Google

טור' רן זורדה - התובע הצבאי הראשי

פסקי דין על טור' רן זורדה | פסקי דין על התובע הצבאי הראשי

48/02 ע     30/04/2002




ע 48/02 טור' רן זורדה נ' התובע הצבאי הראשי




בבית הדין הצבאי לערעורים

בפני
השופטים:
- אב"ד
אל"ם שי יניב

- שופט
אל"ם מרדכי לוי

- שופט
אל"ם דורון פיילס
בעניין:

ב6940517/ טור' רן זורדה
- המערער

נ ג ד

התובע הצבאי הראשי
- המשיב

ערעור על פסקי דין של בית הדין הצבאי המחוזי במחוז שיפוט מרכז שניתנו בתיקים מר316/01/, מר364/01/, מר326/01/ ו-מר382/01/ (סא"ל רחל טבת-ויזל - אב"ד; רס"ן ירמיהו דניאל - שופט; רס"ן ישי אדווארדי - שופט) ביום 28/02/2002. הערעור (חומרת העונש) התקבל.
פ ס ק - ד י ן

המערער, טור' רן זורדה
, הורשע על-ידי בית הדין קמא, על-פי הודאתו, בעבירות של העדר מן השירות, לפי סעיף 94 לחוק השיפוט הצבאי, התשט"ו1955- (להלן: חש"ץ), אי שמירתו של רכוש צבאי שהוא נשק, לפי סעיף 80 סיפא לחש"ץ, שימוש בלתי חוקי בנשק, לפי סעיף 85 סיפא לחש"ץ, נסיון לקשור קשר לביצוע פשע, לפי סעיף 499 לחוק העונשין, התשל"ז1977- (להלן: חוק העונשין), סחר בנשק, לפי סעיף 144(ב2) לחוק העונשין, שימוש בסם מסוכן, לפי סעיף 7(א) ו-(ג) לפקודת הסמים המסוכנים {נוסח חדש}, התשל"ג1973- (להלן: פקודת הסמים), וכן בשתי עבירות של החזקת סם מסוכן, לפי סעיף 7(א) ו-(ג) לפקודת הסמים.

בין הצדדים נכרת, במהלך המשפט בבית הדין המחוזי, הסדר טיעון בנוגע לאורכו של עונש המאסר בפועל הכולל שיושת על המערער. בית הדין קמא אימץ את ההסדר, וגזר על המערער את העונשים הבאים:

א. שלושים ושלושה (33) חודשי מאסר לריצוי בפועל.

ב. שנים עשר (12) חודשי מאסר על תנאי למשך שנתיים לבל ישוב ויעבור עבירות של שימוש בלתי חוקי בנשק, סחר בנשק, נסיון לסחר בנשק, קשירת קשר לביצוע עבירת גניבת נשק.
ג. שנים עשר (12) חודשי מאסר על תנאי למשך שלוש שנים לבל ישוב ויעבור כל עבירה לפי פקודת הסמים.

ד. עשרה (10) חודשי פסילת רנצ"א על תנאי למשך שלוש שנים לבל ישוב ויעבור כל עבירה לפי פקודת הסמים.
ה. הורדה לדרגת טוראי.
הערעור שבפני
נו מתמקד אך בעונש המאסר המותנה הנוגע לעבירות לפי פקודת הסמים. המערער עתר לפנינו כי נקצר "באופן משמעותי" את תקופת המאסר המותנה שהושתה עליו בבית הדין קמא בגין עבירות לפי פקודת הסמים. לטענתו, משהורשע אך בעבירות של שימוש והחזקה של סם מסוכן, ולא בעבירות חמורות יותר לפי פקודת הסמים, אין הצדקה לגזירת מאסר מותנה כה ממושך, אשר עלול להיות מופעל בעתיד בגין כל עבירה לפי פקודת הסמים.

עובר לפתיחת הדיון הגיעו ב"כ הצדדים להסכמה, שלפיה הערעור יתקבל, באופן שעונש המאסר המותנה שהושת על המערער יקוצר ויעמוד על שלושה (3) חודשי מאסר למשך שלוש שנים, שהמערער לא יעבור כל עבירה לפי פקודת הסמים. כן ביקשו ב"כ הצדדים, כי נקיים את הדיון בערעור שלא במעמד הצדדים.

בנסיבות הכוללות של העניין ובשים לב לנימוקי הערעור שפורטו לעיל, מצאנו את הסכמת הצדדים ראויה.

לפיכך, עונש המאסר המותנה שהוטל על המערער בגין עבירות לפי פקודת הסמים יקוצר בהתאם להסכמת הצדדים האמורה ויעמוד על שלושה חודשים. כל יתר רכיבי גזר הדין של בית הדין קמא יישארו בעינם.
ניתן היום, י"ח באייר התשס"ב, 30 באפריל 2002, שלא במעמד הצדדים, ויועבר לצדדים על-ידי קצין בית הדין.
__________________ __________________ __________________
אב"ד שופט שופט
חתימת המגיה: _________________ העתק נאמן למקור
רס"ן ציון סלמנזדה
תאריך: ______________________ ק. בית הדין
מ ו ג ב ל ע48/02/

1
1








ע בית דין צבאי 48/02 טור' רן זורדה נ' התובע הצבאי הראשי (פורסם ב-ֽ 30/04/2002)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים