Google

מדינת ישראל, ע"י משטרת ישראל - ענף תביעות - חאלד (בן וליד) עבאסי

פסקי דין על מדינת ישראל | פסקי דין על ע"י משטרת ישראל - ענף תביעות | פסקי דין על חאלד (בן וליד) עבאסי

2764/07 בש     12/03/2007




בש 2764/07 מדינת ישראל, ע"י משטרת ישראל - ענף תביעות נ' חאלד (בן וליד) עבאסי




בעניין:

1



בתי המשפט



בית משפט השלום ירושלים
בש 002764/07

בתיק עיקרי: פ
002000/07

בפני
:
כב' השופטת שירלי רנר
תאריך:
12/03/2007



בעניין:
מדינת ישראל

ע"י משטרת ישראל - ענף תביעות
המבקשת







נ
ג
ד


חאלד (בן וליד) עבאסי
ת"ז 300302155

המשיב







נוכחים:
ב"כ המבקשת : עו"ד שושי שדה
המשיב ובא-כוחו עו"ד מוסטפא יחיא
מתורגמן בית המשפט מר רביע

החלטה

בפני
בקשה להורות על מעצרו של המשיב עד לתום ההליכים נגדו בת.פ. 2000/07.

כנגד המשיב הוגש כתב אישום ולפיו ביום 7.3.07 סמוך לשעה 22.05 החזיק סכין מחוץ לתחום ביתו או חצריו ולא הוכיח כי החזיקה למטרה כשרה ובכך ביצע עבירה לפי סעיף 186(א) לחוק העונשין, התשל"ז-1977. על פי עובדות כתב האישום הנאשם נעצר לבדיקה ובכיס מעילו השמאלי נמצא חצי זוג מספריים, עטוף בחלקו התחתון באיזולירבנד.

על פי האמור בבקשה למבקשת ראיות לכאורה טובות למעשה המיוחס למשיב לרבות הודאתו. עוד נטען בבקשה כי כנגד המשיב קיימת עילת מעצר של מסוכנות. המשיב נתפס בשעת לילה מאוחרת ומשהבחין בשוטרים החל ללכת במהירות. עטיפת הסכין באיזולירבנד מצביעה על תכנון מוקדם והמשיב אף מסר גירסאות שונות לגבי עצם החזקת הסכין. למשיב ארבע הרשעות קודמות בעבירות של שוד מזויין, חבלה ופציעה כשהעבריין מזויין, רכוש והחזקת סכין כאשר בשלושת הראשונים לא הורשע מאחר והיה קטין על אף שמדובר בעבירות אלימות חמורות ביותר. במסגרת הרשעתו האחרונה מיום 17.10.06 נדון המשיב במסגרת הסדר טעון בגין עבירות רכוש והחזקת סכין למאסר בן 7 חודשים ממנו שוחרר אך לפני 4 חודשים. כמו כן נדון המשיב למאסר על תנאי בן 4 חודשים שהינו בר הפעלה כעת. העובדה כי שחרורו ממאסר אך לאחרונה והמאסר על תנאי שתלוי ועומד כנגדו לא הרתיעו את המשיב מלחזור על מעשין בצירוף לעברו, מעידים על מסוכנותו הרבה ועל כך שלא ניתן ליתן אמון במשיב.

לטענת ב"כ המשיב בדיון גירסתו של המשיב היא כי נטל את הסכין מחבר מראס אל עמוד על מנת למנוע סכנה וגירסתו זו לא נבדקה. את ההסבר שנתן המשיב לשוטרים כי הוא מחזיק בסכין מאחר ויש לו אויבים הוא מסביר בכך שחשש מאלימות מצד השוטרים. לנוכח האמור אין לטענתו תשתית ראייתית מספקת על מנת להורות על מעצר עד לתום ההליכים. אשר למסוכנות טוען ב"כ המשיב כי המשיב לא ניסה לעשות כל שימוש בסכין עת פגש את השוטרים. אשר על כן טוען ב"כ המשיב ניתן להסתפק בעניינו של המשיב בערבות עצמית
ובערבות של אביו.

לטענת ב"כ המבקשת בדיון אין כל בסיס ראייתי לטענה כי המשיב נטל את הסכין מחבר על מנת למנוע
סכנה כלשהיא, ולא היה על כן כל מקום לבחון גירסא בעניין זה. המשיב כאמור מסר מספר גירסאות לגבי החזקת הסכין ועולה כי לא הפנים למעשה את ההליכים המשפטיים שהתנהלו נגדו, את המאסר על התנאי ואף לא את ההתחייבות עליה חתם על סך 5000 ₪.

אשר לראיות לכאורה. המשיב בהודעתו במשטרה הודה בהחזקת הדוקרן. על פי האמור בהודעה "הדוקרן הוא מחלק של מספרים שאני לקחתי אותו מהחבר שלי פתחי עבד אלגוואד מראס אלעמוד. אני לקחתי את הדוקרן ממנו כך סתם. אני עכשיו לקחתי את זה מפתחי לפני שעצרו אותי השוטרים". (שורות 1-3). ובהמשך ""...לקחתי אותו מפתחי והוא חלק של מספריים שיש עליו טיפ איזולירבנד שיהיה קל להחזיק אותו ואני מצטער על זה". אין כל אזכור בהודעה לכך שלקח את הדוקרן על מנת למנוע סכנה כלשהיא ולכאורה עולה שאף שם את האיזולירבנד על הדוקרן. בדו"ח הפעולה שנרשם בעת המעצר מצויין כי המשיב האיץ משהבחין בשוטרים. די בכל האמור כדי לספק את התשתית הראייתית הנדרשת בשלב זה.

אשר לעילת מעצר. כנגד המשיב תלוי ועומד עונש של מאסר על תנאי בגין החזקת סכין שהוא בר הפעלה בתיק זה. הוא השתחרר ממאסר אך בנובמבר השנה. אלו לא הרתיעו אותו מלחזור על מעשיו. עברו בעבירות אלימות חמורות מעיד עליו כי קיים הפוטנציאל למימוש הפוטנציאל המסוכן של הדוקרן. בנסיבות אלו קיימת עילת מעצר ולשאלה האם ניתן להפיג את המסוכנות באמצעות חלופת מעצר אני רואה לנכון לזמן תחילה תסקיר מעצר בעניינו של המשיב וזאת לאור כל האמור לעיל.

אשר על כן שירות המבחן מתבקש להכין תסקיר מעצר בעניינו של המשיב.

1.
הבקשה נקבעת לדיון נוסף ליום 28.3.07 בשעה 09:00.

2.
המשיב יובא באמצעות שב"ס.

3.
המזכירות תזמן מתורגמן לשפה הערבית לדיון.

4.
המזכירות תמציא העתק ההחלטה לשירות המבחן אשר מתבקש להכין את התסקיר עד למועד הדיון.

ניתנה היום כ"ב באדר, תשס"ז (12 במרץ 2007) במעמד הצדדים.

שירלי רנר
, שופטת












בש בית משפט שלום 2764/07 מדינת ישראל, ע"י משטרת ישראל - ענף תביעות נ' חאלד (בן וליד) עבאסי (פורסם ב-ֽ 12/03/2007)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים