Google

עמית תמי - עיזבון המנוחה ריקה אסרף ז"ל, עיזבון המנוח מרדכי אסרף ז"ל, חזן רחל ואח'

פסקי דין על עמית תמי | פסקי דין על עיזבון המנוחה ריקה אסרף ז"ל | פסקי דין על עיזבון המנוח מרדכי אסרף ז"ל | פסקי דין על חזן רחל ואח' |

201450/09 בשא     05/02/2009




בשא 201450/09 עמית תמי נ' עיזבון המנוחה ריקה אסרף ז"ל, עיזבון המנוח מרדכי אסרף ז"ל, חזן רחל ואח'




בעניין:
1


ב ת י

ה מ ש פ ט

בית משפט השלום תלֿֿאביב-יפו
בשא 201450/09
(בתיק עיקרי: א 60441/07)

לפני:
כבוד השופטת יעל אחימן


05/02/2009




בעניין:
עמית תמי


ע " י
ב " כ
ע ו ה " ד
נ י ר
ב כ ר
המבקשת


נ
ג
ד



1.

עיזבון המנוחה ריקה אסרף ז"ל
2.
עיזבון המנוח מרדכי אסרף ז"ל

3.
חזן רחל
4.
אסרף שמעון
5.
אסרף אודט
6.
חדד יפה
7.
אסרף מכלוף
8.
גואטה מרים
9.
זגה אסתר
10.
חבשוש שולמית


ע " י
ב " כ
ע ו ה " ד
ע ז ר
א ג מ י
(בשם משיבים 1, 2, 4–8)
המשיבים

פ ס ק

־

ד י ן


התובעת, תמי עמית (להלן:
"עמית"
) עתרה למתן פסק־דין לפיו ייאסר על הנתבעים לעשות שימוש בשטח מקרקעין המצוי בבעלותה, אגב דחיית הגנת הנתבעים על הסף נוכח קיומו של "מעשה
־
בית
־
דין".

עמית רכשה בחודש נובמבר 2005 זכויות בעלות בדירה צמודת־קרקע בבניין ברחוב חנינא ביפו (להלן:
"הבניין"
) הרשום כבית משותף בפנקס הבתים המשותפים. הבניין בו נמצאת דירת עמית כולל שש דירות, ארבע מהן צמודות־קרקע, הממוקמות בשלוש קומות. לטענת עמית, עושים הנתבעים, כולם או חלקם, שימוש בחלק המוצמד לדירתה לצורך כניסה לבניין, הגם שלבניין כניסה נוספת.

הונחה דעתי כי עמית השלימה את הליכי המסירה לנתבעת 3, ואילו יתר הנתבעים מיוצגים על־ידי עוה"ד אגמי, ובשמם הוגש כתב ההגנה.

לטענת הנתבעים, שטח המקרקעין נשוא עתירתה של עמית הוא בגדר רכוש משותף, והוא כולל שביל, מעבר ושטח גישה. לדידם, צו המניעה המתבקש יפגע בזכויותיהם המוקנות.

בד־בבד ניהלו הנתבעים הליך מקביל, שבמסגרתו עתרו לסעד הנוגד: מתן הצהרה לפיה מוקנות להם זכויות המימוש בשטח המקרקעין נשוא תביעה זו, בהיותו רכוש משותף, כהגדרתם. אותו הליך נדון תחילה בבית המשפט המחוזי, הועבר לאחר מכן לבית משפט השלום, והסתיים לפני כבוד השופט יונה אטדגי, שנתן את פסק־דינו בעניין ביום 30/07/08. בפסק־הדין דן בית המשפט בפרוטרוט במצב הזכויות ביחס לשטח המקרקעין הנדון, וקבע בלשון שאינה משתמעת לשתי פנים כי שטח המקרקעין הוצמד לדירת עמית בצו רישום הבתים המשותפים, ולפיכך אין מדובר ברכוש משותף. קביעתו זו של כבוד השופט אטדגי היא בגדר השתק פלוגתה, ולפיכך אין מקום עוד לדיון בכתב ההגנה בתביעה זו, המתבסס בשנית על היותו של שטח המקרקעין רכוש משותף.

בהקשר זה אציין כי לא נעלמו מעינַי דבריו של כבוד השופט אטדגי, המעלה בפסק־דינו הרהורים בדבר סיכוייהם של הנתבעים לזכות באיזושהי הכרה בזכויותיהם ביחס לאותו שטח. אלא שדברים אלו, לדעתי, אין בהם כדי לשנות את המסקנה המתבקשת. האפשרות לפיה קיימת לנתבעים איזושהי זכות ביחס לשטח המקרקעין המוצמד לדירתה של עמית, איננה צריכה לעמוד בדרכה של עמית למימוש זכויותיה, המוכחות על־פי דין. כל החלטה אחרת, להבנתי, תעמיד את עמית במצב נחות ולא־הוגן, כאילו הייתה בת־ערובה למהלכים שאין לה כל שליטה עליהם. נכון יותר ליתן היום את הסעד המבוקש ולאפשר לעמית לממש את זכויותיה החוקיות בשטח המקרקעין המוצמד לה, ולהטיל את העול על הנתבעים דווקא, אשר יידרשו לייעוץ משפטי מקיף בכל הנוגע למהלכיהם העתידיים. במדינה מתוקנת, שבה קיים רישום זכויות, יש להעניק עליונות ועדיפות לרישום כזה, ככל שלא נסתר. לכן, לדעתי, יש לדחות את ההגנה על הסף ולקבוע כי תביעתה של עמית הוכחה כנדרש במשפט אזרחי.

ס ו ף ֿ ד ב ר

אני נעתרת לבקשה לדחיית ההגנה על הסף ולמתן פסק
־
דין, ומורה בצו מניעה קבוע כי ייאסר על הנתבעים או מי מטעמם לעשות שימוש מכאן ולהבא בחלק המקרקעין הצמוד לדירתה של התובעת, כולל זה ששימש ככניסה משנית לבניין.

נתבעים 1, 2 ו-4–8 ישאו בהוצאות משפט בסך 5,000 ₪, בצירוף מע"מ כדין.

עותק פסק־הדין יישלח לבאי־כוח הצדדים בדואר רשום על־ידי המזכירות.

ניתן היום, י"א בשבט, תשס"ט (5 בפברואר 2009).



יעל אחימן
, שופטת









בשא בית משפט שלום 201450/09 עמית תמי נ' עיזבון המנוחה ריקה אסרף ז"ל, עיזבון המנוח מרדכי אסרף ז"ל, חזן רחל ואח' (פורסם ב-ֽ 05/02/2009)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים