Google

שמעון סויסה, יולנדה סויסה, אשר ביטון ואח' - טפחות בנק למשכנתאות לישראל בע'מ, בנק דיסקונט למשכנתאות בע'מ

פסקי דין על שמעון סויסה | פסקי דין על יולנדה סויסה | פסקי דין על אשר ביטון ואח' | פסקי דין על טפחות בנק למשכנתאות לישראל בע'מ | פסקי דין על בנק דיסקונט למשכנתאות בע'מ |

3600/06 עא     31/07/2006




עא 3600/06 שמעון סויסה, יולנדה סויסה, אשר ביטון ואח' נ' טפחות בנק למשכנתאות לישראל בע'מ, בנק דיסקונט למשכנתאות בע'מ




החלטה בתיק ע"א 3600/06

בבית המשפט העליון
בירושלים

ע"א 3600/06 - א'


בפני
:
כבוד הרשמת שושנה ליבוביץ


המערערים:

1. שמעון סויסה


2. יולנדה סויסה


3. אשר ביטון


4. עליה אבו זמיל


נ

ג

ד


המשיבים:

1. טפחות בנק למשכנתאות לישראל בע''מ


2. בנק דיסקונט למשכנתאות בע''מ



בקשה להפחתת סכום ערבון









החלטה


לפני בקשה להפחתת ערבון בהליך שבכותרת. הערבון נקבע על סכום של 25,000 ₪.

1. ההליך נסוב על פסק-דינו של בית המשפט המחוזי בחיפה אשר במסגרתו נקבע כי המערערים היו מעורבים וסייעו במעשה שהיווה עבירת תרמית. עוד נקבע כי אחריותם ביחס לנתבעים אחרים באותה פרשה בשיעור של 10% מסכום הפיצויים שנפסק למשיבים. לטענת המערערים, מצבם הכלכלי אינו מאפשר להם להפקיד ערבון בסכום שנקבע וראוי להפחיתו לסך של 5,000 ₪. כמו כן, לטענתם כי סיכויי ההליך טובים. משיב 1 לא הגיב לבקשה ומשיב 2 מתנגד לה.

2. על המבקש הפחתת סכום מערבון, תוך חשיפת בעל הדין שכנגד לסיכון כי הוא לא יוכל לגבות את מלוא הוצאותיו בערעור, אם ייפסקו כאלה, מוטל הנטל לפרוש לפני בית המשפט תשתית עובדתית אשר תצדיק זאת. המערערים לא עמדו בנטל זה. אכן, המערער 1 צירף לבקשה דו"ח מטעם המוסד לביטוח לאומי על פיו נקבעה לו דרגת אי כושר של 75% וכן הוענקה לו קצבת נכות. אולם, פרט לאסמכתא זו, לא פורט דבר לגבי מצבו הכלכלי ולא צורפו אסמכתאות נוספות לגבי יתר המערערים, לא צורפה לבקשה ולו בדל אסמכתא, המעידה על מצבם הכלכלי, כגון דפי חשבון בנק, דו"חות וכיוצא באלה, שיהיה בה כדי לשפוך אור על מצבם הכלכלי. המערערים אף לא פרטו האם בבעלותם נכסים, כגון חסכונות או פיקדונות, אשר יש בהם כדי לסייע בהפקדת ערבון. זאת ועוד, המערערים אף אינם מבהירים האם באפשרותם להסתייע בקרוביהם לצורך זה. במצב דברים זה, אין הצדקה להיעתר לבקשת המערערים להפחית את סכום הערבון לסך של 5,000 ₪, וזאת מבלי צורך לאמוד את סיכויי ההליך. יחד עם זאת, בשים לב למצב הכלכלי הנטען ולמעמדם היחסי של הצדדים, אולם גם בהתחשב בכך שעל המערערים להבטיח את הוצאותיהם של שני משיבים המיוצגים על ידי משרדי עורכי דין שונים, יועמד סכום הערבון על סך של 20,000 ₪ אשר יופקדו תוך 21 יום מעת המצאת החלטה זו, ולא – יירשם ההליך לדחייה ללא צורך במתן הודעה נוספת.

ניתנה היום, ו' באב בתמוז תשס"ו (31.7.2006).



שושנה ליבוביץ
ר ש מ ת
_________________________
העותק כפוף לשינויי עריכה וניסוח.
06036000_e03.doc

טו
מרכז מידע, טל' 02-6593666 ; אתר אינטרנט,






עא בית המשפט העליון 3600/06 שמעון סויסה, יולנדה סויסה, אשר ביטון ואח' נ' טפחות בנק למשכנתאות לישראל בע'מ, בנק דיסקונט למשכנתאות בע'מ (פורסם ב-ֽ 31/07/2006)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים