Google

אמדוקס ישראל בע"מ - סורי אברהם

פסקי דין על אמדוקס ישראל בע"מ | פסקי דין על סורי אברהם

77939/04 א     04/04/2005




א 77939/04 אמדוקס ישראל בע"מ נ' סורי אברהם




בעניין:

1



בתי המשפט

בית משפט השלום תל אביב-יפו
א
077939/04


בפני
:
כב' השופטת תמר אברהמי
תאריך:
04/04/2005



בעניין:
אמדוקס ישראל בע"מ





התובעת

נ
ג
ד


סורי אברהם





הנתבע

פסק דין

1.
לפני תביעה בעניין נזקי אירוע שהתרחש, על פי הנטען, ביום 21.5.04 ברחוב יפת ביפו.

התובעת היא בעלים של רכב מסוג דייהו. לטענת התובעת, במועד הנ"ל נסע הדייהו ברחוב יפת כאשר לפתע נזרקה לעברו אבן מתוך רכב גולף נוסע. הדייהו ניזוק.

הנתבע הוא בעליו של הרכב אשר ממנו, לפי הטענה, נזרקה האבן לעבר רכב התובעת.

2.
בכתב ההגנה טוען הנתבע כי לא נסע ברחוב יפת בתאריך האמור וכי לא ידוע לו על הארוע. הנתבע מכחיש כל קשר לאירוע ולנזק ולחילופין טוען כי הנזק "מנופח".

3.
לתיק בית המשפט הוגשו, בין השאר, הודעה שנמסרה על ידי נוסעת בדייהו ותמונות נזק. כמו כן, העידו לפני הנוסעת והנתבע.

4.
הנוסעת העידה באופן חד משמעי כי נזרקה לעבר הדייהו אבן גדולה על ידי נוסע ברכב אדום מסוג גולף שפרטיו צויינו על ידה בהודעה ת/1. מדובר ברכב מספר 7177618. העדה תיארה כיצד ראתה את היד המשליכה, כיצד הרכב נמלט "בצורה מטורפת", וכיצד המשיכו היא ובעלה, בהנחיית מוקד המשטרה, לנסוע בעקבות הרכב ממנו הושלכה האבן בכל מיני סמטאות, רשמו את פרטיו וניסו לאפשר למשטרה לתפוס את המעורבים. בשלב מסוים נכנס הרכב הנעקב לדרך ללא מוצא, ואז הורתה להם המשטרה להפסיק את המעקב ולגשת לתחנת המשטרה, שם צולם רכבם (תמונות ת/2).

העדה שללה את האפשרות שהאבן נזרקה שלא מתוך הרכב הרלבנטי.

5.
הנתבע אישר כי הרכב שמספרו צויין בהודעה הוא רכב בבעלותו. מדובר ברכב גולף, צבעו אדום והנתבע עצמו גר ביפו. נתונים אלו מחזקים את אמיתות המספר שניתן על ידי הנוסעת. במקביל, הנתבע המשיך להכחיש כל מעורבות באירוע.

6.
אני מקבלת את גרסתה של הנוסעת שאיננה בעלת דין, עדותה מהימנה עלי והיא נתמכת בראיות הנסיבתיות כאמור לעיל. הטעמים להשלכת האבן לא הובהרו אולם התובעת אינה מחוייבת למצוא את המניע. די לתובעת להוכיח את טענתה בדבר עצם השלכת האבן מרכבו של הנתבע, ברמה הדרושה למשפט האזרחי, היינו - כי ההסתברות לכך שגרסתה נכונה, גבוהה יותר מההסתברות לגרסת הנתבע. אכן, אני סבורה כי ההסתברות לכך שאבן הושלכה לעבר רכב התובעת מתוך רכבו של הנתבע גבוהה מההסתברות שלא כך ארע.

העובדה שהשלכת אבן מתוך רכב לעברו של רכב אחר, מהווה עוולה כלפי בעלי הרכב האחר, שניזוק, אשר בגינה קמה זכות לפיצוי, לא היתה שנויה במחלוקת.

7.
הנתבע טען כי גם אם הושלכה אבן כטענת התובעת, לא היתה לו כל מעורבות בכך. הנתבע הצביע על כך שהנוסעת לא יכולה היתה לזהותו באולם בית המשפט וטען שיש לדחות את התביעה כנגדו. הנתבע לא יכול היה לומר היכן היה במועד הרלוונטי ובחזקת מי היה הרכב.

8.
הדין אינו עם הנתבע. כאשר רכב מעורב בתאונה, חזקה כי בעת הארוע היה הרכב בשליטת בעליו, אלא אם יוכיח הבעלים בחזקת ושליטת מי היה הרכב. חזקה רלוונטית חלה בדיני התעבורה (סעיף 27ב' לפקודת התעבורה [נוסח חדש]). במשפט האזרחי הדברים דומים - בית המשפט החיל לא פעם את החזקה העובדתית לפיה, בהעדר הוכחה סותרת, הנוהג ברכב הוא בעליו או מורשה. אם לא נסתרה החזקה, תוטל אחריות אזרחית על בעלי הרכב גם אם יתכן שהבעלים לא נהג ברכב במועד הרלוונטי. על כך עמדתי, ביתר הרחבה, במקום אחר, ר' ת.א. (ת"א) 18497/04
סיגנלור בע"מ נ' מ.כ.ת אוטו רנט בע"מ
.

משנמצא כי רכבו של הנתבע היה מעורב באירוע וכאשר לא הוכח לפני מיהו אשר נהג ברכב במועד האירוע ובשליטת מי היה, אין אלא לחייב את בעלי הרכב, הוא הנתבע, בנזקים שנגרמו בשל התאונה. חיוב זה הוא חיוב במשפט האזרחי ויש לו, כאמור, בסיס בדין גם במקרה בו ידוע שהנתבע עצמו לא היה במקום האירוע (דבר שבעניינו לא הוברר כלל).

9.
בכל הנוגע לגובה הנזק, הוגשה על ידי התובעת חוות דעת שמאי. לא הוגשה חוות דעת נגדית מאת הנתבע וגם לא ניתנה הערכה כלשהי על ידו לסכום הנזק בפועל. הסכום הנדרש איננו מופרך מתוך עצמו והמוקד הנזכר בחוות דעת השמאי תואם לתמונות הנזק. יחד עם זאת, נוכח הפער בין מועד האירוע לבין מועד בדיקת הרכב על ידי השמאי (אשר העדה לא ידעה לתת לגביו פרטים), אני מוצאת לנכון לבצע הפחתה מסוימת.

10.
הנתבע מחויב כלפי התובעת בסך של 2,500 ₪. כמו כן מחויב הנתבע בסכום האגרה ששולם על ידי התובעת (277 ש"ח), בשכר העדה (150 ש"ח) ובשכ"ט עו"ד בשיעור מופחת (בשים לב להיקפה של התביעה) בסך 500 ₪ (כולל מע"מ). הסך הכולל הינו: 3427 ₪.

הסכום ישולם בתוך 30 יום מיום קבלת פסק הדין שאם לא כן, וישא הפרשי הצמדה וריבית לפי חוק מהיום ועד התשלום המלא בפועל.

המזכירות
תמציא פסק הדין לצדדים.

ניתן היום כ"ד באדר ב, תשס"ה (4 באפריל 2005), בהעדר.


תמר אברהמי
, שופטת








א בית משפט שלום 77939/04 אמדוקס ישראל בע"מ נ' סורי אברהם (פורסם ב-ֽ 04/04/2005)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים