Google

כלפו רומנו, יעקב רומנו, מוריס יוסף - קרן קיסריה אדמונד בנימין דה רוטשילד, החברה לפיתוח קיסריה-אדמונד בנימין דה רוטשילד

פסקי דין על כלפו רומנו | פסקי דין על יעקב רומנו | פסקי דין על מוריס יוסף | פסקי דין על קרן קיסריה אדמונד בנימין דה רוטשילד | פסקי דין על החברה לפיתוח קיסריה-אדמונד בנימין דה רוטשילד |

149/08 הפ     02/01/2009




הפ 149/08 כלפו רומנו, יעקב רומנו, מוריס יוסף נ' קרן קיסריה אדמונד בנימין דה רוטשילד, החברה לפיתוח קיסריה-אדמונד בנימין דה רוטשילד




לך



1


בית המשפט המחוזי בחיפה

ה"פ 149-08 רומנו ואח' נ' קרן קיסריה אדמונד בנימין דה רוטשילד
ואח'



01 פברואר 2009

בפני
כבוד השופט א' קיסרי





המבקשים:
1 כלפו רומנו

2 יעקב רומנו
3 מוריס יוסף


- נ ג ד -


המשיבות:
1 קרן קיסריה אדמונד בנימין דה רוטשילד

2 החברה לפיתוח קיסריה-אדמונד בנימין דה רוטשילד


<#2#>
נוכחים:
ב"כ המבקשים עו"ד גרנות
+ עו"ד פנחס
ב"כ המשיבות 1 ו-2 עו"ד יוסי רטנובסקי



<#3#>
החלטה

המחלוקת בין
הצדדים נוגעת לדמי החכירה שעל המבקשים יהיה לשלם בתקופת החכירה הנוספת. מחלוקת זאת התעוררה על רקע סעיף 12 לתנאי שטר חכירת המשנה החלים על חכירה ואשר לפיו דמי החכירה יקבעו לפי הערכה שתיעשה ע"י המשיבות.

המבקשים מסתמכים על חוות דעת שמאי שנערכה לבקשתם ואילו המשיבות מסתמכות על חוות דעת אחרת. בין חוות הדעת, כפי שהדבר הוא גם בין הצדדים, נפערו פערים אשר נראה כי לעת הזאת אינם ניתנים לגישור.

בעוד אשר לכאורה יש טעם בטענתו של ב"כ המשיבות לפיה נקודת המוצא לדיון היא זכותן של המשיבות מכח סעיף 12 האמור לקבוע את דמי החכירה לתקופה המוארכת, עדיין קיים לכאורה בסיס גם לנטען ע"י המבקשים לפיו המשיבות נוהגות שלא בתום לב ובדרך מקובלת בקביעת סכום דמי החכירה הנדרש על ידן.

בדיון היום העלתי בפני
ב"כ הצדדים את האפשרות שימונה שמאי מטעם בית משפט כאשר מינוי כזה לא נועד לערוך שמאות שלישית,
הנוספת על אלו שנערכו מטעם הצדדים, כי אם לתת לבית המשפט כלים לבחון את הנאמר בחוות הדעת שהוגשו ע"י הצדדים, ולהגיע למסקנה מושכלת בעניין זה ובמובן זה הרעיון הוא למנות שמאי שיהיה בבחינת מומחה מטעם בית משפט אשר יביע את דעתו לגבי הנהוג והמקובל בשמאויות של תחנות דלק שהרי אין צריך הוכחה שנושא זה איננו עולה לראשונה במשפט זה ומן הסתם, בהתחשב במספרן של תחנות הדלק הפזורות ברחבי ישראל, ניתן להניח כי קיימים בעניין זה כללים נוהגים ומקובלים.

המבקשים הסכימו לכך, ואילו המשיבות אינן מסכימות מפני שהן סבורות שהדבר מיותר, זאת בעיקר נוכח טענתן שבסופו של דבר השאלה היא משפטית ועל בית המשפט להכריע על יסוד שיקולים משפטיים ועל יסוד העובדות שנטענו בגדר הליך זה.

לא נראית לי עמדת המשיבות ואני סבור שבית המשפט יכול להעזר במומחה שעיסוקו בשמאות מקרקעין בכלל ובודאי שבשמאי מקרקעין שיש לו מומחיות ונסיון בענף תחנות הדלק. לכן בכוונתי למנות שמאי כזה כמומחה מטעם בית המשפט אשר יתבקש להגיש חוות דעת שעניינה העקרונות על פיהם נהוג ומקובל לערוך שומות לתחנות דלק וכן ככל שיהיה בידו להציג נתונים, לגבי נוסחת החישוב שלפיה נקבעים דמי החכירה בעת חידוש החוזים לגבי תחנות דלק.

למומחה אשר ימונה יוכלו הצדדים להגיש כל חומר שהם יראו לנכון וכן הם יוכלו להביא את דברם בפני
ו ובלבד שהמומחה לא יקיים פגישות אלה בנוכחות שני הצדדים (בין אם מדובר בצדדים ובין אם מדובר בבאי כוחם).

מומחה זה ייקבע על ידי בתוך פרק זמן קצר, אלא שנראה לי כי עדיף לאפשר לצדדים להסכים על זהותו ואם לא אקבל תוך שבעה ימים הודעה מוסכמת על מומחה כזה, או רשימה מוסכמת שמתוכה ניתן לבחור כזה, כי אז אראה למנותו לפי שיקול דעתי.

בשלב הראשון ישאו הצדדים בחלקים שווים בהוצאותיו ובשכרו של המומחה. ושאלה זו תוכרע בפסק הדין.


<#4#>

ניתנה והודעה היום ז' שבט תשס"ט, 2/1/2009 במעמד הנוכחים.



אלכס קיסרי, שופט


הוקלד על ידי: מאירה בן גל







הפ בית משפט מחוזי 149/08 כלפו רומנו, יעקב רומנו, מוריס יוסף נ' קרן קיסריה אדמונד בנימין דה רוטשילד, החברה לפיתוח קיסריה-אדמונד בנימין דה רוטשילד (פורסם ב-ֽ 02/01/2009)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים