Google

השאם סעיד חסין אמטיר - התביעה הצבאית

פסקי דין על השאם סעיד חסין אמטיר | פסקי דין על התביעה הצבאית

5154/08 עמ     30/11/2008




עמ 5154/08 השאם סעיד חסין אמטיר נ' התביעה הצבאית




בית המשפט הצבאי לערעורים
בית המשפט הצבאי לערעורים
ע"מ 5154/08

באזור
יהודה
והשומרון

בפני
השופט: סא"ל יורם חניאל

העורר: השאם סעיד חסין אמטיר
, ת"ז 924632359
(באמצעות ב"כ עו"ד מחפוז בלאל
)

נגד


המשיבה: התביעה הצבאית

(באמצעות ב"כ סגן שלומי שניידר

)


ערר על החלטת ביהמ"ש הצבאי יהודה (בפני
כב' השופט סרן אורן בועז)

בתיק מס' 4762/08 מיום 18.11.08

(הערר נדחה)


תאריך הישיבה:
30 בנובמבר 2008, ג' בכסלו התשס"ט
.

החלטה

בתאריך 18 בנובמבר 2008 ובצד כתב אישום שהגישה התביעה נגד העורר, דרשה את מעצרו עד תום ההליכים. בדיון שהתקיים בביהמ"ש דלמטה, קבע ביהמ"ש כי אין כל קושי בתשתית הראייתית הלכאורית שנפרשה לפניו ועל כן הורה לעצור את העורר עד תום ההליכים, בשל היקף עסקת האמל"ח ופוטנציאל המסוכנות הנגזר ממנה.
התשתית הראייתית הנוגעת לענייננו, מתארת מכירת 1000 כדורים לעורר בתמורה לסכום של 8.5 שקל לכל כדור. בסיס מידע זה נובע מאמרת ראמי אל חמוז מיום 8.10.08, אשר קובע: "מכרתי 1000 כדורים להישאם סעיד מטיר, בן 32 מקלנדיה ושילם לי 8.5 שקל עבור כל כדור..."
העובדה כי ראמי אל חמוז מפליל מספר רב של אחרים, יודע לספר בפרוטרוט את שמם המלא ואת פרטיהם האישיים, אינה מעידה דווקא על חיסרון במהימנות. ראמי אל חמוז מכיר היכרות אישית את העורר ועל כן שאלת הזיהוי אינה עולה על הפרק. ממילא ומשום שפרטי האחרים מוכרים לו אף הם, אין בכך כדי לפגום בהימנותו ובאמינות דבריו.
אגב האמור לעיל נבהיר, כי בשלב זה של הדיון ולצורך המעצר עד תום ההליכים אין התביעה חייבת להצביע על תוספת ראייתית, כדי להעמיד את התשתית הראייתית הלכאורית על מכונה. יחד עם זאת, אמרתו של מחמד מטיר מוסיפה נדבך נוסף לתשתית הראייתית, כשהיא תומכת במידע כי ראמי חמוז היה מעורב בהחזקת אקדח במשך מספר ימים.
בשלב זה, חרף שאלות המהימנות, אשר תבחן במסגרת הדיון גופו, אין אלא לקבוע כי החומר שהונח לפניי, מגבש תשתית ראייתית לכאורית כנגד העורר וכי יפה עשה ביהמ"ש דלמטה שדחה את טענות הסנגוריה שנקשרו לכך.
ובאשר לעילת המעצר, לא יכולה להיות כל מחלוקת כי סחר בהיקף שכזה מצביע על חזקת המסוכנות, אשר אין לתנאי הזמן והמקום כדי לנטרל מסוכנות שכזו. המקבל לידיו אלף כדורים לא יוכל לנער מעליו את החשש שדבק בו כי הוא עושה שימוש פסול ומסוכן באמצעי לחימה זה, כמו גם לא יוכל להסיר את החשש כי ימלט מן הדין בהזדמנות הראשונה לו ישוחרר.
לנוכח כל האמור לעיל אין לי אלא לדחות אחת לאחת את טענותיה של הסנגוריה ואת הערר גופו.

ניתנה היום, 30 בנובמבר 2008, ג' בכסלו התשס"ט, בלשכה. מזכירות ביהמ"ש תעביר העתק החלטה זו לידי הצדדים.


_________________
שופט
רמ"שית: עא



















עמ בית המשפט הצבאי 5154/08 השאם סעיד חסין אמטיר נ' התביעה הצבאית (פורסם ב-ֽ 30/11/2008)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים