Google

אבו אברהם - ניר עקיבא מושב עובדים להתיישבות חקלאית, יעקב ויהודית חזן, וועדה מקומית לתכנון ובנייה "שמעונים" ואח'

פסקי דין על אבו אברהם | פסקי דין על ניר עקיבא מושב עובדים להתיישבות חקלאית | פסקי דין על יעקב ויהודית חזן | פסקי דין על וועדה מקומית לתכנון ובנייה "שמעונים" ואח' |

4913/08 בשא     23/09/2008




בשא 4913/08 אבו אברהם נ' ניר עקיבא מושב עובדים להתיישבות חקלאית, יעקב ויהודית חזן, וועדה מקומית לתכנון ובנייה "שמעונים" ואח'




בעניין:

1



בתי המשפט


בית משפט מחוזי באר שבע
בשא 004913/08

תא
005227/08

בפני
:
כבוד השופט ברוך אזולאי
-ס.נשיא


22/01/2009



בעניין:
אבו
אברהם



ע"י ב"כ עו"ד
בן עליזה ארנון

המבקש

נגד



1 . ניר עקיבא מושב עובדים להתיישבות חקלאית

2. יעקב ויהודית חזן

ע"י ב"כ עו"ד זוהר יוסף


3 . וועדה מקומית לתכנון ובנייה "שמעונים"
ע"י ב"כ עו"ד איתן ברקאי


4 . מנהל מקרקעי ישראל
ע"י ב"כ עו"ד נירה גלעד






המשיבים



החלטה


זוהי בקשה לביטול צו מניעה זמני שניתן במעמד צד אחד ביום 28.7.08 בבש"א 4545/08, שהורה למבקש ולמי מטעמו להימנע מלבצע כל עבודת בניה או כל עבודה אחרת במגרש מס' 221 במושב ניר עקיבא (להלן: "המגרש"), והורה למשיב 3 להימנע ממתן היתר כל שהוא למבקש על מגרש זה, אלא בהתאם לתב"ע 3/203/03/7 (תב"ע 3) ובכפוף לאישור המשיבה 1 והמשיב 4.



לטענת המבקש, במסגרת רכישת המגרש הייתה בידיו תכנית מאושרת על ידי כל הגורמים המוסמכים המאשרים את מיקום המגרש, גודלו ומידותיו. המנהל קבע וחתם על התשריט, מודד המנהל אישר שהמפה הקובעת היא מפת המדידה מיום 22.10.03, וביום 18.2.08 קיבל המבקש אישור על רישום זכויותיו במגרש. לאחר השלמת רכישת המגרש ולצורך תכנון והוצאת היתר בניה לבית המגורים, פנה המבקש למודד לביצוע מפת מדידה עדכנית, שתצורף לבקשה להיתר. הבקשה להיתר בניה הוגשה לוועדה המקומית (המשיבה 3) לאחר שנחתמה על ידי המנהל כבעל הקרקע, נדונה בוועדה המקומית ואושרה, שולמו כל האגרות וההיטלים, והתקבל האישור המבוקש. בשלב זה פנו המושב והמנהל בטענה שתכנית המדידה אינה תואמת את התב"ע. ביום 21.708 הגישה משפחת חזן ערר בפני
ועדת ערר מחוז דרום על החלטת הועדה המקומית בעניין מתן היתר הבניה למבקש. מהנדס הועדה המקומית אישר את תוקפו של היתר הבניה בפני
ועדת הערר מחוז דרום ביום 13.8.08. בדיון בועדת הערר הוחלט לאפשר למשפחת חזן להגיש תכנית מטעמם לבירור טענותיהם, ולבסוף הודיעה משפחת חזן על משיכת הערר. לטענת המבקש, לאחר קבלת תוצאות המדידה מטעם חזן והמושב הוברר, כי לא הייתה כל טעות במדידה, וכי ההיתר ניתן לבניה בגבולות המגרש של המבקש, ועל כן נטען כי אין בסיס להשארת צו המניעה על כנו. כמו כן נטען, כי הלולים והמחסנים של חזן בנויים על שטחים ציבוריים וטענותיו הן של מי שעושה שימוש שלא כדין בשטח ציבורי שאינו שלו ופנייתו היא בחוסר ניקיון כפיים. לטענת המבקש, מאזן הנוחות והנזקים בעניין נוטים לטובתו, שכן בינו לבין אחר נחתם חוזה לבניית בית המגורים בו התחייב המבקש לשלם לפי שלבי ההתקדמות בבניה, המבקש שילם לקבלן סכום של 100,000 ₪ עבור יציקת כלונסאות ורצפה, כאשר ביום היציקה, בעת שמשאיות בטון היו בשטח, קיבל המבקש את צו הפסקת העבודה. בעקבות זאת הודיע הקבלן שאינו מתכוון להמשיך בבניה ודרש לקבל את הפיצוי הקבוע בחוזה בסך של 50,000 ₪. כמו כן שילם המבקש מפרעה לקבלן בסכום של 64,000 ₪ על מנת שהקבלן יוכל לרכוש חומרי בניה עבור הבית. בנוסף שילם המבקש סכום כסף עבור חוות דעת מקצועית בקשר להגשת הערר, תשלום מקדמה לחשמלאי ומפרעה לאינסטלאטור ונאלץ להעדר מעבודתו בגין הטיפול בהליך זה.


יצוין, כי בבקשה לצו המניעה הזמני (בש"א 4545/08), בה ניתן הצו כאמור, טענו המשיבים כי התב"ע היחידה שאישרה וקבעה את גבולות מגרש 221 היא תב"ע 3, שאין בילתה, ורק מאוחר יותר אושרה תב"ע 4/203/03/7 (להלן: "תב"ע 4") על שטחים אחרים שאינם מגרש 221, אלא שבמפה הכללית שתיארה את מה שאמור היה להיות "המצב הקיים" והוכנה במסגרת תב"ע 4, עקב מדידה שגויה צוינו גבולות מגרש 221 באופן שונה, כאשר מגרש 221 פולש לשטחי השצ"פ של האגודה ו/או על מגרש 220 ולולים של משק 8 (של משפחת חזן). מכאן ואילך קיבל המבקש את היתר הבניה על סמך גבולותיו השגויים בהתאם לתב"ע 4, ולא תב"ע 3, לאמור, המבקש קיבל את ההיתר על שטחים לא לו. בחוזה הפיתוח של המבקש עם המנהל צוין במפורש שהמגרש שנמכר למבקש הוא מגרש 221 כפי שנקבע בתב"ע 3, אולם המקור לטעות בחוזה הפיתוח נבע מכך שהמפה שצורפה לחוזה הפיתוח היא של המגרש כפי שמופיע בתב"ע 4. בעקבות גילוי טעות המדידות פנו הצדדים למבקש על מנת להעמידו על הטעות ודרשו ממנו לא לבצע כל דיספוזיציה בנכס עד להסדרת גבולותיו הנכונים של המגרש, וזאת בטרם ביצע כל פעולה במגרש. המבקש התעלם מכך ויצק את הכלונסאות ביום 8.7.08, דהיינו החל לבצע פעולות בניה בשטח. כמו כן דחה המבקש כל הצעת פשרה ונהג במגרש מנהג בעלים.

לטענת המנהל בתגובתו לבקשה לצו מניעה זמני, היתר הבניה שניתן למבקש על ידי הועדה המקומית אינו תואם את התכנית התקפה החלה על המגרש, ועל כן ניתן שלא כדין, והמנהל התריע על כך בפני
הצדדים בטרם הוחל בבניה.
ביום 7.9.08 וביום 11.9.08 התקיימו דיונים, הוגשו מסמכים והוסכם בין הצדדים שתינתן החלטה בבקשה על יסוד כתבי הטענות.

דיון
נראה לי כי יש להותיר את צו המניעה הזמני שניתן על כנו בנוגע לשטחים השנויים במחלוקת בין הצדדים, כפי שיפורט להלן.
מעיון והשוואת התכניות תב"ע 3 ותב"ע 4 עולה לכאורה שוני בגבולות מגרש 221, כאשר בתב"ע 4 קיימת השלמה של חלקו הימני העליון של המגרש לצורה של מעין ריבוע עם צלעות כמעט מאונכות זו לזו, בעוד שבתב"ע 3 צורתו של המגרש היא צורת מרובע עם זוג צלעות נגדיות אלכסוניות יותר, וכן קיים שוני בצורתו של שטח השצ"פ (מגרש 502) כאשר בתב"ע 4 נכנס לכאורה קצהו הימני העליון של המגרש לשטח השצ"פ. כמו כן נראה לכאורה, כי ההסבר שניתן על ידי המשיבים בבקשה למתן צו המניעה הזמני לעניין מקורה של טעות המדידה והשתלשלות העניינים לאחר מכן מניח את הדעת, לכאורה.
בשלב זה, בטרם התברר ההליך עד תומו, נראה לי, כי קיימות ראיות לכאורה לקיומה של עילת התובענה, וכי אף שיקולים של מאזן הנוחות נוטים לטובת הותרת הצו שניתן על כנו. נראה לי, שהנזק שייגרם למשיבים אם ימשיך המבקש בפעולות הבניה במגרש, יהיה גדול מהנזק שייגרם למבקש אם יעוכבו פעולות הבניה עד למתן החלטה אחרת, וכי בנסיבות העניין יש להעדיף את שימור המצב הקיים בשטח על פני שינויו, וכן יש להעדיף את עיכוב הבניה על פני בניה והריסת הבנוי בעתיד, אם בסופו של הליך יתקבלו טענות המשיבים באשר לגבולות המגרש.
באשר לנזקים הנטענים על ידי המבקש, מדובר בנזקים כספיים הניתנים לפיצוי על ידי הגורמים האחראים לכך, אם יוחלט כי המבקש זכאי לפיצוי כזה.
בנסיבות אלה נראה לי, כי יש להותיר את צו המניעה על כנו עד לבירור התובענה. כמו כן נראה לי ראוי בנסיבות העניין, כי הצדדים ימשיכו לפעול בניסיון להגיע להסדר מוסכם שיהא בו כדי לצמצם את הנזקים העלולים להיגרם למי מהצדדים.
שאלת ההוצאות תיקבע בשלב של מתן פסק הדין בתובענה העיקרית.

ניתנה היום כ"ג באלול, תשס"ח (23 בספטמבר 2008) בהעדר הצדדים



ברוך אזולאי
, שופט

ס. נשיא










בשא בית משפט מחוזי 4913/08 אבו אברהם נ' ניר עקיבא מושב עובדים להתיישבות חקלאית, יעקב ויהודית חזן, וועדה מקומית לתכנון ובנייה "שמעונים" ואח' (פורסם ב-ֽ 23/09/2008)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים