Google

אייל דהאן שמעון - הרצנו עומרי, הראל חב' לביטוח בע"מ

פסקי דין על אייל דהאן שמעון | פסקי דין על הרצנו עומרי | פסקי דין על הראל חב' לביטוח |

8535/04 תק     17/03/2005




תק 8535/04 אייל דהאן שמעון נ' הרצנו עומרי, הראל חב' לביטוח בע"מ




בעניין:
3



בתי המשפט


בית משפט לתביעות קטנות ת"א
תק 008535/04


בפני
:
כב' השופטת מיכל ברק-נבו
תאריך:
17/03/2005





בעניין
:
אייל דהאן שמעון
תובע


נ
ג
ד


1 . הרצנו עומרי
2 . הראל חב' לביטוח בע"מ


נתבעים



פסק- דין

התביעה שבפני
מתייחסת לתאונת דרכים שארעה ביום 28.2.04 בשעה 2:00 ברחוב קויפמן בתל אביב. לטענת התובע, הוא נסע על אופנועו מצפון לדרום בכביש בעל 5 נתיבים. שני הנתיבים השמאליים מאפשרים פניה שמאלה ושלושת הנתיבים הימניים מאפשרים נסיעה ישר. לטענתו, הוא נסע במסלול האמצעי (השמאלי ביותר מבין אלה המאפשרים נסיעה ישר). לטענתו, הנתבע חנה במסלול הימני ביותר, כשאורותיו מהבהבים, ולפתע, חצה את שלושת נתיבי הנסיעה מימין לשמאל, נכנס לנתיב הנסיעה של התובע, ככל הנראה, במטרה לפנות שמאלה. לטענת התובע, הוא ניסה לחמוק מרכב הנתבע, אך הצליח רק באופן חלקי, רכבו החליק והוא פגע בצד ימין של הטמבון האחורי ברכב הנתבע. לענין מיקום התאונה מהצומת, השתנתה גירסת התובע, כאשר בהודעתו במשטרה אמר שהתאונה ארעה כ-100 מטר לפני הצומת ובהודעתו בבית המשפט אמר כי התאונה ארעה כ-200 מטר לפני הצומת. לדברי התובע, ראה את רכב הנתבע סוטה כאשר היה כ-10-20 מטר מאחוריו. בהודעתו במשטרה אמר כי רכב הנתבע סטה כשהיה במקביל לאופנוע של התובע.
לטענת הנתבע, הוא נסע בנתיב השלישי משמאל במהירות של כ-30 קמ"ש וסטה שמאלה לעבר הנתיב השני משמאל, סמוך לפני הרמזור, לאחר שווידא כי הדרך פנויה. לטענתו, היה בעצירה של כשתי שניות כאשר הקטנוע של התובע פגע בו. בהודעתו במשטרה אמר הנתבע כי ראה את הקטנוע כשהמרחק בין רכב התובע לקטנוע היה כ-75 מטר לערך. על פי דוח השוטר שהגיע למקום (סומן
נ/1 ביום 16.12.04), הנתבע אמר לו במועד התאונה כי לא ראה את הקטנוע, כי הסתכל במראות, ואין לו מושג מהיכן הקטנוע הגיע ופתאום שמע בום.
לנתבע ברכב היו מספר נוסעים: אדם בשם ארז רביע, ומספר בנות, אשר לטענת הנתבע – היו טרמפיסטיות. הנתבע אמר כי בכוונתו להביא את מר רביע לדיון. בנוסף, בדיון קודם, אליו לא הופיע הנתבע, מאחר שלא שוחרר מהצבא, קבעתי כי על הנתבע לקחת לתשומת לבו שבדיון נאמר ע"י התובע, כי הטרמפיסטיות העירו במועד התאונה הערות שהן לרעת התובע, ולפיכך, יתכן שירצה להביאן לדיון. הנתבע לא הביא כל עד לדיון. לטענתו, איננו עוד בקשר עם מר רביע, ואילו עם הבנות שהיו טרמפיסטיות, לא היה לו מעולם קשר.
התובע הביא לעדות את מר ליאור זגורי, שעל פי טענתו היה עד לתאונה. מר זגורי העיד בצורה מאוד נחרצת ורגשנית, שכן לטענתו – הוא ממש כועס על הנתבע, שיכול היה להרוג מישהו, כאשר חתך את שלושת הנתיבים מימין לשמאל בבת אחת. מר זגורי לא ידע לתאר בדיוק את המרחק מהצומת שבו ארעה התאונה, וגם פרטים נוספים לא ידע לתאר (למשל אם התאונה ארעה ביום או בלילה), אך לענין אופן נהיגתו של הנתבע – היה מאוד בטוח. לענין עד זה יצוין, כי התובע – במענה לשאלה אם הכיר את העד לפני התאונה, ענה: "שנינו תושבי תל אביב. את העד לא הכרתי קודם לתאונה. אנחנו מכירים מאז התאונה" (הדברים לא נרשמו בדיוק כך בפרוטוקול, אך מאחר שהדיון היה אך לפני שעות ספורות, הדברים זכורים לבית המשפט בבירור). לעומת זאת, מר זגורי ציין כי הוא מכיר את התובע מזה כחמש שנים – שניהם תושבי תל אביב והתובע הוא שליח פיצה, כך שהעד מכיר אותו. כלשון העד "יש לי מספרה ואני מכיר את כל העיר".
לאחר ששמעתי את הצדדים, לרבות העד זגורי, ועיינתי בחומר שבפני
, ולמרות הסתירות בגירסת שני הצדדים – הן התובע והן הנתבע, ולאחר שהתחשבתי בכך שהנתבע לא הביא לעדות איש מהנוסעים עמו ברכב, לרבות לא את מר רביע, שעמו היה בקשר במשך תקופה ואותו הזכיר במפורש בעדותו במשטרה, החלטתי להעדיף את גירסת התובע על פני גירסת הנתבע.
לאור גירסה זו, אני קובעת כי האחריות לתאונה רובצת על כתפי הנתבע, אשר "חתך" במפתיע את נתיב נסיעתו של התובע, סמוך לפני שהתובע הגיע אליו, באופן שגרם לתאונה.
אשר על כן, אני מחייבת את הנתבעים, ביחד ולחוד, לשלם לתובע את נזקיו המוכחים בסך 6,698 ₪,

כשסכום זה צמוד למדד ונושא ריבית מיום הגשת התביעה (21.7.04) ועד התשלום המלא בפועל. הנזקים הנטענים לביגוד, הפסד ימי עבודה וכיו"ב, לא הוכחו.


כמו כן, אני מחייבת את הנתבעים, ביחד ולחוד, לשלם לתובע הוצאות משפט בסך
400 ₪, בצירוף 200 ₪ שכ"ט לעד ליאור זגורי שהגיע בשנית לבית המשפט על מנת להעיד, כשסכומים אלה צמודים למדד ונושאי ריבית מהיום ועד התשלום המלא בפועל.

בקשת רשות ערעור לבית המשפט המחוזי תוך 15 יום.

ניתן היום ו' באדר ב, תשס"ה (17 במרץ 2005) בהעדר הצדדים.



מיכל ברק-נבו
, שופטת

008535/04תק 320 הילה






תק בית משפט לתביעות קטנות 8535/04 אייל דהאן שמעון נ' הרצנו עומרי, הראל חב' לביטוח בע"מ (פורסם ב-ֽ 17/03/2005)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים