Google

סאמי דבור - ופיק דבור, סהר חברה לביטוח בע"מ, "אבנר" איגוד ביטוח נפגעי רכב בע"מ

פסקי דין על סאמי דבור | פסקי דין על ופיק דבור | פסקי דין על סהר חברה לביטוח | פסקי דין על "אבנר" איגוד ביטוח נפגעי רכב |

550/04 רעא     21/03/2004




רעא 550/04 סאמי דבור נ' ופיק דבור, סהר חברה לביטוח בע"מ, "אבנר" איגוד ביטוח נפגעי רכב בע"מ




החלטה בתיק רע"א 550/04

בבית המשפט העליון
בירושלים


רע"א 550/04 - א'


בפני
:
כבוד הרשם עודד שחם


המבקש:
סאמי דבור


נ

ג

ד


המשיבים:

1. ופיק דבור


2. סהר חברה לביטוח בע"מ


3. "אבנר" איגוד ביטוח נפגעי רכב בע"מ


בקשה לפטור מעירבון









החלטה


בפני
י בקשה לפטור את המבקש מהפקדת ערבון בהליך שבכותרת. לטענת המבקש, הוא מובטל מזה כשנה, ואין לו ולמשפחתו כל מקור הכנסה למעט שכרה של אשתו בסך של 700 ₪ לחודש. המבקש מציין כי המוסד לביטוח לאומי טרם החליט בבקשתו לקבלת קצבה, טוען כי אין לרשותו יתרת זכות בבנק, וכי הוא סובל מבעיות ראיה. עוד צוין, כי המבקש פנה לקרוביו, אך אלה נמצאים במצב קשה, ולא היה בידם לסייע לו.

אין המשיבים כופרים בטענות המבקש למצוקה כלכלית, אך לטענתם ההליך שהגיש אינו מגלה עילה במידה מספקת לשם מתן הפטור המבוקש. יוער, כי על יסוד שיקול דומה נדחתה בקשה דומה של המבקש לפטור בערכאה הקודמת. עוד מתברר, כי בערכאה הקודמת הופקד ערבון על ידי המבקש. נראה, כי בהתחשב בכך שפסק הדין נשוא ההליך הינו

פסק דין
שהכריע בתביעת המבקש על יסוד ממצאי מהימנות, אין ההליך מגלה סיכויים במידה המצדיקה את הפטור המבוקש, ומה גם שמדובר בהליך ערעורי בגלגול שלישי, אשר ברגיל בית משפט נדרש אליו לעיצומו רק אם הוא מגלה עניין בעל חשיבות כללית.

הבקשה נדחית. בהתחשב במעמדם היחסי של הצדדים, במהות העניין נשוא ההתדיינות ובגובה ההוצאות שהושתו בערכאה הקודמת, ניתן להפחית את הערבון בהליך זה ולהעמידו על סך של 10,000 ₪. סכום זה יופקד תוך 21 ימים מקבלת החלטה זו, ובהם ימי פגרה, ולא – יידחה ההליך בלא צורך בכל הודעה נוספת.

ניתנה היום, כ"ח באדר תשס"ד (21.3.2004).





עודד שחם
רשם
_________________________
העותק כפוף לשינויי עריכה וניסוח.
04005500_k02.doc
מרכז מידע, טל' 02-6750444 ; אתר אינטרנט,
www.court.gov.il







רעא בית המשפט העליון 550/04 סאמי דבור נ' ופיק דבור, סהר חברה לביטוח בע"מ, "אבנר" איגוד ביטוח נפגעי רכב בע"מ (פורסם ב-ֽ 21/03/2004)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים