Google

סהואני ג'וני חנא - מגדל חברה לביטוח בע"מ

פסקי דין על סהואני ג'וני חנא | פסקי דין על מגדל חברה לביטוח בע"מ

2015/05 א     29/05/2005




א 2015/05 סהואני ג'וני חנא נ' מגדל חברה לביטוח בע"מ




בעניין:


1
בתי המשפט




בית משפט השלום ירושלים
א
002015/05

בפני
:
כב' השופט א' דראל
תאריך:
29/05/2005





בעניין
:
סהואני ג'וני חנא


ע"י ב"כ עו"ד
דורון גנסין ואח'
התובע

נ
ג
ד


מגדל חברה לביטוח בע"מ


ע"י ב"כ עו"ד
עזרא בריק ואח'
הנתבעת

החלטה



בפני
בקשה למינוי מומחים רפואיים בהליך המתנהל לפי חוק פיצויים לנפגעי תאונות דרכים, תשל"ה- 1975. התובע, יליד 1977 נפגע בתאונת דרכים שאירעה ביום 3.8.03. הוא עותר למינויים של מומחים רפואיים בתחומי האורטופדיה, הנוירולוגיה, רפואת העיניים, הכירורגיה, הפלסטיקה והפסיכיאטריה.


התובע נחבל בראשו בתאונה ואיבד את הכרתו. הוא היה מאושפז למשך מספר ימים ומתעודת השחרור מבית החולים הדסה עולה כי בתאונה נגרם לו חתך רוחבי עמוק מעל הגבה השמאלית וחתך בעפעף ימין.
כן עלה כי לתוך פניו חדרו גופים זרים בעת התאונה. במהלך אשפוזו הוא עבר ניתוח אקספולרציה ושחזור של עפעף עין ימין. כמו כן הוצאו ממצחו גופים זרים שחדרו.


בנוסף התלונן התובע על כאבי צואר וברך שמאל. בהמשך הוא עבר מספר רב של טיפולי פיזיוטרפיה.


ביום 25.9.03 פנה התובע לרופא המשפחה והתלונן על כך שהוא סובל מסיוטי לילה ופחת מנהיגה. עוד הוא התלונן על פגיעה בזיכרון. הוא הופנה לטיפול המשך.


ביום 31.12.03 הוא עבר ניתוח נוסף להוצאת גופים זרים והמתח ותפירת החתכים.


התובע המשיך להתלונן על תופעות של הרדמות העור בקרקפת המצח. תלונות אלה הופיעו מספר פעמים. התובע עבר בדיקת
eeg
לאחר שהתלונן על כאבי ראש ותנועות פתאומיות והירדמות של העור והקרקפת. בפירוט ממצאי הבדיקה נרשם כי 'יש הבדלי צד עקב האטה קלה מסוג תטא מימין'.


ביום 2.11.04 עבר התובע ניתוח נוסף להשתלת עור מעפעף שמאל לעפעף ימין ולהוצאת גוף זר מהמצח.התלונות על הירדמות של העור מהתיעור הרפואי עולה גם כי התובע התלונן על הירדמות של המצח והקרקפת. ביום 31.12.03 הוא עבר ניתוח לשחזור העפעף באמצעות שתלי עור.


התובע צירף תיעוד רפואי נוסף אולם נראה כי די בסקירת התיעוד שלעיל לצורך דרישת ראשית הראיה למינויים של מומחים רפואיים בתחומי הכירורוגיה הפלסטית והנוירולוגיה.


הנתבעת מתנגדת בתשובתה למינוי מומחים ולטענתה אין הצדקה למינוי אף לא מומחה אחד. בסיכום טענותיה המפורטות לעניין כל אחד מהתחומים היא מביעה את החשש כי מרוב בקשות, עלול בית המשפט לסבור שיש בסיס למינוי אחד לפחות אך 'כפי שפורט לעיל, מדובר בפגיעה שלא הביאה לכל בעיה ממשית והתובע, שב לאיתנו והחלים באופן מלא מהתאונה' (סעיף 23 לתגובה).


כאמור לעיל, התיעוד הרפואי שצורף מצדיק בשלב זה מינויים של מומחים רפואיים בתחומי הנוירלוגיה והכירורגיה הפלסטית. עוד נראה לי כי יש מקום להורות למומחה בתחום הנוירולוגיה לחוות דעתו בדבר הצורך במינויים של מומחים בתחומי האורטופדיה או הפסיכיאטריה.


אני ממנה איפוא את ד"ר יעקב ורדי מת.ד. 854, אלעזר 90942 מומחה רפואי בתחום הנוירולוגיה ואת ד"ר ד"ר י' טוכמן מבית החולים שערי צדק מומחה רפואי בתחום הכירורגיה הפלסטית. ד"ר ורדי מתבקש גם לתת את דעתו לשאלת הצורך במינוי מומחים רפואיים בתחומי הפסיכיאטריה והאורטופדיה.


בשכר טרחת המומחים (שלא יעלה על סכום כולל של 4,095 ₪ לכל מומחה) תישא הנתבעת כמימון ביניים. הנתבעת תפקיד את הסכום האמור בתוך 45 יום מהיום.


התיק יובא לעיוני ביום 15.7.05


המזכירות תעביר העתק החלטה זו לבאי כח הצדדים.
ניתנה היום 29 במאי, 2005 (כ' באייר תשס"ה).

א' דראל
, שופט









א בית משפט שלום 2015/05 סהואני ג'וני חנא נ' מגדל חברה לביטוח בע"מ (פורסם ב-ֽ 29/05/2005)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים