Google

סאפי טבאש - מדינת ישראל

פסקי דין על סאפי טבאש |

3982/05 עפ     02/05/2005




עפ 3982/05 סאפי טבאש נ' מדינת ישראל




החלטה בתיק ע"פ 3982/05



בבית המשפט העליון


ע"פ 3982/05


בפני
:
כבוד השופט א' רובינשטיין


המערער:
סאפי טבאש


נ

ג

ד


המשיבה:
מדינת ישראל


בקשה לעיכוב ביצוע גזר דין של בית המשפט המחוזי בחיפה מיום 14.4.05 בתיק פ 3183/04 (שניתן על-ידי השופט יוסף אלרון)


תאריך הישיבה: ב"כ בניסן התשס"ה (1.5.05)
בשם המערער: עו"ד שני קופנהגן
, עו"ד פארס סטיבן
בשם המשיבה: עו"ד יאיר חמודות





החלטה

א. זו בקשה לעיכוב ביצוע, בגדרי ערעור, של עונש שנגזר על המבקש בבית המשפט המחוזי בחיפה (השופט אלרון, ת"פ 3183/04) ובו הוטלו על המבקש, בין היתר, שנתיים מאסר בפועל.

ב. נגד המבקש ונגד שני נאשמים נוספים הוגש כתב אישום, בו נאשם המבקש בעברת שוד בנסיבות מחמירות ביחד עם אחד מהנאשמים הנוספים, ושני הנאשמים האחרים נאשמו בנוסף בעבירת שוד בנסיבות מחמירות ובעבירת תקיפה. על פי כתב האישום, הגיעו המבקש והנאשם הנוסף לחנות בחיפה, שם תפס הנאשם הנוסף את המוכר, הצמיד סכין לצווארו והוציא לו פלאפון מכיסו, בעוד המבקש מצביע על בליטה מתחת לחולצה ומורה למוכר לא לזוז. לאחר מכן הובילו הנאשם הנוסף והמבקש את המוכר לעבר הקופה, הנאשם הנוסף הצמיד סכין לצוארו והורה לו לפתוח את הקופה, ולאחר שנפתחה, גנב הנאשם הנוסף כסף מתוך הקופה, בעוד המבקש גונב סיגריות באותה עת. כתוצאה ממעשיהם של הנאשם הנוסף והמבקש נפצע המוכר בצווארו ובאפו.

ג. ביום 21.2.05 הורשע המבקש על פי הודאתו במיוחס לו בכתב אישום מתוקן, במסגרת הליך גישור פלילי. ביום 14.4.05 הטיל בית המשפט המחוזי על המבקש שנתיים מאסר בפועל ושישה חודשי מאסר על תנאי למשך שלוש שנים. על הנאשמים האחרים הוטלו, בהתאמה, 42 חודשי מאסר בפועל ושישה על תנאי, ו-30 חודשי מאסר בפועל ושישה על תנאי.

ג. בבקשה נטען, כי יש מקום לעכב את ביצוע עונשו של המבקש עד להחלטה בערעורו על חומרת העונש בבית משפט זה. בפרשה זו, כך נטען, נעצר המבקש לראשונה בחייו, כאשר הוזמן טלפונית להתייצב בתחנת המשטרה, מקום בו מסר גירסה מפורטת על חלקו בפרשה. עוד נטען כי ביום 9.3.05 שוחרר המבקש למעצר בית בפיקוח ובערבויות, בהמלצת שירות המבחן, ובית המשפט המחוזי עיכב את ביצוע עונשו של המבקש עד ליום 1.5.05 בהשאירו את תנאי מעצר הבית על כנם. המבקש התייצב לכל הדיונים. נטען, כי קיים חשש שככל שייכנס המבקש לכלא, יושפע לרעה מהסביבה העבריינית, בניגוד להשפעתה החיובית של משפחתו, ובכך תסוכל מטרת הערעור. עוד נטען כי המבקש צפוי להינשא בקרוב, ואף נטל לשם כך הלוואות כספיות, וכי מתסקירי שירות המבחן עולה, כך נטען, כי מדובר באדם יצרני ונורמטיבי, אשר המעשה בו הודה הוא בבחינת כשל חד פעמי, וחלקו במעשים נשואי כתב האישום, קטן מחלקו של הנאשם הנוסף בפרשה; ועוד, המבקש היה מעורב בשוד הפחות אלים מבין מעשי השוד נשואי כתב האישום. נטען בנוסף כי סיכויי הערעור טובים, וכי קיים סיכוי טוב שעונש המאסר בפועל יומר בעונש אחר שיותיר את המבקש מחוץ לכלא.

ד. (1) בדין טענה באת כוח המבקש, כי ישנם תקדימים הן לעיכוב ביצוע שגזר דין של שנתיים, והן – בערעור גופו - להמרת המאסר מאחורי סורג ובריח בעבודות שירות. אפשר להציל את המערער מהיסחפות אחר תרבות עבריינית. לדידה יש גם סיכויים טובים לערעור, שכן יש מקום לפער גדול יותר בענישה בין המבקש לנאשמים האחרים.

(2) לדעת בא כוח המדינה, המידרג שערך בית המשפט קמא ראוי ונכון, ועל כן הסיכויים כי הערעור יביא להפחתה גדולה בעונשו קלושים.

ה. לאחר העיון אין בידי להעתר לבקשה. ככלל, כשהמדובר בערעור על חומרת העונש, בתקופת מאסר שאינה קצרה, ייטה בית המשפט שלערעור שלא לעכב את הביצוע (ע"פ 111/99א'
שוורץ נ' מדינת ישראל
,
פ"ד נד(2) 241, 276 -280, השופטת ביניש). ועוד, המשוכה שמבקש המערער לחלוף על פניה, קרי, להמיר את עונש המאסר בפועל בן שנתיים שנגזר עליו בעבודות שירות של ששה חודשים, היא משוכה גבוהה, שלא קל יהא לו לעברה.

ו. אין בידי להעתר לבקשה. עם זאת תתבקש המזכירות לקבוע את הערעור – שעניינו גזר דין – לשמיעה בתוך שלושת החודשים הקרובים. כן יתבקש שירות בתי הסוהר להביא בחשבון את האמור בתסקיר שירות המבחן, כך שלכשישובץ המבקש בבית הסוהר, יושם לב לרקעו האישי באופן שהחברה בה יימצא לא תהא גורם לדרדורו; התקווה היא שהמעשה בו הורשע יהא בחינת כשל שלא יישנה.

ז. המבקש יתייצב לריצוי עונשו ביום 8.5.05, בשעה 8:30 במזכירות בית המשפט המחוזי בחיפה. עד להתייצבותו ימשיכו לחול תנאי השחרור בערובה והערבויות שנקבעו עם שחרורו למעצר בית מלא.

ניתנה היום, כ"ג בניסן תשס"ה (2.5.05)

ש ו פ ט

_________________________
העותק כפוף לשינויי עריכה וניסוח.
05039820_t02.doc

לח
מרכז מידע, טל' 02-6750444 ; אתר אינטרנט,
www.court.gov.il







עפ בית המשפט העליון 3982/05 סאפי טבאש נ' מדינת ישראל (פורסם ב-ֽ 02/05/2005)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים