Google

ויצ"ו הסתדרות עולמית לנשים ציוניות (ע"ר) - בן יוסף בלהה, בן יוסף שמשון, גייסט יעל ואח'

פסקי דין על ויצ"ו הסתדרות עולמית לנשים ציוניות (ע"ר) | פסקי דין על בן יוסף בלהה | פסקי דין על בן יוסף שמשון | פסקי דין על גייסט יעל ואח' |

5816/08 בשא     24/12/2008




בשא 5816/08 ויצ"ו הסתדרות עולמית לנשים ציוניות (ע"ר) נ' בן יוסף בלהה, בן יוסף שמשון, גייסט יעל ואח'




בעניין:

1



בתי הדין לעבודה


בית הדין האזורי לעבודה בתל-אביב -יפו
בש"א 005816/08

בתיק עיקרי: עב
005816/07

בפני
:
כב' הרשמת דגית ויסמן


24/12/2008




בעניין
:
ויצ"ו הסתדרות עולמית לנשים ציוניות (ע"ר)




המבקשת (הנתבעת)


נ
ג
ד




1. בן יוסף בלהה

2. בן יוסף שמשון
3. גייסט יעל
4. גייסט אודי




המשיבים (התובעים)



החלטה

1
.
ארבעת המשיבים (התובעים) צירפו לתצהירי עדות ראשית מטעמם צילומי יומנים/דוחות עבודה, אשר לשיטתם תומכים בתביעתם לתשלום לתמורת עבודה בשעות נוספות ובמנוחה שבועית. דוחות אלה לא נזכרו בתצהירי גילוי מסמכים של המשיבים, למעט בתצהירה של המשיבה מס' 3.

2.
המבקשת פנתה לבית הדין בבקשה כי יינתן צו המורה למשיבים להעביר לעיונה העתק מקורי של היומנים הנזכרים בתצהיריהם, וזאת על מנת שהמבקשת תעביר את המסמכים המקוריים לבדיקת האותנטיות של המסמכים.


המשיבים טוענים כי המבקשת פועלת באופן שיש בו לעכב את הדיון וכי ניתנה למבקשת הזדמנות לעיין במסמכים. המשיבים אף הדגישו כי אין בכוונתם שלא להציג את היומנים המקוריים. ביחס להעמדת עותק מקורי לבדיקת המבקשת, טוענים המשיבים כי הם חוששים להוציא את היומנים המקוריים ממשרד בא כוחם, פן יגרם להם נזק או ישובשו באופן כלשהו.

3.
הגשת תצהירי עדות ראשית, אליהם צורפו מסמכים שלא נזכרו בתצהירי גילוי מסמכים שהמשיבים נתנו, הינה חמורה ומנוגדת להגינות הדיונית. לא בכדי נדרש בעל דין להצהיר מהם המסמכים שהיו ברשותו ומתי ובאילו נסיבות יצאו משליטתו. גילוי מסמכים אינו רק עניין פרוצדורלי והוא ביטוי לכך שהמחלוקות בין בעלי הדין אמורות להתברר תוך גילוי מירבי ולא תוך הסתרת מידע. העובדה שאחת המשיבות ציינה את היומנים בתצהירה, אינה מרפאת את הפגם שנפל בתצהיריהם של שאר המשיבים. עניין זה ימצא ביטויו בפסיקת הוצאות בסוף הההליך.

4.
לגופה של בקשה, המחלוקת היחידה בין הצדדים הינה בשאלה אם יש להורות למשיבים להוציא את המסמכים המקוריים ממשרד בא כוחם. לעניין זה, אני סבורה כי חששם של המשיבים הינו חשש בעלמא ואין מניעה להעתר לבקשה. ראשית, מטיעוני הצדדים עולה כי העתקים צילומיים של המסמכים נמצאים ברשותם. כך שגם אם חלק מהיומנים ישובשו, עדיין יוותר בידי שני הצדדים עותק שלהם. שנית, נראה כי לצורך בדיקת אותנטיות היומנים, למבקשת אינטרס כי היומנים לא ינזקו, שאם לא כן – תשובש בדיקתם ותשמט הקרקע תחת טענת המבקשת בנושא זה.

5.
איני סבורה כי עיתוי הבקשה מעיד על נסיון לעכב את ההליכים. מההתכתבות בין הצדדים, אשר צורפה לבקשה, עולה כי רק בתחילת נובמבר התאפשר העיון ביומנים. הבקשה שבפני
הוגשה בסוף חודש נובמבר ולא מדובר בפרק זמן ארוך במיוחד, שיש בו ללמד על נסיון להאריך את ההליך שלא לצורך.

6.
סוף דבר – הבקשה מתקבלת.


תוך 7 ימים מקבלת החלטה זו, המשיבים יעבירו לעיון המבקשת את ההעתק המקורי של היומנים הנזכרים ברישא לבקשה.

המועד להגשת תצהירי המבקשת (הנתבעת) ימנה מקבלת המסמכים בהתאם להחלטה זו.

הוצאות הבקשה יפסקו בסוף ההליך.

הבקשה כי ישיבת הקד"מ תתקיים אף ללא תצהירי עדות ראשית של המבקשת תובא בפני
סגנית הנשיאה, כב' השופטת סלע.
ניתנה היום כ"ז בכסלו, תשס"ט (24 בדצמבר 2008) בהעדר הצדדים.
דגית ויסמן
, רשמת








בשא בית דין אזורי לעבודה 5816/08 ויצ"ו הסתדרות עולמית לנשים ציוניות (ע"ר) נ' בן יוסף בלהה, בן יוסף שמשון, גייסט יעל ואח' (פורסם ב-ֽ 24/12/2008)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים