Google

מדינת ישראל - ראמי לבאן

פסקי דין על ראמי לבאן

6170/03 בש     03/08/2003




בש 6170/03 מדינת ישראל נ' ראמי לבאן




1
בתי המשפט

בש 006170/03
בבית משפט השלום בירושלים
03/08/2003

כבוד השופט, אריה רומנוב

לפני:
מדינת ישראל

בעניין:
המבקשת

נ ג ד
ראמי לבאן
המשיב

ב"כ המבקשת: עו"ד יהלומי

ב"כ המשיב: עו"ד סוואעד
החלטה

נגד המשיב הוגש כתב אישום בת.פ. 2478/03 של בית משפט זה, בו הוא מואשם בעבירה של סחר בסם מסוכן ובעבירה של נהיגה בזמן פסילה. על-פי הנטען בכתב האישום, ביום 11.7.03, ברחוב דרך בית-לחם בירושלים, מכר המשיב לסוכן סמוי סם מסוכן מסוג קנאביס במשקל כולל של 2,770 גרם ברוטו. בכתב האישום נטען, כי המשיב הגיע למקום המפגש כשהוא נוהג ברכב, בעת שהיה בתקופת פסילה, כי הוא פגש בסוכן, הורה לו להמתין, נפרד ממנו, וחזר כעבור מספר דקות כשבידיו שקי הסם, אותם הוא הניח במכוניתו של הסוכן. בכתב האישום נטען, כי הסוכן החל לשלם למשיב 800 ש"ח מתוך 3,000 הש"ח עליהם סוכם בין השניים, אלא שאז נעצר המשיב על ידי שוטרים.

עם הגשת כתב האישום הגישה המבקשת את בקשתה זו, בה היא מבקשת כי בית המשפט יורה על מעצרו של המשיב עד לתום ההליכים.

המשיב אינו חולק על כך שיש ראיות לכאורה להוכחת העבירות המיוחסות לו, ואולם הוא טוען, כי במקרה הנדון קיימת חלופת מעצר ראויה. החלופה המוצעת על ידי המשיב היא, כי ישהה בתנאי מעצר בית מלא בדירה הנמצאת בעיר העתיקה בסמוך מאד לתחנת המשטרה, וכן כי יפקיד ערבון כספי וימציא ערב צד ג', ככל שיידרש. חלופה אחרת שהוצעה על ידי המשיב היא, כי ישהה בבית הוריו בענתא.

מתסקיר המעצר אשר הוגש בעניינו של המשיב עולה, כי הוא כבן 26, כי הוא נשוי ואב לשני ילדים, וכי אישתו נמצאת כרגע בחודש הרביעי להריונה. בעבר הורשע המשיב בעבירה הנוגעת לנשק ובגינה נדון ביום 25.6.98 לעונש של 13 חודשי מאסר לריצוי בפועל וכן לעונש מאסר על תנאי. עד למעצרו בתיק זה, לא עבד המשיב והוא קיבל הבטחת הכנסה. שירות המבחן לא ראה לבוא בהמלצה בעניינו של המשיב.

כידוע, כאשר מדובר בעבירות סמים חמורות, הרי שעצם ביצוע העבירה יוצרת חזקה שאם המשיב ישוחרר קיים יסוד סביר לחשש שיסכן את בטחון הציבור (סעיף 21 (א)(1)(ג) לחוק סדר הדין הפלילי (סמכויות אכיפה - מעצרים) תשנ"ו-1976). במקרה הנדון, מכר המשיב כמות גדולה של סם, דבר המעיד עליו, אף כי אין לו הרשעות קודמות בעבירות סמים, כי הוא מעורה בעולם הסמים. לכך יש להוסיף, כי המשיב ריצה בעבר עונש מאסר בשל עבירה חמורה שעבר, מכאן שהעולם העברייני אינו זר לו. בנסיבות אלה אני סבור, כי חלופת המעצר המוצעת לפיה המשיב ימשיך להשאר בסביבתו הטבעית - היינו אזור ירושלים רבתי - אינה נותנת את הבטחון המספיק לכך שאם ישוחרר לא ימשיך בביצוע עבירות.

התוצאה היא, שאני נעתר לבקשה ומורה על מעצר המשיב עד לתום ההליכים.

בשולי הדברים אציין, כי בבקשת המעצר צויין, כי חומר הראיות מתבסס, בין היתר, על הודאת המשיב, ועל כן יש לצפות כי משפטו יסתיים בקרוב.

ניתנה היום 03 באוגוסט, 2003 (ה' באב תשס"ג) במעמד המתייצבים.

אריה רומנוב
, שופט








בש בית משפט שלום 6170/03 מדינת ישראל נ' ראמי לבאן (פורסם ב-ֽ 03/08/2003)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים