Google

חלילי ויקטור - אביאל אלוני

פסקי דין על חלילי ויקטור | פסקי דין על אביאל אלוני

4169/05 תק     24/07/2005




תק 4169/05 חלילי ויקטור נ' אביאל אלוני




בעניין:

1



בתי המשפט


בית משפט לתביעות קטנות ת"א
תק 004169/05


בפני
כב' השופט י. קורן

תאריך:
24/7/2005



בעניין
:
חלילי ויקטור

תובע


נגד


אביאל אלוני

נתבע


פסק דין

יסודה של התביעה בתאונת דרכים אשר התרחשה ביום 12/10/04. בתאונה היו מעורבים טנדר של התובע ומכונית בה נהג הנתבע.

התובע טוען כי נסע ברחוב נחל שניר ביבנה ממערב למזרח כשרכבו עמוס בזכוכיות שהוביל למפעל סמוך. בימין הדרך חנו מכוניות ובהמשך הנתיב חנתה מכונית בחניה כפולה. התובע סטה אל הנתיב הנגדי על מנת לעקוף את המכונית. באותה שעה יצא הנתבע עם רכבו מחנית החברה בה הוא עובד ופנה ימינה אל הנתיב בו נסע הטנדר. התובע טוען כי הנתבע פנה ימינה מבלי לוודא שהדרך פנויה ופגע בדלת השמאלית האחורית בטנדר. כתוצאה מכך נגרם נזק לדלת, נזק אשר עלות תיקונו כ – 1,300 ₪ עליה יש להוסיף שכ"ט שמאי בסך 350 ₪ והוצאות משפט. התובע מלין על כך שלאחר התאונה ברח הנתבע מהמקום וזאת חרף העובדה שהתובע הסתובב ופנה פניית פרסה וביקש מהנתבע לעצור על מנת להחליף פרטים.

הנתבע מכחיש את טענות התובע ובעיקרן את הטענה כי היה מפגש בין כלי הרכב. לטענת הנתבע והעדים מטעמו התנועה בנתיב נסיעתו של הטנדר היתה חסומה לא בשל מכונית אשר חנתה בחניה כפולה, אלא מחמת מספר מכוניות אשר התעכבו וביקשו לפנות שמאלה אל חצר המפעל ממנה יצא הנתבע. המכוניות התעכבו והמתינו שהשער ייפתח. התובע אשר אצה לו הדרך עקף את שיירת המכוניות משמאל במהירות גבוהה. באותה עת יצא הנתבע משער המפעל ומשהבחין ברכב התובע שועט לעברו מימין בלם באופן מיידי. בין המכוניות לא היה כל מגע והתובע המשיך בנסיעה. לאחר זמן הבחין הנתבע ברכב התובע כשהוא דולק אחריו והנוסעים בו מסמנים בתנועות מאיימות כלפי הנתבע. הנתבע חשש ועל כן המשיך בנסיעה ולא עצר. הנתבע מדגיש כי לא היתה על סיבה להחלפת פרטים הואיל ולא פגע ברכב התובע.

לאחר שעיינתי בטענות הצדדים החלטתי לקבל את התביעה.

אינני מקבל את גרסת הנתבע והעדים מטעמו. גרסה זו אינה מתיישבת עם הנסיבות והגיונה לקוי. אני סבור כי הנתבע עשה יד אחת עם העדים מטעמו על מנת לסתור את גרסת התובע.

בכתב ההגנה ציין הנתבע שעם פתיחת השער פנה ימינה "כשלפתע הבחין ברכב התובע עוקף שיירת מכוניות חונות בנתיב הנגדי תוך שהוא סוטה מנתיב נסיעתו לנתיב נסיעתו של הנתבע" (סעיף 7 לכתב ההגנה). בכתב ההגנה אין זכר לטענה בדבר מכוניות שביקשו לפנות שמאלה מהנתיב הנגדי. כתב ההגנה מחזק את טענת התובע לפיה הוא עקף מכוניות חונות.

הנתבע אישר בחקירתו כי על מנת שהוא יוכל לצאת משער החצר חייב היה השער להיות פתוח לחלוטין הואיל והוא נפתח תחילה מן הצד של המכוניות המבקשות להיכנס למפעל. התוצאה היא שהעדות של הנהג אשר המתין כביכול בפני
יה שמאלה על מנת להיכנס למפעל עד שהשער ייפתח אינה יכולה להיות אמת הואיל ובשעה שרכב הנתבע יצא מהמפעל כבר היה השער פתוח. משמע, הנהג שביקש לפנות שמאלה, כביכול, לא התעכב מחמת שהמתין לפתיחת השער אלא אולי מסיבה אחרת. כשאותו נהג נשאל על כך השיב שאינו יודע מדוע התעכב. העד האחר אשר ישב לצד הנתבע התנדב להעיד במקום חברו שהסיבה יכולה להיות מתן זכות קדימה לרכב בנתיב הנגדי. אפס, בנסיבות העניין לא ייתכן שזו הסיבה לעיכוב שכן בנתיב הנגדי נסע הטנדר של התובע.

לסיכום, אני מאמין לתובע כי עקף מכונית חונה. רכב הנתבע יצא מהמפעל בחוסר זהירות ופגע ברכב התובע. במקום להחליף פרטים המשיך הנתבע בדרכו, ואפשר שעשה זאת מחמת שחשש מן התובע.

העדים מטעם הנתבע ביקשו להוסיף נופך לתביעה ותיארו את רכב התובע שנוסע במהירות גבוהה תוך ביצוע תנועת סלאלום בין רכב הנתבע לרכב שחסם את נתיב נסיעתו של התובע. גם לגרסה זו אין זכר בכתב ההגנה או בגרסת הנתבע עצמו. אני מאמין לתובע כי רכבו היה עמוס בזכוכיות ובנסיבות אלה לא יכול היה לפתח מהירות גבוהה.

סוף דבר, אינני מאמין לגרסת הנתבע והעדים מטעמו. אני מקבל את גרסת התובע. על כן ניתן בזה

פסק דין
על פי התביעה.

הוצאות המשפט ייפסקו בהתחשב באופן ניהול הדיון על ידי הנתבע.

הנתבע ישלם לתובע סכום כולל של 2,500 ₪
בתוספת הפרשי הצמדה וריבית כדין מהיום.

התשלום ישולם תוך 14 יום.

ניתן להגיש בקשת רשות ערעור לבית המשפט המחוזי תוך 15 יום.
ניתן היום, י"ז בתמוז, תשס"ה (24 ביולי 2005) בהיעדר הצדדים הנ"ל.
המזכירות תשלח את פסק הדין לצדדים.
קורן ישי, שופט
בית-משפט לתביעות קטנות
תל-אביב – יפו
קלדנית:הילה קוז'וקרו






תק בית משפט לתביעות קטנות 4169/05 חלילי ויקטור נ' אביאל אלוני (פורסם ב-ֽ 24/07/2005)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים