Google

ניר חיים עוזיאל - גורג' שיפרה, הראל חברה לביטוח

פסקי דין על ניר חיים עוזיאל | פסקי דין על גורג' שיפרה | פסקי דין על הראל חברה לביטוח |

2057/07 תק     22/08/2007




תק 2057/07 ניר חיים עוזיאל נ' גורג' שיפרה, הראל חברה לביטוח




בעניין:

{behavior:url(#default#vml);}
{behavior:url(#default#vml);}
{behavior:url(#default#vml);}
{behavior:url(#default#vml);}
1



בתי המשפט



בית משפט לתביעות קטנות פ"ת
תק 002057/07


בפני
:
כב' השופטת יעל בלכר
תאריך:
23/08/2007





בעניין
:
ניר חיים עוזיאל







התובע

נ
ג
ד


1 . גורג' שיפרה
2 . הראל חברה לביטוח








הנתבעים


פסק דין


1.
התובע טוען כי נסע במסלול השמאלי, כאשר הנתבעת 1 סטתה למסלול נסיעתו, שעה שהרכבים נסעו כמעט במקביל והתובע נמצא ב"שטח מת" של שדה הראיה של הנתבעת. לתובע לא הייתה ברירה והוא סטה ועלה על שטח ההפרדה שמצד שמאל לנתיב הנסיעה. התובע טוען עוד כי הנתבעת נסעה תחילה בנתיב השמאלי, עברה לאחר מכן לנתיב הימני ואז חזרה שוב לנתיב השמאלי. בחזרתה של הנתבעת לנתיב השמאלי קרתה התאונה כאמור. רכב התובע נפגע בחלק הקדמי הימני. התובע הדגים באמצעות דגמי מכוניות, את אופן קרות התאונה.
2.
הנתבעת לעומת זאת, טוענת כי נסעה במסלול השמאלי, כאשר התובע נוסע אחריה. התובעת האטה כיוון שרצתה לפנות ימינה, לבית העלמין בקיבוץ עינת, אך במסלול הימני הייתה משאית שנסעה מהר מאוד ולא איפשרה את המעבר לנתיב הימני. הנתבעת העידה כי אותתה ימינה והאטה "בצורה ממש משמעותית". התובע שנסע מאחור, לא שמר על מרחק ולנוכח ההאטה, סטה שמאלה לשטח ההפרדה.
3.
התובעת הגישה תמונות שני הרכבים המעורבים, שצולמו על ידה מייד לאחר התאונה, בהן ניתן לראות גם את שטח ההפרדה (נ/3 – נ/4) וכן, תמונות הנזק שנגרם לרכבה (נ/1 – נ/2).
4.
לטענת הנתבעת, רכב התובע פגע ברכב הנתבעת פעמיים, תחילה בחלק האחורי של הצד השמאלי של הרכב ולאחר מכן, על מנת שלא להתנגש בעמוד שהיה על אותו אי-תנועה, הסיט התובע רכבו לימין ופגע ברכבה פעם נוספת, הפעם בדלת ובכנף קדמיים של צד שמאל של רכב הנתבעת.
5.
לאחר ששמעתי את עדויות הצדדים ועיינתי בחומר שהוגש לתיק בית המשפט, אני סבורה כי דין התביעה להידחות.
6.
אני מעדיפה את גרסת הנתבעת לתאונה, שהותירה רושם אמין ומתיישבת יותר עם תמונות הנזקים לרכבים המעורבים. הנזקים שנגרמו לרכב הנתבעת בשני מוקדים נפרדים, כמתואר והנזק שנגרם לרכב התובע באזור הכנף הקדמית הימנית - תומכים בגרסת הנתבעת שלפיה: לאחר שלא הספיק לעצור לנוכח האטת רכבה של הנתבעת, סטה התובע שמאלה ולאחר מכן, שב ופגע בחלק הקדמי של רכבה, כמתואר לעיל. הנזקים המתועדים אינם מתאימים לגרסת התובע, כפי שהציג אותה לבית המשפט באמצעות דגמי המכוניות, בעת הדיון היום. אילו הייתה גרסתו נכונה, צריך היה להיות נזק רציף לרכבה של הנתבעת מן הדלת הקדמית ועד לכנף האחורית. גם ברכבו של התובע סביר היה שיהא נזק בשטח רחב יותר לאורך הצד הימני של הרכב, ולא רק באזור הכנף הקדמית. כמו כן, גרסתה של הנתבעת לפיה נסעה כל העת במסלול השמאלי והאטה על מנת לפנות ימינה, אמינה עלי וסבירה יותר מגרסתו של התובע, כאילו הנתבעת סטתה בין הנתיבים הלוך ושוב.
7.
התביעה נדחית. התובע ישא בהוצאות הנתבעים בסך 400 ₪ (200 ₪ לכל נתבע).

ניתן היום ח' באלול, תשס"ז (22 באוגוסט 2007) בהעדר הצדדים


יעל בלכר
, שופטת







תק בית משפט לתביעות קטנות 2057/07 ניר חיים עוזיאל נ' גורג' שיפרה, הראל חברה לביטוח (פורסם ב-ֽ 22/08/2007)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים