Google

מדינת ישראל - מחמוד חווארי

פסקי דין על מחמוד חווארי

4894/07 בש     15/06/2007




בש 4894/07 מדינת ישראל נ' מחמוד חווארי




בעניין:

1



בתי המשפט



בית משפט השלום ירושלים
בש 004894/07


בפני
:
כב' השופטת שירלי רנר
תאריך:
15/06/2007



בעניין:
מדינת ישראל

המבקשת


ע"י ב"כ עו"ד
יהלומי



נ
ג
ד


מחמוד חווארי

המשיב


ע"י ב"כ עו"ד
חביב אללה




נוכחים:
ב"כ המבקשת: עו"ד יהלומי

המשיב וב"כ עו"ד חביבאללה


החלטה

בפני
י בקשה להורות על מעצרו של המשיב עד לתום ההליכים נגדו בת"פ 3042/07.

כנגד המשיב הוגש כתב אישום ולפיו ביום 7.6.07 בבית החולים ביקור חולים עת שימש כעובד שירות באזור בית החולים הגיע למחלקה של יחידת אשפוז קדמית כשהוא מצויד במברג ובמוט ברזל ובעזרתם הוא פרץ את מנעול דלת הכניסה ונכנס לתוך המחלקה. כתב האישום מייחס למשיב עבירות של פריצה לבנין שאינו דירה או בית תפילה, עבירה לפי סעיף 407(א) לחוק העונשין, התשל"ז-19787 וכן עבירה של החזקת מכשירי פריצה, עבירה לפי סעיף 409 לחוק העונשין, התשל"ז-1977.

על פי האמור בבקשה למבקשת ראיות טובות להוכחת המיוחס למשיב לרבות הודאתו. רק ביום 12.12.06 נדון המשיב לשישה חודשי מאסר שירוצו בעבודות שירות ומאסר מותנה בגין עבירות של נסיון לשוד מזויין, קשר לפשע ופריצה וזאת בבית המשפט המחוזי בירושלים. את עבודות השירות נשלח המשיב לבצע בבית החולים ביקור חולים בירושלים וכך במהלכן ביצע את המעשה נשוא כתב האישום הנוכחי. על פי האמור בבקשה העובדה שהמשיב ביצע את המיוחס לו בזמן ביצוע עבודות שירות ובמקומן, מעידה על תעוזה רבה ומסוכנות. המשיב גם הפר את האמון שניתן בו והראה במעשהו שאין ליתן בו אמון. לאור האמור אין בנמצא חלופה שתוכל לאיין את מסוכנותו.

אשר לקיומן של ראיות לכאורה.

לטענת ב"כ המבקשת אין מחלוקת כי המשיב פרץ למחלקה הסגורה באמצעות המכשירים שהביא מביתו וכף אף עולה מהודעתו. כלי הפריצה נתפסו במקום וטביעות אצבע של המשיב נתפסה במקום על גב שמשת דלת הכניסה
למחלקה ועל גבי לום הברזל.
טענת המשיב כי פשוט רצה לישון במקום איננה סבירה הן לאור הודעתו הרשומה של המשיב בה לא הודה בשימוש בכלי פריצה, הן לאור שעת ביצוע המעשה והן לאור העובדה שהגיע מצויד בכלי פריצה.

לטענת ב"כ המשיב העבירה שבוצעה על ידי המשיב היא עבירה של היזק בזדון בלבד, שכן למשיב לא היתה כל כוונה לגנוב, הוא העלה בעניין זה גירסה עקבית במשטרה וכלל לא הוכח אחרת. דבר לא נגנב מהמחלקה שהיא נטושה ולא בשימוש.

לאחר שעיינתי בחומר החקירה ושקלתי את טענות הצדדים סבורה אני כי קיימת תשתית ראיתית מספקת לשלב זה. מהודעת המשיב עולה כי את הדלת שבר בעזרת מברג אותו הביא עמו מביתו. הדבר מעיד על תכנון מוקדם. תכנון זה אינו מתיישב עם מטרת הפריצה, על פי הסברו של המשיב .
גם עצם המעשה תוך שימוש במברג ולום ברזל אינם מתיישבים עם מטרת כניסה תמימה של לינה כפי הסברו של המשיב. המשיב נתפס במחלקה אליה פרץ בסביבות השעה 11:15 (ר' הודעתו של מיכאל ריבן מיום 7.6.07) , הגם שלעדותו חיפש מקום לישון מאחר ובין השעות 07:00 ל-11:00 אינו עושה דבר. שעת הימצאותו של המשיב במקום לאחר שעל פי עדותו נכנס למחלקה לא זמן רב קודם למועד בו נתפס (ר' הודעתו מיום 7.6.07 שעה 12:21 שורות 9-17) אינה מתיישבת עם הסברו ככל הנוגע למטרה שלשמה פרץ למחסן. גם הודעתו הראשונה של המשיב ולפיה פרץ את המחלקה תוך שימוש בידיו בלבד כמו גם תגובתו בעת התפיסה כעולה מהודעתו של מיכאל ריבן פוגמים במהימנות ההסבר שהוצע על ידו. לנוכח כל האמור סבורה אני כי קיימת תשתית ראיתית מספקת לשלב זה.

אשר לקיומה של עילת מעצר וחלופת מעצר.

לטענת ב"כ המבקשת העובדה שהמשיב לא היסס לאור יום, במקום אליו נשלח לשם בצוע גזר דין לשבור דלת באמצעות לום ברזל ומברג מעידה על מסוכנותו הרבה.
מאחר והמשיב מעל באמונו של בית המשפט גם לא ניתן ליתן בו אמון, אמון שהוא תנאי בסיסי לכל קיומה של חלופת מעצר.

לטענת ב"כ המשיב מאחר והראיות הן לעבירה של היזק בזדון לא קמה עילת מעצר שכן מדובר בעבירת רכוש שלא בוצעה בנסיבותיו של תיק זה בתחכום ובשיטתיות. עוד טוען ב"כ המשיב כי אפשר ללמוד מעברו של המשיב שניתן ליתן בו אמון. המשיב שהה במעצר בית מלא במשך שנה שלמה, בטרם נגזר דינו על ידי בית המשפט המחוזי ולא הפר אותו. יש על כן מקום לטענת ב"כ המשיב להורות על שחרורו בתנאי של הפקדה כספית וכן ערבות צד ג'.

שקלתי את טענות הצדדים. צודקת ב"כ המבקשת בטענתה כי נסיבות ביצוע המעשה הנוכחי לאור יום, תוך שימוש בלום ברזל ובמברג, במקום אליו נשלח המשיב לביצוע עבודות שירות, מעיד על מסוכנות. המשיב אכן הפר בביצוע המעשה את האמון שניתן בו.
איני סבורה כי בנסיבות הענין יש בתנאי המוצע של הפקדה כספית כדי להפיג את המסוכנות כי המשיב ישיב ויחזור על מעשיו.

אשר על כן אני מורה על מעצרו של המשיב עד לתום ההליכים נגדו בת.פ. 3042/07.

ניתנה היום כ"ט בסיון, תשס"ז (15 ביוני 2007) במעמד הנוכחים.



שירלי רנר
, שופטת



קלדנית: סימונה בירון








בש בית משפט שלום 4894/07 מדינת ישראל נ' מחמוד חווארי (פורסם ב-ֽ 15/06/2007)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים