להודיע על כך באופן מיידי למשטרה. כמו כן היה ויוודע לאם המשיב שבנה הפר תנאי שחרור, עליה להודיע על כך למשטרה וכן לבעלה ולבן הערב באופן מיידי.

ו.
המשיב יתייצב בתחנת המשטרה ובבית המשפט כנדרש. במקרה זה ילווה אותו אחד מהערבים. כן ידאג הערב כי המשיב יגיע ישירות אל היעד, וכן יחזור ממנו ישירות למקום בו נמצא מעצר הבית.

ז.
תעוכב יציאת המשיב מהארץ עד לסיום משפט זה ועליו להפקיד דרכון אם יש בידו.

ח.
המשיב לא יצור קשר, בכל דרך שהיא, עם מי מעדי התביעה.

ט.
אם המשיב יפר אחד מתנאי השחרור, ניתן יהיה לעצרו ובמצב זה יש להביאו בפני
או בפני
שופט אחר של בית משפט זה, תוך המועד הקבוע בחוק.


ניתנה היום כ"ט בתמוז, תשס"ה (5 באוגוסט 2005) במעמד


הצדדים.


ניל הנדל
– שופט

קלדנית: נגה






בש בית משפט מחוזי 21005/05 מדינת ישראל נ' ארטיום פוסטינסקי (פורסם ב-ֽ 05/08/2005)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים