Google

סאפי טבאש - מדינת ישראל

פסקי דין על סאפי טבאש |

3982/05 עפ     26/12/2005




עפ 3982/05 סאפי טבאש נ' מדינת ישראל




פסק-דין בתיק ע"פ 3982/05



בבית המשפט העליון בשבתו כבית משפט לערעורים פליליים


ע"פ 3982/05


בפני
:
כבוד השופט א' א' לוי

כבוד השופטת מ' נאור

כבוד השופט א' רובינשטיין


המערער:
סאפי טבאש


נ

ג

ד


המשיבה:
מדינת ישראל


ערעור על גזר דינו של בית המשפט המחוזי חיפה
בתיק פ 3183/04 שניתן ביום 14.4.05 על-ידי
השופט י' אלרון



תאריך הישיבה:
כ"ה בכסלו תשס"ו


(26.12.05)


בשם המערער:
עו"ד שני קופנהגן
; עו"ד סטיבן פארס


בשם המשיבה:
עו"ד ענת חולתא




פסק-דין

השופט א' רובינשטיין
:

א. המערער הורשע, על פי הודאתו במסגרת הסדר טיעון, בעבירה של שוד בנסיבות מחמירות, שעניינו מעשה שוד יחד עם אחר בחנות בחיפה. בית המשפט המחוזי (השופט אלרון) התרשם מתסקיר חיובי שלפיו נטל המערער – אשר אורח חייו היה נורמטיבי עד לעבירה – אחריות למעשיו והביע צער וחרטה. הוטלו על המערער 30 חודשי מאסר, מתוכם 24 בפועל והיתרה על תנאי למשך שלוש שנים, תוך שנוכתה תקופת שהייתו במעצר.

ב. (1) בערעור על חומרת העונש נטען כי המערער נגרר למעשה העבירה על-ידי שותפו, לא הפעיל אלימות, שיתף פעולה עם הרשויות, ורקעו הנורמטיבי והתסקיר החיובי מצדיקים, כנטען, הפחתה בעונשו. בדיון נמסר על-ידי באת כוח המערער כי בהיותו במאסר כיום הוא משקיע מאמצים גדולים בהשתתפות בהליכי שיקום, כי משפחתו התגייסה לצדו וכי ממתינה לו עבודה במועצה המקומית בכפרו עם שחרורו.

(2) לפי תסקירים עדכניים של שירות המבחן שנמסרו בעקבות החלטת בית משפט זה מ-9.8.05, שולב המערער בקבוצה טיפולית בבית הסוהר והשתתף בה באופן מוקפד, הוא לומד לימודי תיכון והוא מודע כיום יותר לנקודות מפנה בחייו. כן אינו בעל נורמות עברייניות, והוא נכון גם להליך של "צדק מאחה". גישור עם קרבן העבירה. הומלץ על קשר טיפולי מחוץ לכלא, שכן הזמן שנותר למאסרו אין בו די לשם העברה לאגף השיקום. השירות המליץ על קיצור תקופת המאסר לשם חיזוק המוטיבציה של המערער להשתקם, ועם זאת תוך צו מבחן לשנה.

(3) באת כוח המדינה הביעה הסכמה כי חלק מן התקופה שנותרה למאסר המערער יומר בשנת מבחן.

ג. לאחר שנתנו אל לבנו את עמדת המשיבה, את רקעו של המערער ואת הרוח החיובית העולה מתסקירי שירות המבחן, החלטנו ליתן ביטוי לתהליך החיובי בחינת "מודה ועוזב – ירוחם", מודה בעבירה ועוזב את החטא – ירוחם. זאת - על-ידי הפחתה מסוימת מעונשו של המערער, תוך השתת צו מבחן, כדי שימשיך בתהליך הראוי שהחל בו במאסר.

ד. אנו קובעים איפוא כי תחת 24 חודשי מאסר בפועל ירצה המערער 18 חודשי מאסר. המאסר על תנאי שנגזר עליו יעמוד בעינו. כן יושת על המערער צו מבחן לשנה, שראשיתה מיום שחרורו על תנאי מן המאסר, שחרור שאנו יוצאים מן ההנחה כי בהעדר הפתעות אכן יינתן. הערעור מתקבל איפוא בהתאם לאמור.

ניתן היום, כ"ה בכסלו תשס"ו (26.12.05).

ש ו פ ט ש ו פ ט ת ש ו פ ט

_________________________
העותק כפוף לשינויי עריכה וניסוח.
05039820_t04.doc

מפ
מרכז מידע, טל' 02-6593666 ; אתר אינטרנט,
www.court.gov.il






עפ בית המשפט העליון 3982/05 סאפי טבאש נ' מדינת ישראל (פורסם ב-ֽ 26/12/2005)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים