Google

מ.י. שלוחת תביעות תחנת פתח תקוה - נאור נעים, חי חגג, דרעי דוד

פסקי דין על מ.י. שלוחת תביעות תחנת פתח תקוה | פסקי דין על נאור נעים | פסקי דין על חי חגג | פסקי דין על דרעי דוד |

2227/08 פ     09/12/2008




פ 2227/08 מ.י. שלוחת תביעות תחנת פתח תקוה נ' נאור נעים, חי חגג, דרעי דוד




לך



2


בית משפט השלום בפתח תקווה

ת"פ 2227-08 מ.י. שלוחת תביעות תחנת פתח תקוה
נ' נעים ואח'



09 דצמבר 2008


בפני
כב' השופטת ליה לבאון



המאשימה

מ.י. שלוחת תביעות תחנת פתח תקוה


נגד

הנאשמים
1 נאור נעים

2 חי חגג
(עציר)
3 דרעי דוד
(צורף לת"פ שלום ראשל"צ 3625/06) (עציר)

<#2#>
נוכחים:
מאשימה 1
מ.י. שלוחת תביעות תחנת פתח תקוה
באמצעות ב"כ עו"ד שני קופנהגן

נאשם 1
נאור נעים
עו"ד גוואטה
ממשרד עו"ד תמיר סננס.


גזר דין לנאשם 1
1.
הנאשם 1 נאור בן אפרים נעים (להלן: "הנאשם") יליד 22.7.1982 הודה במיוחס לו בכתב אישום מתוקן והורשע ביום 24.6.08 במסגרת הסדר טיעון בעבירה של כניסה והתפרצות למקום מגורים בצוותא – עבירה לפי סעיף 406(ב) יחד עם 29 (ב) לחוק העונשין התשל"ז-1977 ובעבירה של גניבה בצוותא לפי סעיף 384 יחד עם סעיף 29(ב) לחוק.

2.
כעולה מכתב האישום הרי שביום 12.2.08 בסמוך לשעה 11:30 פרץ הנאשם יחד עם שני אחרים לדירה שבבעלות זהבה שהם, המתלוננת, בכך שיחדיו פתחו את דלת הכניסה בכוח תוך שימוש בכלי פריצה מסוג לום ומברג ונכנסו לדירה בכוונה לבצע גניבה או פשע.

לאחר שנכנסו לדירה, גנב הנאשם, יחד עם שני האחרים, רכוש בעל ערך כספי וכסף מזומן לפי הפירוט הבא: 2,250 דולר, 760 יורו, 1,000 ₪, 5 מטבעות זהב במשקל 33.9 גר' כל אחת, 2 עגילי זהב 18 קרט במשקל 18.2 גר' משובצים יהלום 0.5 נקודות, שני עגילי זהב 14 קרט משובצים אבני קורל במשקל 14.6 גר', הכל רכוש המתלוננת.

3.
תסקיר שירות המבחן שהתקבל ליום 3.11.08 חיובי במהותו.

התסקיר התבסס על שיחות עם הנאשם ועל הכרות קודמת משנת 2005, גולל את קורותיו - בהיותו כבן 15 החל לעבוד ולסייע בפרנסת המשפחה, שירת שירות צבאי חלקי - במהלכו נדון לעונש מאסר בגין העדרות משירות בשל הצורך לסייע בפרנסת המשפחה, בשנת 2005 נדון על ביצוע עבירות של גניבת רכב וזיוף סימני רכב שבוצעו לדבריו על רקע של מצוקה כלכלית ובגינן נדון, בין היתר, לעונש של 2 חודשי מאסר שרוצו בדרך של ע"ש.


הנאשם תיאר בפני
קצינת המבחן את פציעתו בתאונת אופנוע בשנת 2007, בעקבותיה עבר שיקום ממושך, שהה בביתו במצב רגשי ירוד, החל להמר במשחקי מחשב, הסתבך בחובות כבדים ועל רקע זה ביצע העבירה המיוחסת לו.

לדברי קצינת המבחן הוא נטל אחריות להתנהגותו, הבין כי פעל בדרך בעייתית, הביע נכונות לערוך שינוי בהתנהגותו ולהעזר בגורמי הטיפול ובבני משפחתו. עוד ציינה כי הוא שוהה במעצר בית ובפיקוח, שומר על קשר עם ש"מ מזה כ- 8 חודשים, השתלב בקבוצה טיפולית לעצורי בית ומשתף פעולה באופן מלא.


להערכת קצינת המבחן מדובר בצעיר שגדל במערכת משפחתית מורכבת, מגיל צעיר גילה קשיי התנהגות וחוסר יציבות בהתנהגותו, התקשה לשתף את סביבתו בקשייו ובשל תאונת האופנוע חלה החמרה במצבו הרגשי וביכולתו התפקודית, אולם מאז מעצרו מקיים קשר פתוח יותר עם סביבתו, משתף בקשייו, לוקח אחריות על ביצוע העבירה ומבטא בושה וחרטה כנים, וכן רצון ויכולת לערוך שינוי.

כמו כן השתלב לאחרונה בעבודה כמחסנאי במגרש לחלקי חילוף לרכב מביע רצון לדאוג למשפחתו ולתפקד כאב לבנו הצפוי להיוולד בדצמבר, מבקש להמשיך את הקשר הטיפולי ונוכח יעילות הקשר עבורו הומלץ להטיל עליו צו מבחן למשך שנה, ולאפשר לו להמשיך בהליך החיובי גם אם יושת עליו עונש נוסף.

4.
עוה"ד מר לוי, בטיעוניו לעונש, עתר להטיל על הנאשם 18 חודשי מאסר בפועל,
מאסר מותנה ופיצוי למתלוננת.

הוא הדגיש את חומרת העבירות המיוחסות לנאשם – שחבר לאחרים ובצוותא ביצעו התפרצות מתוכננת ומאורגנת לדירה בתעוזה - לאור יום, גנבו מהדירה רכוש רב כסף מזומן ותכשיטים בהגיעם לשם כך ממקום מגוריהם – חולון, לפ"ת.

הדגיש כי עבירות אלו טומנות בחובן סיכון רב לציבור – נזק כלכלי ונפשי כשבתנאים מסוימים עלולות להתבצע באלימות, עוד ציין כי עבירות רכוש הן קלות יחסית לביצוע בעוד לכידת העבריינים קשה-היא ולכן נדרש לשיטתו עונש מרתיע שיצמצם את כדאיות העבירה.

עוד התייחס לנסיבות העבריין – שהינו הצעיר בין הנאשמים ולו עבר פלילי – לחובתו הרשעות קודמות בעבירות רכוש (הגיש העתק המרשם הפלילי), וחרף שנחקר הוזהר ונשפט - בחר להמשיך ולבצע עבירות רכוש כדפוס קבוע וכדרך להתפרנס.


עוד התייחס, בביקורת, לתסקיר שירות המבחן שלשיטתו עמד רק על ההיבט השיקומי של הנאשם, וביקש מביהמ"ש לשוות לנגד עיניו את עניינו של הקרבן והציבור, כשלדידו נסיבותיו האישיות של הנאשם מתבטלות בשל חומרת העבירה.


עוד הפנה לפסיקה רלבנטית מחמירה ביחס לנאשם שאין לו עבר פלילי, ציין כי התכשיטים לא נתפסו ולא הושבו, בעוד שהכסף המזומן נתפס בחלקו, ועל פי אלו עתר כאמור למאסר בפועל, מאסר מותנה, ופיצוי למתלוננת.


עוה"ד מר סננס יצא בטיעוניו כנגד עתירת המאשימה לעונש המחמיר יתר על המידה שהרי על הנאשם 3 בתיק דנן נגזרו בבימ"ש השלום בראשל"צ 17 חודשי מאסר במסגרת הסדר טיעון ונסיבותיו שונות לחומרא בתכלית השינוי.


עוד הדגיש כי שהה במעצר מ- 26.2.08 עד 16.3.08 ולאחר מכן במעצר בית עד 25.9.08 שרק אז הותר לו לצאת לעבודה, וכן כי נישא לאשתו ב- 5.6.08 ורעייתו צפויה ללדת בתחילת דצמבר.

הוא תיאר את השלכות התאונה על מרשו - שחוסר המעש הובילו לחבור לנאשמים האחרים שאורח חייהם שונה משלו וביצע עימם את העבירות.


כמו כן הפנה לתסקיר החיובי הממליץ על שיקום – אינטרס ציבורי חשוב במעלה, הדגיש ההודיה - החסכון בזמן שיפוטי, שהייתו הארוכה במעצר בית, העובדה כי שינה את דרכיו והיום עובד ומקודם בעבודה (הוגש מכתב מעסיק) ועומד להפוך לראשונה לאב – עובדה שתביא לשינוי דרך המחשבה והחיים.


בנוסף, הבדיל בין נסיבותיו של הנאשם לנסיבות הנאשם 3 – דוד דרעי - שהינן חמורות ושונות בתכלית השינוי הן מבחינת גיל, נסיון ועבר פלילי והן מבחינת העובדה שהלה אינו עוד בר-שיקום, וצירף מקבץ פסיקה רלבנטי בו עיינתי.


על פי כל אלו עתר לקבל את עמדת שירות המבחן שהרי לביהמ"ש היכולת להכביד את ידו על הנאשם בדרך כלכלית.


עוד שמעתי את הנאשם אשר הצר על מעשיו, הביע חרטה ובושה, ציין כי במהלך המשפט התחתן ועומד להפוך לאב, שומר על קשר עם שרות המבחן ויעשה כל שביכולתו כדי שלא להגיע יותר לביהמ"ש.

5.
במקרה זה עסקינן בעבירות רכוש שנסיבותיהן חמורות – כאשר הנאשם חבר לשניים אחרים כדי לפרוץ באלימות תוך שימוש בלום לדירת המתלוננת, שבירת משקוף הדלת הראשית וכניסה לדירה וגנבו רכוש בעל ערך כספי – תכשיטים למיניהם, וכסף מזומן.

כב' השופטת בייניש התייחסה בבש"פ 5431/98 פרנקל נ' מ"י פ"ד נב(4) 268, 271-272 ובין היתר, לעבירות הרכוש:


"מעשים שנועדו לפגוע ברכוש ולשלול רכוש פוגעים בסדרי החברה, פוגעים גם בזכויותיהם היסודיות של יחידיה, ובנסיבות מסויימות יש בהם כדי לסכן את בטחונה של החברה ואת בטחונו של כל אדם בה. בנוסף על כך, עבירות רכוש טומנות בחובן סיכון טבוע כי בתנאים מסויימים הן יבוצעו באלימות ותוך סיכון חיי אדם, או שלמות גופו; אם לצורך השגת הרכוש, אם לשם שמירה עליו, ואם לצורך המלטות המבצעים מעונש".

בשל
תחושת חוסר האונים כנגד פורצים וחומסים וכדי להגן על רכוש הפרט ניכרת לאחרונה החמרה במדיניות הענישה עד כי בע"פ (נצרת) 1303/07 טוקראס נ' מ"י (טרם פורסם, 8.1.07) הוטלה שנת מאסר על צעיר כבן 22 ללא עבר פלילי בגין התפרצות יחידה, כדי להגן על אינטרס ציבורי לגיטימי ולהרתיע
מפני ביצוע עבירות שכאלו.


במקרה דנן עסקינן בנאשם צעיר לימים שביצע עבירות התפרצות וגניבה בצוותא עם שניים אחרים, יחדיו מצויידים בכלי פריצה הגיעו מחולון, חדרו באור יום, לדירת המתלוננת, גזלו את רכושה פגעו בבטחונה האישי בהכנסם לביתה – שהוא מבצרה אליו חזרה כשהוא ריק.

מעבר לנסיבות הארוע, נסיבותיו האישיות מצביעות על מגמת התדרדרות.
הנאשם, כבן 26 שנים, לחובתו הרשעה בעבירות ממין העניין – גניבת רכב וזיוף סימני זיהוי של רכב אותן ביצע בשנת 2005, הענישה שם לא הרתיעה ולא הביאה לשינוי דרך וזה לאחר שהורשע בגין העדר מן השירות וגם ריצה מאסר.
יחד עם זאת, שרות המבחן מדווח על שיתוף פעולה, נטילת אחריות, חרטה והבעת רצון לשנות את חייו, וגם בשל כך שהשתלב בעבודה.

לפיכך ניתן לומר כי על אף גילו הצעיר חוזר הוא ופוגע ברכוש הציבור ובטחונו.

במהלך הטיעונים דווח לי על גזר דינו של הנאשם 3 – דרעי
אשר נשפט בגין תיק זה ותיק נוסף במסגרת הסדר בפני
כב' השופטת ברודי, ס.נ., בבימ"ש השלום בראשל"צ.

כעולה מגזר הדין בעניין הנאשם 3 – הושתו עליו, במסגרת הסדר טיעון, 17 חודשי מאסר בפועל, 10 חודשי מאסר על תנאי, פיצוי וקנס כספי, עברו הפלילי כולל שתי הרשעות קודמות משנת 2001 בעבירות מרמה וסמים והוא ביצע את העבירות דנן בעודו ממתין לבירור דינו בתיק התלוי ועומד בבימ"ש השלום בראשל"צ. שם כיבדה כב' השו' ברודי את ההסדר, כדבריה – לא בלי היסוס, תוך שלוקחת בחשבון כי בתיק המקורי הרכוש כולו נתפס והושב לבעלים, ועל נזקיו – הושת פיצוי לתשלום.

כאן הרכוש לא נתפס ולא הושב והנאשם לא עשה דבר להשבת הגזילה.
בנסיבות אלו רואה אני עין בעין עם התביעה את הצורך להחמיר עם עברייני רכוש דרך כלל ובמקרה הנדון בפרט, יחד עם זאת אקח בגדר שיקוליי גם את תקופת המעצר, את תקופת מעצר הבית , ההודיה – חסכון בזמן שיפוטי, הנישואין ולידת ילד ראשון, וכן את עמדת שירות המבחן על אף שאיני שותפה לפרוגנוזה החיובית.


על פי כל כל אלו מוצאת אני להטיל על הנאשם את העונשים הבאים:

א.
12 חודשי מאסר לריצוי בפועל מאחורי סורג ובריח מהם ינוכו הימים שבין 26.2.08 ל- 16.3.08 כולל .
ב.
8 חודשי מאסר אותם לא ישא אלא אם תוך 3 שנים מיום שחרורו יחזור ויעבור על העבירות בהן הורשע, או יבצע כל עבירת רכוש, מסוג פשע, נסיון או סיוע לבצעה, כמו כן מוטלים 6 חודשי מאסר אותם לא ישא אלא אם תוך 3 שנים מהיום יבצע עבירת רכוש מסוג עוון.
ג.
פצוי למתלוננת, נושאת ת.ז. שמספרה 004667929,
בגובה 4,000 ₪ שיקוזז מפקדון שנמצא בתיק זה ויתרתו תוחזר למפקיד.



רכוש עם בעלים – יוחזר לבעליו

רכוש ללא בעלים – יחולט/יושמד לפי ערכו הכלכלי
כלי פריצה שנתפסו לאחר סיום התיק – יחולטו.
עניינו של הנאשם מספר 2 עדיין לא הסתיים, לפיכך התיק אינו גמור.

זכות ערעור תוך 45 יום לביהמ"ש המחוזי


<#5#>

ניתנה והודעה היום י"ב כסלו תשס"ט, 09/12/2008 במעמד הנוכחים.


ליה לבאון
, שופטת

החלטה

מעכבת אני את ריצוי העונש למשך 7 ימים מהיום.
בין לבין, פקדון שנמצא בתיק יישאר כולו בתוקף עד להתייצבות לריצוי המאסר.
כל בקשה נוספת תוגש לערכאת הערעור.

<#7#>

ניתנה והודעה היום י"ב כסלו תשס"ט, 09/12/2008 במעמד הנוכחים.


ליה לבאון
, שופטת




הוקלד על ידי: נילי קופרמן







פ בית משפט שלום 2227/08 מ.י. שלוחת תביעות תחנת פתח תקוה נ' נאור נעים, חי חגג, דרעי דוד (פורסם ב-ֽ 09/12/2008)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים