Google

מדור תביעות פלילי ת"א - ברוק ודים

פסקי דין על מדור תביעות פלילי ת"א | פסקי דין על ברוק ודים

1518/06 פ     05/06/2007




פ 1518/06 מדור תביעות פלילי ת"א נ' ברוק ודים




בעניין:

1



בתי המשפט



בית משפט השלום תל אביב-יפו
פ
001518/06


בפני
:
כב' השופטת דיסקין מרים
תאריך:
05/06/2007




בעניין:
מדור תביעות פלילי ת"א

המאשימה









נ
ג
ד


ברוק ודים

הנאשם


ע"י ב"כ עו"ד

רוט



גזר דין
הנאשם הורשע על יסוד הודאתו מכוח הסדר טעון בעבירות של פגיעה בפרטיות וגרימת נזק לרכב במזיד שבוצעו לאחר שלא השלים עם פרידתו מהמתלוננת, חברתו לחיים לשעבר. תסכוליו וכעסו מצאו ביטוים במעקב ובילוש ובהתנהגות אובססיבית כלפיה: ביום 5.2.05, לאחר מעקב
אחריה פתח בשרשרת של מעשים בעלי אפקט אלים ומאיים - הוא הגיע למקום חנית רכבה בסמוך לבית ידידה, שם הסיע את מכוניתו לעבר הרכב ופגע בו וגרם לו נזק בפגוש האחורי. הנאשם לא הסתפק בכך והשלים את מלאכת ההרס בנטילת אבן באמצעותה ניתץ את חלון הנהג. גם בכך לא היה די. לאחר מכן, עלה לדירת הידיד בה שהתה המתלוננת אותה עת והתעקש לברר האם היא נמצאת במקום. המתלוננת המבוהלת שהבחינה בו עולה לכיוון הדירה נמלטה ממנה על נפשה, ובדרכה פגשה בשוטרים שהוזעקו למקום.

עתה עומד הנאשם ליתן את הדין על מעשיו ועל מידת העונש ההולמת נחלקו הצדדים. בעוד עתירת התביעה הינה לעונש מאסר בפועל כהולם את חומרת העבירות, עברו הפלילי והתמונה השלילית העולה מהתסקירים, עותרת סנגוריתו לעונש שיאפשר לו לשקם את חייו, בהתחשב בגילו, הודייתו וחלוף הזמן מאז ביצוע העבירות.

בבואי לגזור דינו של הנאשם עמדו לנגד עיני
נימוקיהם של הפרקליטים ומטוטלת הענישה נעה בין שורת השיקולים לחומרה, עליהם הצביעה ב"כ התביעה, לשיקולי הקולה שהסנגורית כה טרחה בהצגתם. וככל ששבתי ובחנתי את אלה גם אלה, ושבתי והעמקתי באמור בשלושת התסקירים המפורטים והממצים של שירות המבחן, כך הלכה והתחזקה דעתי כי לא ניתן לפטור את הנאשם בעונש שאין בו ביטוי מוחשי והולם לחומרה היתרה הטבועה בעבירות שביצע, השלכתן וסיכונן.
אף על פי שאין מדובר בעבירות הכרוכות באלימות פיזית ממש כלפי אדם אופיין התוקפני, המאיים והמסוכן ניכר ונהיר. בהתאם לחומרה זו, ולא בכדי, קצב המחוקק גם את העונש בצידה של העבירה לפי סעיף 2(1)+5 לחוק הגנת הפרטיות, התשל"א-1981, כעבירה מסוג פשע. ובהיבט הקונקרטי של הנסיבות המייחדות מקרה זה, וודאי שיש להציבן במדרג חומרה גבוה ביותר מאחר ועסקינן בהתנהגות ברוט
אלית ואובססיבית שאין להקל בה ראש, וודאי לא ניתן להתייחס אליה בסלחנות. לשון אחר. גם בהעדר מגע פיזי התנהגותו של הנאשם מצביעה על סכנה מוחשית לשלומה, רווחתה וביטחונה של המתלוננת ועל חשש שיבולע לה מידו. ולראיה, ההתחקות אחר תנועותיה, ההטרדה המאיימת והמתמשכת והביטוי החיצוני בדמות נזקים שגרם בפועל בחמת זעם לרכבה. ללמדך, שאין מדובר בפרץ ספונטאני של חמת זעם, אלא בתולדה של תכנון והכנה. חומרה זו מתעצמת ומקבלת משנה תוקף על רקע עברו הפלילי של הנאשם שחרף גילו הצעיר, כבן 24 בלבד, צבר לחובתו שלוש הרשעות קודמות בשורה ארוכה של תיקים, ובכלל זה גם בעבירת אלימות חמורה. משמע, דפוס האלימות אינו זר לו, ואין להגדיר את התנהגותו כעניין חריג וחד פעמי. מה עוד שלא נקפה שנה מאז הורשע בה ונידון למאסר ולא היה בו כדי להרתיעו מלשוב לדפוסי התנהגות תוקפניים ומאיימים על זולתו. על אחת כמה וכמה, נוכח התרשמותו של שירות המבחן מקיומם של קוים אלימים באישיותו של הנאשם, העדר שליטה וקושי בריסון דחפים, ובשים לב להערכה, ולפיה הסיכון להישנות האלימות גבוה. מסקנה זו היא בעלת משקל משמעותי בהתחשב בהיעדר שיתוף הפעולה של הנאשם עם שירות המבחן חרף ההזדמנויות שניתנו לו בעבר ובמסגרת הליך זה, ואי התגייסותו להליך טיפולי בשל העדר הכרה וחוסר תובנה לבעייתיות בה הוא לוקה והשלכותיה הקשות. מאידך גיסא, לא התעלמתי מהודאת הנאשם, שחסכה את עדות המתלוננת וזמן שיפוטי, ולא מנסיבותיו האישיות ותפקודו החיצוני התקין, ויינתן להם המשקל הראוי במידת הדין. עם זאת, על הנאשם לשאת במחיר מעשיו וכהולם את חומרתם.

אשר על כן, לאחר ששקלתי את כול השיקולים הצריכים לעניין לחומרה ולקולה, הנני גוזרת על הנאשם את העונשים הבאים:
א.
ששה חודשי מאסר. הנאשם יוכל לרצות עונש זה בעבודות שירות היה ויימצא מתאים על ידי הממונה על עבודות השירות.
ב.
12 חודשי מאסר על תנאי, והתנאי הוא שהנאשם לא יעבור בתוך שלוש שנים מהיום על העבירות בהן הורשע, או על כול עבירת אלימות כנגד הגוף.
ג.
7 חודשי מאסר על תנאי, והתנאי הוא שהנאשם לא יעבור במשך שלוש שנים מהיום על עבירה של איומים.

ד.
2,000 ₪ קנס או חודשיים מאסר תמורתו. הקנס ישולם בארבעה תשלומים חודשיים, שווים ורצופים החל מה - 1.11.07

ניתן היום י"ט בסיון, תשס"ז (5 ביוני 2007) במעמד הצדדים


מ.דיסקין, שופטת


החלטה

אני מורה בזה לממונה על עבודות השירות להכין חוות דעת בדבר אפשרות המרת עונש המאסר שהוטל על הנאשם בעבודות שירות.

הדיון יידחה לקבלת חוות דעת ממונה ליום 15/7/07 שעה 09.30.

הנאשם יוזמן מהכתובת שבכתב האישום, טל'
0528-812800
.

הנאשם מוזהר בחובת התייצבותו, והודע לו כי אם לא יתייצב לדיון, או לכל מועד נדחה אחר, רשאי יהיה ביהמ"ש לדונו בהעדרו ולעוצרו.

היה והנאשם לא יקבל זימון על ידי הממונה על עבודות השירות, עליו ליצור קשר עם הממונה באמצעות טל' 9776362-08.

המזכירות תשלח עותק החלטתי לממונה על עבודות השירות.


ניתנה היום י"ט בסיון, תשס"ז (5 ביוני 2007) במעמד הצדדים.

מ.דיסקין, שופטת











פ בית משפט שלום 1518/06 מדור תביעות פלילי ת"א נ' ברוק ודים (פורסם ב-ֽ 05/06/2007)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים