Google

אורן - ידי זהב שרף, אורן- ידי זהב אורי - חברת 012 סמייל לתקשורת - בע"מ

פסקי דין על אורן - ידי זהב שרף | פסקי דין על אורן- ידי זהב אורי | פסקי דין על חברת 012 סמייל לתקשורת - בע"מ

1089/08 תק     21/01/2009




תק 1089/08 אורן - ידי זהב שרף, אורן- ידי זהב אורי נ' חברת 012 סמייל לתקשורת - בע"מ




בעניין:

1



בתי המשפט


בבית המשפט לתביעות קטנות
בית - שמש
תק 001089/08

בפני
:
כב' השופט שמעון שטיין
תאריך:
21/01/2009




בעניין
:
1 . אורן - ידי זהב שרף

2 . אורן- ידי זהב אורי




התובעים


נ
ג
ד


חברת 012 סמייל לתקשורת - בע"מ





הנתבעת

פסק דין

התובעים הגישו תביעה קטנה ע"ס 15,650 ₪, בגין נזקים שנגרמו להם כתוצאה מכשל בתהליך ההתחברות לחברת קווי זהב.

1.
לטענת התובעים, אב ובנו, במהלך חודש מרץ 2008 ביקשו לבצע ניוד של קו הטלפון (המשמש גם כקו למכשיר פקסימיליה) שהיה ברשותם, מחברת בזק, אל הנתבעת. התנאים בין הצדדים סוכמו ונקבע מועד להגעתו של הטכנאי מטעם הנתבעת. לאחר שהטכנאי בדק את קו הטלפון הוא הודיע לתובעים שאין אפשרות לבצע את הניוד מאחר שטרם ביצעה הנתבעת את הניוד. כעבור מספר ימים שוב הגיע טכנאי אשר עבד במשך מספר שעות, אך לא הצליח לבצע את חיבור קו הטלפון והותיר את ארון התקשורת פתוח ואת החוטים גלויים ומאז נותק קו הטלפון שהיה קיים ולא ניתן היה לקבל או להוציא שיחות. משכך נגרמו לתובעים הנזקים הבאים: סך 800 ₪ ליום בגין ניתוק קו הטלפון הקיים, במכפלת מספר ימי הניתוק ובסך הכל 12,000 ₪, יומיים שבהם הגיע הטכנאי והתובע הפסיד עבודה, בסך 1,700 ₪ ליום וסך 3,400 ₪ סך הכל, וטלפונים וטרחה בסך 250 ₪.

2.
לטענת הנתבעת, ביום 1.4.08 יצר התובע קשר עמה וביקש להתנייד מחברת בזק אליה וכן לרכוש קו טלפון נוסף. הנתבעת הכינה לתובע הצעת מחיר וביום 10.4.08 הגיע טכנאי לבית התובע. חיבור הקווים לא צלח מאחר ובביתו של התובע היתה מותקנת אותה שעה מרכזייה, אותה לא הזכיר התובע במאום בשיחותיו עם נציגי הנתבעת. בימים 15.4.08 ו-17.4.08 קיבל התובע מנציגי הנתבעת הצעות לפתרון התקלה, אך הוא לא הסכים לקבלן וביום 1.5.08 ביקש לבטל את העסקה. בנוסף, על מנת להגיע לפשרה הולמת הוצעה לתובע ביום 26.5.08 הצעה כמחווה, הצעה שהתקבלה על ידו. משכך, התביעה הינה קנטרנית ויש לדחותה. בדיון שהתקיים ביום 20.1.09, טען נציג הנתבעת שלמעשה לא נעשתה שום פעולה מטעם הנתבעת בביתם של התובעים ומשכך לא נגרם להם כל נזק.

3.
בדיון שהתקיים התברר, שבניגוד לנטען בכתב ההגנה, התובע לא קיבל ולא נענה להצעת המחווה (ת/1) שהציעה לו הנתבעת.

4.
עוד עלה בדיון שמביתם של התובעים מתנהל עסק לתיקון הסקות ומזגנים הנקרא "ידי זהב", ונטען שלעסק נגרם נזק בכך שלא ניתן היה להשתמש בקו הטלפון ובמכשיר הפקסימיליה במשך חמישה עשר ימים, כשבחלק מהימים לא ניתן היה להוציא ולקבל שיחות ופקסים כלל ובחלק מהימים ניתן היה לקבל שיחות בלבד. מת/3 עולה שהתובעים פנו לחברת בזק על מנת שתתוקן התקלה, אך מחברת בזק נמסר שהתקלה נובעת מ"בעיה בציוד הלקוח".

5.
בתגובה לטענות התובעים בדבר הנזק שנגרם לעסקם, טען נציג הנתבעת שהתקלה בקו הטלפון הנייח אינה משפיעה על פעילות העסק מאחר שבפרסומי העסק מופיע מספר טלפון סלולארי וכי העסק מתנהל באמצעות טלפון סלולארי (נ/1). התובעים טענו בתגובה שהעסק מתנהל באמצעות הטלפון הסלולארי, הטלפון הקווי והפקס.

6.
שוכנעתי שלקו הטלפון נגרם נזק בעקבות פעולתו של נציג הנתבעת. עצם הצעת הפשרה מטעם הנתבעת (ת/1) בה נכתב: "
... אני מעוניין להדגיש את הערכתי הכנה אליך, ולהוקיר מקרב לב את הרצון להגעה להסכמה משותפת אשר תחסוך לשנינו טרחה וערכה משפטית מיותרת לחלוטין
", מעידה שבעטיה של הנתבעת נגרם לתובעים נזק כלשהו וכי עלה הצורך לפצות את התובעים בגינו. אף אם התקלה נגרמה מאחר, שכטענת הנתבעת, לא הודיע לה התובע כי המדובר במערכת שהיא מרכזייה, הרי שאין בכך כדי להפחית מהנטל המוטל על הנתבעת לבדוק את קו הטלפון בטרם החל הטכנאי בעבודתו וכן לתקן את התקלה שנגרמה. כמו כן אין ספק שנגרם לתובעים נזק בגין הטרחה שבניסיונות תיקון התקלה אשר כללו פניות מרובות לנציגי הנתבעת ולחברת בזק, וכן נגרמה להם עוגמת נפש.

7.
התובעים לא הוכיחו כי לעסקם נגרם נזק בסכומים הנטענים וגם לאור כך שהוכח שבפרסומי העסק פורסם מספר טלפון סלולארי, ויש בכך כדי להפחית מטענתם זו. בנוסף, אף לשיטת התובעים, מספר הטלפון הקווי נמסר ללקוחות קיימים בלבד, ולא מדובר בלקוחות חדשים המבקשים לפנות לעסק. בנוסף, התובעים העידו שניתן היה להשתמש בחלק מהימים בקו הטלפון באופן חלקי.

8.
אשר על כן נמצא לפצות את התובעים בגין הנזק שנגרם לעסקם, ובגין הטרחה ועוגמת הנפש, בסך של 1,500 ₪. סכום הפיצוי כולל הוצאות ואגרת בית משפט ששולמה. הסכום ישולם בתוך 30 יום מהיום, וישא הפרשי הצמדה וריבית חוקית ממועד החיוב ועד התשלום בפועל.

ניתן היום כ"ה בטבת, תשס"ט (21 בינואר 2009) בהיעדר הצדדים.
המזכירות תמציא העתק לצדדים.



שמעון שטיין
, שופט







תק בית משפט לתביעות קטנות 1089/08 אורן - ידי זהב שרף, אורן- ידי זהב אורי נ' חברת 012 סמייל לתקשורת - בע"מ (פורסם ב-ֽ 21/01/2009)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים