Google

סעיד רחמן אבו קוויק - מדינת ישראל

פסקי דין על סעיד רחמן אבו קוויק |

1397/07 ת     15/12/2008




ת 1397/07 סעיד רחמן אבו קוויק נ' מדינת ישראל




בעניין:

14



בתי המשפט


בית משפט השלום לתעבורה בתל-אביב יפו
ת
001397/07


בפני
כבוד השופטת א. שדמי

תאריך:
06/01/2009





בעניין
:
סעיד רחמן אבו קוויק
המאשימה






נ
ג
ד



מדינת ישראל

הנאשם





גזר- דין



1.
הנאשם הורשע לאחר שמיעת כל העדים ולפני סיכומי הצדדים, לאחר שהצדדים הגיעו להסדר לפיו תוקן כתב האישום ונמחקה הוראת החיקוק של גרם מוות ברשלנות, בה הואשם הנאשם בתחילה, לעבירה של נהיגה בחוסר זהירות וגרם חבלה של ממש. נסיבות תאונה נוראה זו היו כדלקמן: בתאריך 12.11.06, שעה 09:20 בערך, נהג הנאשם משאית גדולה (רוחב – 2.5 מטר ואורך – 11 מטר). הוא נסע בכביש מס' 20 (נתיבי איילון) לכוון צפון ובמחלף לה גרדיה פנה ימינה ועצר את המשאית, חלקה בשול הימני וחלקה בנתיב הנסיעה. הנאשם טען שהוא עצר שם כי לא הכיר את הדרך אל המקום אליו היה צריך להגיע, לכן המתין למישהו שנסע אחריו שיורה לו את הדרך. אחרי שעצר, הגיע מאחוריו קטנוע בו נהג יהודה נקאש ז"ל והתנגש במשאית מאחור. כתוצאה מהתאונה נחבל רוכב הקטנוע באורח אנוש ולאחר מספר ימים נפטר והוא בן 36 שנים בלבד.


2.
הנאשם היה כבן גילו של הנפטר בעת שגרם לתאונה זו. במשך שנות נהיגתו,
מ-1989, צבר לחובתו 174 הרשעות קודמות בעבירות תעבורה. אמנם מרבית הרשעותיו בשנים האחרונות הן בגין הסעת נוסעים בשכר, אך גם בגין עבירות של חניה המפריעה לתנועה, עבירה דומה לעבירה אותה עבר הפעם שגרמה לתאונה קטלנית זו. לכאורה עבר הנאשם עבירה קלה של חניה, או עצירה שלא כחוק, אלא שזו דוגמא לתוצאות שיכולות להגרם גם מבצוע עבירות קלות, לכאורה. לכן כה חשוב הציות לאיסורים ולחובות הקבועים בפקודת התעבורה ותקנותיה. הציות לחוקי התעבורה מציל חיים ואילו אי הציות להן יכול להרוג, כפי שהוכח במקרה זה. הנאשם עצר את המשאית בה נהג במקום מסוכן ביותר – סמוך אחרי היציאה מכביש מס' 20, בו מותרת הנסיעה במהירות של 90 קמ"ש, במחלף לה גרדיה, דרך בה מותרת הנסיעה במהירות של 70 קמ"ש. כאמור הנאשם נהג במשאית גדולה ורחבה, לכן עצירתה במקום שעצר, חסמה את התחלת הנתיב הימני ביותר וחלק מהנתיב האמצעי מבין שלושת הנתיבים שבמחלף. נהג האופנוע נסע בצידו הימני של הכביש, כפי שמוטל עליו ע"פ החוק, לא הבחין, ככל הנראה, במשאית העומדת והתנגש בה במלוא העוצמה ומבלי לבלום כלל.

3.
חובת הזהירות המוטלת על נהג משאית, כדוגמת המשאית בה נהג הנאשם במקרה זה, הינה כפולה ומכופלת. בראש וראשונה בשל גודלה של המשאית, קשיי התימרון בה והיות הנהג בה נוסע שעות רבות יותר בכבישים מנהגים אחרים שאין הנהיגה עבודתם.

4.
ב"כ התביעה בקשה להטיל על הנאשם עונש של פסילת רשיון נהיגה, פסילה על תנאי וקנס. ב"כ הנאשם בקש להסתפק בפסילה המנהלית של כ-9 חודשים שריצה הנאשם בגין תאונה זו, פסילה על תנאי מרתיעה ולהתחשב בכך שהנאשם אב ל-3 ילדים ואשתו בהריון.

5.
אני רואה בחומרה רבה את התנהגותו של הנאשם, גם אם היתה רשלנות תורמת של נהג האופנוע, ששילם על כך בחייו, מעשהו של הנאשם היווה את "הגורם בילתו אין" לקרות התאונה.

6.
בנסיבות אלה ולאור טעוני הצדדים, הנני דנה את הנאשם לעונשים הבאים:

א.
הנאשם ישלם קנס בסך 3000 ש"ח או 30 ימי מאסר שישא בנוסף לכל מאסר אחר שהוטל עליו. הקנס ישולם ב- ____ תשלומים חודשיים שווים החל מתוך חודש מהיום. היה והקנס או שיעור משיעוריו לא ישולם במועד, תעמוד יתרת הקנס לתשלום מיידי.

ב.
פסילה על תנאי - שנה למשך 3 שנים. התנאי

ג.
הנני פוסלת את הנאשם מלקבל או מלהחזיק רישיון נהיגה לתקופה של שנה וזאת על תנאי למשך 3 שנים.
התנאי יחול גם אם יורשע הנאשם בעבירה של חנייה או עצירת רכב במקום המפריע לתנועה.

זכות ערעור 45 יום


ניתנה היום בפומבי, י"ח בכסלו, תשס"ט (15 בדצמבר 2008) במעמד הצדדים.


שדמי אורנה - שופטת

קלדנית: אריאלה






ת בית משפט לתעבורה 1397/07 סעיד רחמן אבו קוויק נ' מדינת ישראל (פורסם ב-ֽ 15/12/2008)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים