Google

סיגל גיבור - נמרוד עובדיה - עו"ד, כונס הנכסים הרשמי

פסקי דין על סיגל גיבור | פסקי דין על נמרוד עובדיה - עו"ד | פסקי דין על כונס הנכסים הרשמי |

10682/07 רעא     22/01/2008




רעא 10682/07 סיגל גיבור נ' נמרוד עובדיה - עו"ד, כונס הנכסים הרשמי




החלטה בתיק רע"א 10682/07



בבית המשפט העליון
בירושלים


רע"א 10682/07 - א'


בפני
:
כבוד הרשמת גאולה לוין


המבקשת:
סיגל גיבור


נ

ג

ד


המשיבים:

1. נמרוד עובדיה - עו"ד


2. כונס הנכסים הרשמי


בקשה לפטור מאגרה ועירבון









החלטה


לפניי בקשה לפטור מתשלום אגרה ומהפקדת ערבון בהליך שבכותרת.

1. ההליך נסוב על החלטת בית המשפט המחוזי בתל-אביב-יפו (מיום 15.11.2005) בה נדחתה בקשת המבקשת להעביר מתפקידו את הנאמן בפשיטת רגל (משיב 1) של המבקשת. בהחלטתו קבע בית המשפט כי הנאמן מקיים את חובותיו במסירות ובלא משוא פנים, כמצופה ממי שפועל כידו הארוכה של בית המשפט. נימוק נוסף שציין בית המשפט לדחיית הבקשה היה העובדה שהמבקשת אינה מקיימת את חובותיה על פי הפקודה, אינה משלמת תשלומים בעיתם ולמעשה נהנית מההגנות המוענקות לחייבים על פי הפקודה, מבלי לקיים את חובותיה.

2. בבקשה לפניי טוענת המבקשת כי מצבה הכלכלי אינו מאפשר לה לשלם אגרה ולהפקיד ערבון. על פי הנטען בבקשה, המבקשת הוכרזה כפושטת רגל. לטענתה, היא חסרת כל, למעט דירת מגורים פשוטה וצנועה בת 3 חדרים. לדבריה, הדירה מעוקלת על ידי הנושים ורשומה הערת אזהרה לזכות הנאמן. לטענת המבקשת, אין לה חשבון בנק או חסכון כלשהו, מלבד חשבון בבנק הדואר בו אין יתרה. לטענתה היא מתפרנסת מקצבת נכות בסך של 2,190 ₪ לחודש המוענקת לה מהמוסד לביטוח לאומי. היא מציינת כי פנתה למכרים, אך אלה סרבו לסייע לה במימון אגרה.

3. הנאמן – המשיב 1 - מתנגד לבקשה והמשיב 2 מצטרף לעמדתו. לטענתם, המבקשת מנצלת לרעה את הליכי הכינוס כדי לחמוק ונושים ומהתלת בבית המשפט. נטען כי המבקשת אינה פורשת תמונה מלאה על מצבה הכלכלי ואינה עומדת בקריטריונים למתן פטור מאגרה ומערבון. כן סבורים המשיבים כי ההליך אינו מגלה עילה וסיכוייו קלושים.

4. עיון בבקשה שלפניי ובתיעוד שצורף לה מעלה תמונה כללית של דלות כלכלית. גם אם ישנו חסר מסוים בבקשה, בכך לא צורפו חשבונות שוטפים לתקופה האחרונה ותדפיס חשבון בנק עדכני, נוכח התמונה הכללית המצטיירת, ולאור העובדה שבשנתיים האחרונות הופטרה המבקשת מתשלום אגרה, נחה דעתי כי יש לפטור אותה מתשלום אגרה גם בהליך שבכותרת. אשר לערבון, לצורך זה אין די במצבה הכלכלי של המבקשת ויש לאמוד אף את סיכויי ההליך. מעיון בהחלטת בית המשפט המחוזי, בבקשה לרשות ערעור ובתגובת המשיב 1 נראה כי, על פניו, סיכויי ההליך אינם גבוהים. ספק רב אם יש בטענות המבקשת בבקשה לרשות ערעור כדי לערער את יסודותיה של החלטת בית המשפט קמא. במצב דברים זה, למרות הנטייה להפעיל בדרך גמישה את סמכות הפטור בהליכי פשיטת רגל (ראו, ע"א 4385/01
אלון נורית נ' כונס הנכסים הרשמי

, פ"ד נה(5) 361), אין בידי לקבוע כי סיכויי ההליך מצדיקים פטור מלא מהפקדת ערבון. בשים לב לכך שהמבקשת מצויה בהליכי פשיטת רגל ולמצבה הכלכלי הנטען, ונוכח מהות ההליך והיקפו, יועמד הערבון על סך של 3,000 ₪. הערבון יופקד תוך 21 ימים מעת המצאת החלטה זו, ולא - ירשם ההליך לדחייה ללא צורך במתן הודעה נוספת.

ניתנה היום, ט"ו בשבט תשס"ח (22.1.2008).








גאולה לוין




ר ש מ ת

_________________________
העותק כפוף לשינויי עריכה וניסוח.
07106820_g04.doc

טו
מרכז מידע, טל' 02-6593666 ; אתר אינטרנט,
www.court.gov.il







רעא בית המשפט העליון 10682/07 סיגל גיבור נ' נמרוד עובדיה - עו"ד, כונס הנכסים הרשמי (פורסם ב-ֽ 22/01/2008)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים