Google

עבד עבדאלגני - זאב רבינא, הפניקס חברה לבטוח

פסקי דין על עבד עבדאלגני | פסקי דין על זאב רבינא | פסקי דין על הפניקס חברה לבטוח |

1860/07 תק     10/10/2007




תק 1860/07 עבד עבדאלגני נ' זאב רבינא, הפניקס חברה לבטוח




בעניין:
5



בתי המשפט

בית משפט לתביעות קטנות ירושלים
תק 001860/07

בפני
:


כבוד השופטת חגית מאק-קלמנוביץ

11/10/2007




בעניין

:
עבד עבדאלגני






התובע



נ
ג
ד




1 . זאב רבינא
2 . הפניקס חברה לבטוח






הנתבעים


פסק דין


זוהי תביעה בעקבות
תאונת דרכים בין רכב התובע לרכב הנתבע. התאונה ארעה בכאשר רכב התובע עמד לפנות מרח' איתמר בן אבי לרח' הנשיא, ורכב הנתבע מרח' הפלמח לרח' הנשיא (ע"פ נ/1).


אין מחלוקת כי בכיוון נסיעתם של שני הנהגים מוצבים תמרורו "האט", כך שכל אחד מהם צריך להאט ולוודא כי הדרך פנויה. אולם רכבו של הנתבע עמד מימין לרכב התובע, ועל כן היתה זכות הקדימה שלו.


הנתבעת 2 היא חברת הביטוח של הנתבע 1.


התובע טען כי כשהיה באמצע הצומת, פגע בו רכב הנתבע וגרם נזק בכנף הימנית של מכוניתו (של התובע). בחקירתו הנגדית ציין כי בזמן התאונה היה "עמוק" יותר מהנתבע בתוך הצומת, וכי הבחין בנתבע לראשונה כשהיה כבר בתוך הצומת (עמ' 2). הנתבע טען כי הבחין ברכב התובע, המתין למצב בו הדרך היתה פנויה, אך התובע רצה "לחטוף" ונכנס לצומת שהיתה פנויה מכלי רכב מכיוון רח' הנשיא, וכתוצאה פגע רכב הנתבע ברכב
התובע.

אין מחלוקת כי התאונה ארעה כך שרכב הנתבע פוגע ברכב התובע, ועל כן לא ניתן להסיק מסקנות מסוג ואופי הפגיעות ברכב. גם מהעובדה שהנתבע אמר לתובע כי הוא מצטער אינני מסיקה דבר, עקב הסברו ההגיוני של הנתבע, כי הביע צער על הסיטואציה בלי קשר לשאלת האשמה.


אני סבורה כי האחריות העיקרית לתאונה מוטלת על התובע. במצב בו לשני המעורבים תמרורי האט, זכות הקדימה היתה נתונה לנתבע, העומד מימין לתובע. על כן, לפני כניסתו לצומת היה על התובע לוודא כי הצומת פנויה גם מכיוון נסיעת הנתבע, אולם הוא הודה כי הבחין בנתבע רק בתוך הצומת, ובכך הפר את חובתו .


עם זאת, מידה מסויימת של אחריות חלה גם על הנתבע. לטענתו הוא הבחין ברכב התובע, ועל כן צריך היה לצפות גם אפשרות שרכב זה יכנס לצומת. על נהג לצפות גם התנהגות החורגת מדיני התעבורה ולהערך גם לקראתה. במיוחד אמורים הדברים בהתחשב בכך שהתאונה ארעה ב"עומק" הצומת, דהיינו במרחק של מטרים אחדים מנקודת העצירה של כל אחד מהנהגים, כך שלנתבע היתה שהות להבחין ברכב התובע ולעצור. בשים לב לזכות הקדימה של הנתבע, אני מחלקת את האחריות כך שהתובע יישא ב- ¾ מהנזק
בלבד.


הנזק כולל את הנזק לרכב בסך 4,990 ₪, שכ"ט השמאי בסך 500 ₪ ואגרת המשפט ששולמה.


על כן, על הנתבעים לשלם לתובע סכום של 1,600 ₪. סכום זה ישולם תוך 30 יום, ואם לא ישולם במועד יישא ריבית והצמדה כדין עד תשלומו בפועל.

ניתן היום כ"ח בתשרי, תשס"ח (10 באוקטובר 2007) בהעדר הצדדים.
המזכירות תשלח עותקים מפסק הדין לצדדים.


חגית מאק-קלמנוביץ
, שופטת








תק בית משפט לתביעות קטנות 1860/07 עבד עבדאלגני נ' זאב רבינא, הפניקס חברה לבטוח (פורסם ב-ֽ 10/10/2007)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים