Google

לוינגר אלעד - לוינגר יהודה, סהר" חברה לביטוח בע"מ", אבנר איגוד לביטוח נפגעי רכב בע"מ

פסקי דין על לוינגר אלעד | פסקי דין על לוינגר יהודה | פסקי דין על סהר" חברה לביטוח " | פסקי דין על אבנר איגוד לביטוח נפגעי רכב |

3365/02 א     02/05/2006




א 3365/02 לוינגר אלעד נ' לוינגר יהודה, סהר" חברה לביטוח בע"מ", אבנר איגוד לביטוח נפגעי רכב בע"מ




בעניין:

בתי המשפט

1

בית משפט השלום ירושלים
א
003365/02


בפני
:
כב' השופטת באום-ניקוטרה אתי
תאריך:
10/05/2006




בעניין
:
לוינגר אלעד
- קטין






התובע

נ
ג
ד


1 . לוינגר יהודה

2 . סהר" חברה לביטוח בע"מ"
3 . אבנר איגוד לביטוח נפגעי רכב בע"מ





הנתבעים


החלטה


בפני
בקשה להורות על מינויו של מומחה רפואי בתחום הפסיכיאטרי.

המדובר בתובע, יליד 1988, אשר נפגע בתאונת דרכים, שהתרחשה ביום 4.4.01.

בתיק זה מונה לתובע מומחה רפואי בתחום הנוירולוגי, הוא פרופ' שטיינברג, אשר בחוות דעתו מיום 7.1.03 קבע לתובע נכות זמנית בשיעור של 10% למשך שנתיים.

בחוות דעת משלימה, שהוגשה ביום 22.2.06 קבע המומחה, כי לתובע נכות צמיתה בשיעור של 10% לפי סעיף 34 (ב) בגין קשיי קשב וריכוז והפרעות למידה- "יחד עם זאת, קיימת סבירות גבוהה לשיפור משמעותי בתחומים אלה בעזרת טיפול תרופתי בריטלין."

עוד קבע המומחה- "הנני ממליץ למנות מומחה בתחום הפסיכיאטריה, כדי לקבוע את דרגת הנכות הקשורה לבעיות הנפשיות של התובע."

מכאן הבקשה שפני, במסגרתה נטען עוד, כי המלצה זו באה לאור קיומם של דיווחים על הפרעות דכאוניות וחברתיות וכי במסמכים רפואיים מיום 8.11.01 ומיום 7.1.02 אוזכרה קיומה של תסמונת פוסט טראומתית.

הנתבעים מתנגדים לבקשה.

לטענתם, המומחה ציין במפורש, כי בדיקה נוירופסיכולוגית שנעשתה לתובע העלתה, כי לא נצפתה הפרעה נפשית, או עדות לתסמונת בתר חבלתית או הפרעה בתהליך החשיבה והוויסות האפקטיבי וכי המלצת המומחה מסתמכת אך על דיווחי האם לפיהם התובע, שלא מצוי בטיפול נפשי כלשהו, הנו דכאוני, מתקשה בהסתגלות חברתית וסובל מקשיי שינה.

עוד הפנו הנתבעים אל הטענה, כי על אף המלצת המומחה לא החל התובע בטיפול בריטלין.

התובע השיב לתגובה.

בשוקלי השיקולים הרלבנטיים לענייננו- יש להתייחס אל העובדה, כי התובע הגיע לגיל 18 אך ביום 23.4.06 ועל כן ולצורך הדיון ייחשב כקטין- ואם לא קיבל עד כה טיפול נפשי או לא נטל תרופה זו או אחרת- הרי אין לזקוף עניין זה לחובתו.

כפי שמציין המומחה בחוות דעתו הראשונה, הרי תלונות התובע מאז התאונה מתאימות לאבחנה של תסמונת בתר חבלתית, כאשר יש עדות נוירופסיכולוגית להפרעה זו.

באבחון נוסף שבוצע (11.6.05) לא נצפתה עדות לתסמונת בתר חבלתית, אך נצפו קשיים שונים- נוקשות מחשבתית, קשיי קשב וריכוז, קשיים בקליטת גירוי ראשוני מילולי וכד'.

לעיתים קשה למתוח קו הפרדה מדויק ולקבוע אלו תלונות יכולות לבסס מינוי מומחה רפואי בתחום הנוירולוגי ואילו תלונות תבססנה מינוי בתחום הפסיכיאטרי- אלא שבענייננו תובע ולו קשיי למידה וקשיי קשב וריכוז עם חסרים נוירופסיכולוגיים שונים הקשורים לקשב וללמידה.

כן מצוי תיעוד בדבר קיומה של תסמונת בתר חבלתית, לפחות לאורך תקופה מסוימת, בסמוך לאחר התאונה.

משכך ולאור העובדה, כי עסקינן בתביעה לפי חוק פלת"ד, לפיה יכול התובע להוכיח נכותו הרפואי, אך בהסתמך על חוות דעתו של מומחה רפואי מטעם בית המשפט- כי אז ישנו מקום להורות על מינוי כמבוקש.

המומחה יהא- ד"ר הטב יוסף, מרח' הגדוד העברי 6, י-ם, טל' 5632932-02.

בשכרו בסך של 4,500 ₪+מע"מ תשאנה בשלב זה וכמימון ביניים הנתבעות והן תפקדנה שכר המומחית בקופת בית המשפט בתוך 30 יום ממועד קבלת החלטתי זו.

צו מינוי יוצא בנפרד
.

ניתנה היום ד' באייר, תשס"ו (2 במאי 2006) בהעדר הצדדים.

באום-ניקוטרה אתי
, שופטת

קלדנית: עינת ישראלי






א בית משפט שלום 3365/02 לוינגר אלעד נ' לוינגר יהודה, סהר" חברה לביטוח בע"מ", אבנר איגוד לביטוח נפגעי רכב בע"מ (פורסם ב-ֽ 02/05/2006)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים