Google

ענף תנועה ת"א - שקד קרן

פסקי דין על ענף תנועה ת"א | פסקי דין על שקד קרן

10332/06 תד     08/12/2008




תד 10332/06 ענף תנועה ת"א נ' שקד קרן




בעניין:

29



בתי המשפט


בית משפט השלום לתעבורה בתל-אביב יפו
תד 010332/06


בפני
כבוד השופטת א. שדמי

תאריך:
08/12/2008






בעניין
:
ענף תנועה ת"א
המאשימה






נ
ג
ד



שקד קרן

הנאשמת





גזר – דין


1.
הנאשמת הורשעה בגרימת תאונת דרכים לה גרמה בשל נהיגה רשלנית. כתוצאה מרשלנותה של הנאשמת, נחבלו נהג קטנוע, שנחבל חבלה של ממש והנוסע שנסע עמו. נסיבות התאונה פורטו בהרחבה בהכרעת הדין. הנאשמת לא שמה לבה אל הדרך, לא הבחינה בחיצים שהיו מסומנים באופן ברור על הכביש ובתמרור עם חץ שהיה על הרמזור בכוון נסיעתה. הנאשמת פנתה שמאלה בצומת בנגוד לכוון הנסיעה המותר וחסמה את דרכו של נהג הקטנוע שנסע מולה. אך בנס לא הסתיימה תאונה זו בתוצאה קטלנית. נהג הקטנוע נחבל חבלה של ממש נגרם לו שבר בברך ושמו לו גבס בהרדמה מלאה. הנאשמת עורכת דין במקצועה, שקרה בעדותה ואף הודתה בכך ששיקרה בטענה שלא אמרה אמת כי פחדה מנהג הקטנוע שאיים עליה, אלא שבמהלך המשפט הסתבר שנהג הקטנוע לא איים עליה, אלא פנה אליה ושאל מדוע אין היא מודה באחריותה לתאונה, כדי שיקבל פיצוי מחברת הבטוח. ההגנה אף הגדילה לעשות בנסיונה להפחית מחומרת החבלה נגרמה לנהג הקטנוע למרות שנהג הקטנוע העיד שהוא עף מעל הרכב שלה כ-10 מ' והנאשמת בוודאי ראתה זאת. רוכב הקטנוע העיד
שנגרם לו שבר בפיקת הברך וגם בתעודה הרפואית שהציג, רואים בברור שנגרם לו שבר שמשמעותו המשפטית היא חבלה של ממש.

2.
בעת התאונה היתה הנאשמת כבת 26 שנים. למרות גילה הצעיר נרשמו לחובתה 13 הרשעות בתעבורה, ביניהן בעבירות חמורות: אי ציות לאור אדום ברמזור, שתי הרשעות בגין נהיגה במהירות מופרזת, שלוש הרשעות בגין שמוש בטלפון שלא כדין תוך כדי נהיגה, עקיפה בצומת, אי ציות לתמרור האוסר פניית פרסה, עבירה דומה לעבירה שגרמה הפעם לתאונה ועוד.

3.
נסיבות התאונה, התנהגותה של הנאשמת לאחר התאונה, התכחשותה לאחריותה לתאונה ולחבלתו של נהג הקטנוע, שקריה, תוצאותיה הקשות של התאונה והרשעותיה הקודמות מצביעים על כך שהנאשמת הינה נהגת מסוכנת לשלום הציבור, על כן יש להרחיקה מנהיגה לפחות לתקופת מסוימת, על מנת להרתיעה מלשוב ולנהוג תוך סכון חיי המשתמשים האחרים בדרך וכיבוד זכותם לחיות ללא פגע.

4.
ב"כ הנאשמת הגישה לעיוני אסופת פסקי דין בהם הוטלו, לטענתה, עונשים קלים יחסית על נאשמים. מנגד קיימים פסקי דין רבים אחרים בהם הוטלו עונשים חמורים יותר. כל מקרה נדון לגופו ובהתאם לנסיבותיו.

5.
בתיהמ"ש על כל ערכאותיהם הביעו דעתם לא אחת על כך שנוכח הקטל בדרכים שהפך כבר למכת מדינה, מוטלת החובה על בתי המשפט להעלות את רף הענישה ולהטיל עונשים חמורים על אלה שנמצאו אשמים בנהיגה רשלנית, אשר גרמה לחבלה וסבל לאנשים אחרים שכל חטאם היה בכך שנהגו אף הם בדרך בקרבתם ונפגעו מכך.

6.
לאור כל האמור לעיל, הנני דנה את הנאשמת לעונשים הבאים:

א.
הנאשמת תשלם קנס בסך 3000 ₪, או 30 ימי מאסר שתישא בנוסף לכל מאסר אחר שהוטל עליה.
הקנס ישולם ב- 5 תשלומים חודשיים שווים החל מתוך חודש מהיום. היה והקנס או שיעור משיעוריו לא ישולם במועד, תעמוד יתרת הקנס לתשלום מיידי.

ב.
הנני פוסלת את הנאשמת מלקבל או מלהחזיק רישיון נהיגה לתקופה של
11 חודשים.

ג.
הנני פוסלת את הנאשמת מלקבל או מלהחזיק רישיון נהיגה לתקופה של
6 חודשים וזאת על תנאי למשך
שנתיים.


זכות ערעור 45 יום

ניתנה היום בפומבי, יא' בכסלו, תשס"ט (8 בדצמבר 2008) במעמד הצדדים.


שדמי אורנה - שופטת
קלדנית: אריאלה






תד בית משפט לתעבורה 10332/06 ענף תנועה ת"א נ' שקד קרן (פורסם ב-ֽ 08/12/2008)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים