Google

מ.י. יחידת תביעות גליל -צפת תעבורה - אנדרי רויזנווסר

פסקי דין על מ.י. יחידת תביעות גליל -צפת תעבורה | פסקי דין על אנדרי רויזנווסר

1203/06 תד     15/01/2009




תד 1203/06 מ.י. יחידת תביעות גליל -צפת תעבורה נ' אנדרי רויזנווסר




מ.י. יחידת תביעות גליל -צפת תעבורה
המאשימה
- נ ג ד -
אנדרי רויזנווסר
הנאשם

<#2#>
נוכחים:
ב"כ המאשימה: רס"מ חטיב מנסור

הנאשם: בעצמו ועל ידי ב"כ עו"ד חסן מחמוד
גזר דין

הנאשם הודה בעבירות המיוחסות לו בכתב האישום הן בתיק זה והן בתיק המצורף.

התובע המלומד ביקש להטיל ענישה הכוללת בחובה פסילה בפועל שלא תפחת מפסילת המינימום הקבועה בחוק וכן מרכיבי ענישה נוספים הכוללים עונש מאסר בפועל.

מנגד, ב"כ המלומד של הנאשם שטח בפני
י בהרחבה את נסיבותיו האישיות של מרשו וכן את נסיבות ביצוע העבירה וביקש להעניק להן משקל בבואי לגזור את דינו של הנאשם.

לאחר שהודה הנאשם הוגש בעניינו תסקיר שירות המבחן המפרט את נסיבותיו האישיות והמשפחתיות זאת כפי שהדבר בא לידי ביטוי בגוף התסקיר.

עיון בתסקיר מלמד, כי הנאשם לוקח אחריות מלאה על ביצוע המעשים המיוחסים לו, אולם , לא הסכים להפנותו לעמותת "אפשר" על מנת לבדוק את דפוסי השתייה שלו וזאת בשל אופי עבודתו ועובדת היותו אב טרי לתינוק שנולד רק לאחרונה.

שירות המבחן נמנע מלבוא בכל המלצה בעניינו של הנאשם וזאת לאור עמדתו לפיה אין הוא יכול לבצע צו של"צ או לערוך בדיקות שמטרתן ללמד אם הוא מכור לטיפה המרה אם לאו.

הנאשם נוהג החל משנת 2000 ולחובתו 5 הרשעות קודמות בתחום התעבורתי כאשר זו לו הפעם הראשונה שהוא מעורב באירועים תעבורתיים כה חמורים. לנאשם אין עבר פלילי.

הסניגור הדגיש, כי העבירות בוצעו בהיות הנאשם צעיר בן 23 שנים ונסיבותיו המשפחתיות הביאוהו עד כדי ביצוע העבירות המיוחסות לו. המסמכים נשוא נ/1 , נ/2 מלמדים, כך לדידי הסניגור המלומד על כך, כי הנאשם שינה את דרכיו ואת התנהגותו. רשיון הנהיגה נחוץ לנאשם עד מאוד.

אודה ולא אבוש, כי התלבטות רבה ליוותה אותי בבואי לגזור את דינו של הנאשם. מעשיו חמורים הם. הנאשם הגדיל לעשות עת נהג ברכב בשכרות וכן בזמן פסילה. בנוסף, צירף תיק אחר שעניינו נהיגה בשכרות.

אכן לא פעם נאמר ע"י בתי המשפט כי העבירה של נהיגה בשכרות היא אחת מן הרעות החולות שיודעת חברתנו בשנים האחרונות. אין כל ספק כי נהיגה במצב כזה מסכנת את הנהג עצמו וכן את שלומם של עוברי אורח אחרים, ולא במקרה קבע המחוקק שלצידה של עבירה זו עונש מינימום של פסילת רשיון נהיגה למשך שנתיים.

בית המשפט העליון לא פעם חזר והדגיש את מדיניות הענישה המחמירה בעבירות כגון דא. ברע"פ 25/04 אליעזר סויסה נ. מ"י תקדין עליון 2004 (1) 719 ציין כב' השופט טירקל בעמ' 720:

"נהיגה תחת השפעת אלכוהול מסכנת את חיי הציבור ומעידה על התנהגות רשלנית וקלת דעת. לחומרת מעשיו של המבקש נוספת חומרה בשל כך שהיה שוטר בזמן מעשי העבירה, ובמקום להיות מופת להקפדה על קיום מצוות החוק הפגין ברבים זלזול בהן. בית משפט זה חזר וקבע, כי "בתי המשפט מצווים להרים תרומתם למלחמה בקטל בדרכים ובתופעת הנהיגה בשכרות ההולכת ומתפשטת בקרבנו, ולעשות כל שניתן כדי להרתיע בעונשים חמורים, נהגים המסכנים חיי אדם בכבישי הארץ" (ראו, בין היתר: ע"פ 3289/90 מדינת ישראל נ' בראונר, פ"ד מה (1) 397; ע"פ 3152/93 פרידמן נ' מדינת ישראל, תקדין עליון 1994(1) 713; ע"פ 5002/94 בן איסק נ' מדינת ישראל, פ"ד מט(4) 151; ע"פ 6670/96 שמריהו נ' מדינת ישראל, תקדין עליון 1997(2) 718; ע"פ 6380/98 פטושקין נ' מדינת ישראל, תקדין עליון 1998(4) 603, 605). העונשים שנגזרו על המבקש הם קלים ביותר, חסד עשו עמו בתי המשפט בכך שהסתפקו בפסילה לתקופת המינימום שנקבעה בחוק. אין מקום להקל עמו עוד".

ראה גם למשל את דבר כב' השופט ג'ובראן ברע"פ 3343/04 יעקב נפתז'י נ' מדינת ישראל, תק-על 2004(2), 1619 ,עמ' 1620.

סעיף 39א לפקודת התעבורה קובע:

"פסילת מינימום בשל נהיגה בשכרות הורשע אדם על עבירה כאמור בסעיף 62 (3), דינו - בנוסף לכל עונש אחר - פסילה מקבל או מהחזיק רשיון נהיגה לתקופה שלא תפחת משנתיים, ואם כבר הורשע על עבירה זו בשנה שקדמה לאותה עבירה -פסילה לתקופה שלא תפחת מארבע שנים;אולם רשאי בית המשפט, בנסיבות מיוחדות שיפרש בפסק הדין, להורות על פסילה לתקופה קצרה יותר".

הודאתו של הנאשם, נסיבותיו האישיות, העדר עבר פלילי, גילו הצעיר, עובדת היותו מפרנס למשפחה המונה תינוק שנולד לאחרונה וכן חרטתו הכנה והבטחתו , כי מעשיו אלה לא יישנו בעתיד אף הם עמדו כנר לרגליי בבואי לגזור את דינו של הנאשם.

לא נעלמה מעיניי הפסיקה של בית המשפט העליון, אשר באה לידי ביטוי ברע"פ 6115/06 בעניין מדינת ישראל נ. מורד אבו לבאן והפסיקה המאוזכרת שם עת נפסק, בזו הלשון:

"נדמה כי אין צורך להרחיב אודות החומרה הכרוכה בנהיגה בזמן פסילה. בביצוע מעשה כזה, מסכן הנהג, שכבר הוכיח בעבר , כי חוקי התעבורה אינם נר לרגליו את שלום הציבור – נהגים והולכי רגל כאחד; הוא מבטא זילזול בצווים של בית המשפט; הוא מוכיח , כי לא ניתן להרחיק אותו נהג מהכביש כל עוד הדבר תלוי ברצונו הטוב".

ראוי להדגיש, כי במקרה העומד בפתחנו עבירת הנהיגה בזמן פסילה יונקת היא מצו פסילה מנהלי אשר ניתן על ידי קצין משטרה כך שהעבירה בוצעה יום אחד לפני תום הפסילה , דבר שיש בו במידה זו או אחרת להשפיע על החלטתו של בית המשפט.

לאחר ששמעתי את דבריהם של ב"כ הצדדים ושקלתי את נסיבות המקרה אני מטיל בזה על הנאשם את העונשים כדלקמן:
אני דן את הנאשם לתשלום קנס בסך -. 3,500 ₪ או 35 ימי מאסר שישא בנוסף לכל מאסר אחר שהוטל עליו. הקנס ישולם ב- 7 תשלומים שווים ורצופים החל מיום 17.2.09 ואילך. איחור בתשלום אחד יעמיד את הקרן לפירעון מידי.

הנני פוסל את הנאשם מלקבל או מלהחזיק רשיון נהיגה על תנאי לתקופה של 6 חודשים למשך שנתיים.

הנני פוסל את הנאשם מלקבל או מלהחזיק רשיון נהיגה בפועל לתקופה של 28 חודשים. הפקדת רשיון הנהיגה תיעשה עד ליום 1.2.09 שעה 12.00 במזכירות בית משפט השלום בצפת.

אני מחייב את הנאשם לחתום על התחייבות בסך של -. 10,000 ₪ שלא יעבור אותה עבירה שעניינה נהיגה בזמן פסילה או נהיגה בשכרות במשך שנתיים, במידה ולא יחתום על ההתחייבות תוך שבוע ימים ייאסר ל- 7 ימים.

אני גוזר על הנאשם 7 חודשי מאסר על תנאי למשך שנתיים והתנאי הוא שלא יעבור עבירה של נהיגת רכב בזמן פסילה לפי סעיף 67 לפקודת התעבורה או נהיגת רכב בשכרות או נהיגת רכב תחת השפעת משקאות משכרים או עבירה שעניינה סירוב להיבדק.
הודע על זכות ערעור בבית המשפט המחוזי בנצרת תוך 45 יום מיום הודעת גזר הדין.
<#4#>

ניתן והודע היום י"ט טבת תשס"ט, 15/01/2009 במעמד הנוכחים.
סאאב דבור
, שופט

הוקלד על ידי: שרית כהן
1
בית משפט השלום לתעבורה בצפת
בפני
כב' השופט סאאב דבור
ת"ד 1203-06
15 ינואר 2009









תד בית משפט לתעבורה 1203/06 מ.י. יחידת תביעות גליל -צפת תעבורה נ' אנדרי רויזנווסר (פורסם ב-ֽ 15/01/2009)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים