Google

מדינת ישראל - בן אליהו אליהו

פסקי דין על בן אליהו אליהו

2808/08 פ     27/01/2009




פ 2808/08 מדינת ישראל נ' בן אליהו אליהו




בעניין:
מדינת ישראל

ע"י ב"כ עו"ד
מיכאל ביאדגלין

המאשימה

נ ג ד
בן אליהו אליהו
- בעצמו
ע"י ב"כ עו"ד
יובל נחמני
– ס.צ.
הנאשם
פרוטוקול
הסנגור:
הנאשם לא התייצב, אינני יודע מדוע. ידוע לי שהוא דר רחוב. במידה ויוצא נגדו צו הבאה, אבקש להסתפק בחתימה על התחייבות.

התובע:
הנאשם לא התייצב למרות שהוזמן כדין בישיבה הקודמת. אבקש להוציא נגדו צו הבאה.

ה ח ל ט ה

אני דוחה את הדיון ליום 30.3.2009 בשעה 08:30.

אני מורה לעצור את הנאשם ולהביאו לבית המשפט ביום הדיון, אולם יוכל להשתחרר אם יפקיד 250 ₪ במזומן בקופת בית המשפט.

ניתנה היום 27 בינואר, 2009 (ב' בשבט תשס"ט) במעמד ב"כ הצדדים.
דורית רייךֿֿשפירא
, שופטת
לאחר הפסקה:

הסנגור:
לאחר שהקראתי לנאשם את כתב האישום, והסברתי לו את תוכנו, בשם הנאשם אני מודה בעובדות כתב האישום.

התובע:
אבקש להרשיע.
ה כ ר ע ת - ד י ן

על יסוד הודאת הנאשם בעובדות המפורטות בכתב האישום, אני מרשיעה אותו במכירה והצגה לצרכי מכירה של עותקים מפרים עבירה על פי סעיף 10 (ג) (1ד) לפקודת זכויות יוצרים.

ניתנה היום, ב' בשבט, תשס"ט (27 בינואר 2009), במעמד הצדדים.

דורית רייךֿֿשפירא
, שופטת
ט י ע ו נ י ם - ל ע ו נ ש

ב"כ התביעה:
מגיש גיליון הרשעות, במ/1. לנאשם עבר מכביד מאוד. חלקן הגדול של העבירות הן בעבירות רכוש וכן סמים, משחקים אסורים וכן זכויות יוצרים, נשוא כתב האישום. כפי שביהמ"ש מתרשם מכתב האישום, לא מדובר בכמות מעטה של רכוש אלא בכמויות גדולות. התלבטתי אם לבקש מאסר בתיק הזה, יחד עם זאת, בסופו של יום אני מבקש להסתפק במאסר על תנאי וקנס גבוה מאוד של 10,000 ₪. אינני בטוח שנתפסו מוצגים.

הסנגור:
ב- 17.6.08 התייצב הנאשם בפני
כב' השופט דן מור והודה בתיק דומה מאותה תקופה. ייצגתי אותו גם בתיק הקודם והייתי מצרף את התיק הזה אילו ידעתי שקיים. מגיש הכרעת דין וגז"ד, במ/2. כב' השופט דן מור, התרשם מהנאשם ושמע את הסבריי, כב' השופט דן מור שמע שהנאשם חסר כל שגר בשוק הכרמל ובצר לו, באותה תקופה הסכים לשמש כמוכר בדוכן לא שלו. כב' השופט מור החליט לא לגזור על הנאשם קנס והסתפק במאסר על תנאי. המדינה ערערה, מגיש את הודעת הערעור, במ/3, בנימוקים מלומדים ואחרי שהנאשם התייצב בפני
ביהמ"ש המחוזי, הפרקליטה גב' מירי ערד ביקשה לחזור מהערעור. ביהמ"ש צריך לשאוף להרמוניה בהחלטותיהם וכל הערכאות התרשמו מהאדם שנמצא בשפל המדרגה אשר ישן בלילה בדוכנים בשוק הכרמל. אני בדעה שראוי היה שמשטרת ישראל תדאג להעמיד לדין את האחראים האמיתיים לעבירות, בעלי הדוכנים והסוחרים הגדולים ולא תסתפק בהעמדתם לדין של החלשים בשרשרת, כמו הנאשם שבפני
נו שעסק במכר בהיותו מחוסר כל. הנאשם עשה כן תמורת שכר זעום המאפשר לו לממן את מזונו וללון בשוק עצמו. הואיל וכבר מוטל מאסר על תנאי אני מבקש להסתפק במאסר על תנאי נוסף מתון.

גזרֿֿדין
הנאשם הורשע על פי הודאתו כבר בישיבה הראשונה שב- 17.4.07 החזיק והציג למכירה מעל ל-6000 עותקים מפרים של תקליטורים שזכויות היוצרים בהם שייכות לפדרציה.

חומרת העבירה מקבלת משנה חומרה בהתחשב בהרשעותיו הקודמות הרבות של הנאשם המשתקפות בגיליון במ/1, ואף על פי כן החלטתי שלא למצות עם הנאשם את מלוא חומרת הדין וזאת בהסתמך על הנימוקים כדלקמן:
1. ביום ביצוע העבירה לא היו לחובת הנאשם הרשעות בתחום הרלבנטי.
2. הרשעה 19 היא היחידה שעניינה מכירה והפצה של עותקים מפרים בגינה הושתו על הנאשם ב- 17.6.08, 6 חודשי מאסר על תנאי. המדינה חזרה בה מערעורה על גז"ד המקל, כעולה מהפרוטוקול במ/3.
3. העבירה שבפני
בוצעה בסמיכות זמנים לעבירה שבהרשעה 19, ונראה לי שכל ההנמקות שעמדו לנגד עיני בימ"ש זה שהקל בעונשו של הנאשם ואשר בסופו של יום שכנעו גם את הפרקליטות לחזור בה מערעורה על קולת העונש, תקפים גם בתיק שבפני
ולהערכתי אילו צורך תיק זה לתיק הקודם, חרף ריבוי העותקים המפרים, עונשו לא היה חמור יותר.
סוף דבר –
1. אני גוזרת על הנאשם 3 חודשי מאסר על תנאי לשנתיים, שלא יבצע עבירה מהעבירות המנויות בפקודת זכויות היוצרים.
2. מוצגים להשמדה, באם יש כאלה.
3. במידה ובקופת בית המשפט יתרת זכות שהנאשם הפקיד בתיק זה, היא תוחזר לו.

בשולי גזר הדין מוצאת אני להצטרף לדעתו של הסנגור המלומד בהקשר לדרך הקלה המשטרה בוחרת לאכוף את החוק ובעצם לא עושה לשירוש העבירה הכלכלית שפגיעתה בבעלי הזכויות החוקיים רעה וקשה מאוד, שכן אילו באמת רצתה המשטרה לעקור את הנגע מן השורש, עליה למקד מאמציה בחשיפתם של הכוחות החזקים, שהם הם העבריינים העיקריים, בדומה למאמצים הנעשים בתחומי עבריינות אחרים כגון עבירות סמים והלבנת הון. העובדה שאפילו אין וודאות שהעותקים המפרים נתפסו כמוצגים, המיועדים להשמדה, מוכיחה חוסר התייחסות רצינית של הרשות לתופעה. אין להבין מכך שלדעתי פעילות משטרתית נגד דגי הרקק, היא מיותרת. יחד עם זאת אינני משוכנעת שאפשר להשיג את המטרה ולקדם הרתעה, אם תוטל ענישה מחמירה מאוד רק על מי שנדחף לביצוע העבירה בעיקר בשל מצוקה, והוא בבחינת החוליה האחרונה בשרשרת המבצעים והוצאתו "מהתמונה" לא תשפיע בהוא זה לעצם קיומו של המסחר האסור.

הודעה זכות ערעור לבית המשפט המחוזי תוך 45 יום מהיום.

ניתנה היום, ב' בשבט, תשס"ט (27 בינואר 2009), במעמד הצדדים.

דורית רייךֿֿשפירא
, שופטת
02808/08פ 120 אורלי אמברצ'י
8
בתי המשפט

בית משפט השלום תל אביב-יפו
פ 002808/08
בפני
:
כבוד השופטת דורית רייךֿֿשפירא

תאריך:
27/01/2009








פ בית משפט שלום 2808/08 מדינת ישראל נ' בן אליהו אליהו (פורסם ב-ֽ 27/01/2009)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים