Google

עלא עמארה - מוסך א.א.ח. בע"מ, הפניקס חברה לביטוח בע"מ

פסקי דין על עלא עמארה | פסקי דין על מוסך א.א.ח. | פסקי דין על הפניקס חברה לביטוח |

8813/08 עא     23/11/2008




עא 8813/08 עלא עמארה נ' מוסך א.א.ח. בע"מ, הפניקס חברה לביטוח בע"מ




החלטה בתיק ע"א 8813/08



בבית המשפט העליון
בירושלים


ע"א
8813/08 - א'


בפני
:

כבוד הרשמת גאולה לוין


המערער:
עלא עמארה



נ


ג


ד



המשיבות:

1. מוסך א.א.ח. בע"מ



2. הפניקס חברה לביטוח בע"מ


בקשה לפטור מעירבון




החלטה


לפניי בקשה לפטור מהפקדת ערבון בהליך שבכותרת.

1.
הערעור נסב על

פסק דין
של בית המשפט המחוזי בחיפה בתביעה לפיצוים בגין נזקי גוף שנגרמו למערער במהלך עבודתו אצל משיבה 1. הגם שלא הייתה מחלוקת על עצם קרות התאונה ופציעתו של המערער, פסק בית המשפט כי אין להטיל על המשיבות אחריות לקרות התאונה ואין לחייב מי מהן בפיצויים. בבקשה לפניי טוען המערער כי כתוצאה מהתאונה הוא סובל מבעיות רפואיות והוכר כנפגע עבודה על ידי המוסד לביטוח לאומי. המערער טוען כי עקב התאונה הוא איבד את כושר העבודה והוא חי כיום מגמלת נכות וקצבה מהמוסד לביטוח לאומי. נטען כי אין לו מקור פרנסה נוסף, רעייתו גם היא אינה עובדת וכן מוטל עליו עול הפרנסה של בנו יליד 2007. המערער מוסיף ומציין כי הנכס היחיד שבבעלותו הוא בית אותו בנה עבור מגורי משפחתו, ולשם כך נטל הלוואה גדולה אותה הוא עדיין פורע. המשיבים מתנגדים לבקשה.

2.
על המבקש פטור מעירבון, תוך חשיפת בעל הדין שכנגד לסיכון כי הוא לא יוכל לגבות את מלוא הוצאותיו, אם יפסקו כאלה, לעמוד בשני תנאים מצטברים: חוסר יכולת כלכלית להפקיד העירבון וקיום סיכויים טובים להליך. כדי לעמוד בתנאי הראשון על מבקש הפטור לפרוש לפני בית המשפט תשתית עובדתית מלאה ועדכנית בדבר מצבו הכלכלי. המערער לא עמד בדרישה זו במלואה. הבקשה אינה נתמכת במלוא האסמכתאות שעשויות לשפוך אור על מצבו הכלכלי של המערער, כגון דפי חשבון בנק וחשבונות שוטפים לששת החודשים האחרונים.
בנוסף, לא הובהר מדוע אין באפשרותו של המערער ליטול הלוואה לשם מימון כספי הערבון, למשל בדרך של משכון נוסף של ביתו (בשים לב לכך שיתרת החוב המובטח במשכנתא עומדת על כ- 280,000 ₪).
לבסוף, לא הובהר די הצורך מדוע אין באפשרותו של המערער להסתייע בסביבתו הקרובה לצורך גיוס כספי העירבון. במצב דברים זה לא ניתן להיענות לבקשה לפטור מערבון, אף מבלי להידרש לשאלת סיכויי הערעור. יחד עם זאת, בשים לב למהות ההליך, לתשתית החלקית שהוצגה ולמעמדם היחסי של הצדדים, יועמד הערבון על סך של 5,000 ₪. הערבון יופקד תוך 21 ימים מעת המצאת החלטה זו, ולא - יידחה ההליך ללא הודעה נוספת.


ניתנה היום, כ"ה חשוון תשס"ט (23.11.2008).



גאולה לוין





ר ש מ ת

_________________________
העותק כפוף לשינויי עריכה וניסוח.

08088130_g02.doc

כש

מרכז מידע, טל' 02-6593666 ; אתר אינטרנט,






עא בית המשפט העליון 8813/08 עלא עמארה נ' מוסך א.א.ח. בע"מ, הפניקס חברה לביטוח בע"מ (פורסם ב-ֽ 23/11/2008)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים