Google

בנק דיסקונט לישראל בע"מ - מזרחי אברהם, סילביה מזרחי

פסקי דין על בנק דיסקונט לישראל בע"מ | פסקי דין על מזרחי אברהם | פסקי דין על סילביה מזרחי |

26939/06 א     25/01/2009




א 26939/06 בנק דיסקונט לישראל בע"מ נ' מזרחי אברהם, סילביה מזרחי




בעניין:

1



בתי המשפט


בית משפט השלום תל אביב-יפו
א
026939/06


בפני
:
כב' השופט צבי כספי
תאריך:
26/01/2009




בעניין:
בנק דיסקונט לישראל בע"מ





תובע

נ
ג
ד


1 . מזרחי אברהם

2 . סילביה מזרחי




נתבעים
החלטה

המבקשים [ להלן: "הנתבעים" ] נתבעו על ידי הבנק התובע [ להלן: "הבנק" ] ב"סדר דין מקוצר" בגין חוב לבנק שעצם יצירתו ומהותו לא
הוכחשו על ידיהם.
עיקר טענות הנתבעים כנגד התביעה נוגעות לכך שביתם של הנתבעים נמכר בהליך כינוס נכסים של ביצוע המשכנתא [ או משכון ] שהיה הבית משועבד בה וכי תמורת המכירה של הבית כיסתה או אמורה הייתה לכסות את סה"כ החוב ובייחוד נטען על ידי הנתבעים כי התמורה שהתקבלה מכינוס הנכסים של הבית הייתה נמוכה ביותר ופחותה בהרבה מערכו האמיתי של הבית ועל הבנק לשאת בנזקיהם עקב כך.
עוד קבלו הנתבעים על כך שלא הובאו לזכותם דמי שכירות שנגבו מהשכרת הבית הנ"ל טרם מכירתו על ידי כונס הנכסים או שניתן היה לקבל מהשכרתו.
מספר נתונים שנמסרו על ידי הנתבעת מס' 2 [ להלן: "הנתבעת" ] בתצהירה התומך בבקשת הנתבעים למתן רשות להתגונן התבררו כשגויים אם לא שקריים.
נתונים אלה שנמסרו על ידיה בסעיפים 25, 26
ו 29 לתצהיר נסתרו בחקירתה הנגדית, לרבות מהמוצגים במ/3 ו במ/4 החתומים על ידיה.
כל הטענות הנוגעות לכספים שהתקבלו מכינוס הנכסים של הבית, לרבות מכירתו ועלויות ההוצאות השונות, אינן טענות הניתנות לדיון בהליך זה הואיל וכינוס הנכסים נעשה מטעמו של בנק אחר, שלו היה שעבוד ראשון על הבית והבנק
[ כהגדרתו כאן ] קבל את חלקו במימוש מיתרת הכספים שהתקבלו מהכינוס.
נתונים שחסרים לנתבעים, לטענתם בסיכומיהם, ואשר ניתן היה לקבלם מכונס הנכסים, היו צריכים להידרש על ידיהם ממנו וגם נתונים שברצונם לקבל מהבנק, היה עליהם לבקש במועד מתאים.
לא למיותר לציין כי הנתבעים היו מיוצגים על ידי עורכי דין שמונו להם מהלשכה לסיוע משפטי וכי בית המשפט היה סבלני דיו בדחיית הדיון בעניינם על מנת שיוכלו לקבל יעוץ ולאחר מכן על מנת שישופר טיבו של הייעוץ אם כי איני בטוח שהיו תוצאות לעיכובים אלו.
כך או כך, מסמכים לא נדרשו מהבנק במועדים שניתן היה לקבלם, ואיני מביע דעה אם היה מקום למסור אותם, אם הבנק היה הגורם שצריך היה להנפיק אותם ומה הייתה התועלת שהייתה צומחת לנתבעים, אם בכלל, מאותם מסמכים; כמו כן, לא התקבלו מסמכים מכונס הנכסים וגם הטענות, כאמור, ככל שישנן בידי הנתבעים, הן טענות לבנק שמינה את כונס הנכסים ולכונס עצמו.
הבקשה למתן רשות להתגונן נדחית.
ניתנה היום כ"ט בטבת, תשס"ט (25 בינואר 2009) בהעדר הצדדים.
המזכירות תמציא העתקים לב"כ הצדדים בדואר.

צ' כספי, שופט

026939/06א
120 לילי שוורץ






א בית משפט שלום 26939/06 בנק דיסקונט לישראל בע"מ נ' מזרחי אברהם, סילביה מזרחי (פורסם ב-ֽ 25/01/2009)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים