Google

מיכל תבור, שמואל תבור - אופיר קהת, אלה קריבורוצקו, רומן קריבורוצקו ואח'

פסקי דין על מיכל תבור | פסקי דין על שמואל תבור | פסקי דין על אופיר קהת | פסקי דין על אלה קריבורוצקו | פסקי דין על רומן קריבורוצקו ואח' |

4290-11/08 א     07/01/2009




א 4290-11/08 מיכל תבור, שמואל תבור נ' אופיר קהת, אלה קריבורוצקו, רומן קריבורוצקו ואח'




לך



st1\:*{behavior: }
1


בית המשפט המחוזי בחיפה

ת"א 4290-11-08 תבור ואח'
נ' קהת ואח'



07 ינואר 2009


בפני
כב' השופט יצחק עמית



התובעים
1 מיכל תבור
2 שמואל תבור


נגד

הנתבעים
1 אופיר קהת
2 אלה קריבורוצקו
3 רומן קריבורוצקו
4 ניצה פלישון
5 יצחק פלישון
6 אלה זלוצין
7 זלוצין יגאל
8 יעקב גפן
9 רבקה גפן
10 עמוס הגלילי
11 דורה הגלילי
12 אסתר דיאמנד
13 יהודה סולימן
14 מארל סולימן
15 אלברט משה

<#2#>
נוכחים:
עו"ד יאיר אבני
בא כוח תובעים מיכל תבור
, שמואל תבור
,

עו"ד פריד
ב"כ המשיבים 3, 4 7, 8, 9-12

עו"ד
סיגל
ב"כ המשיבים 13, 14

המשיב 5 בעצמו (מייצג את עצמו)

המשיבה 2, המשיבה 6, המשיב
8, המשיב
10, המשיבים 12, 13, המשיבה 14, המשיב 15.


<#4#>
החלטה

בקשה לצו מניעה ובקשה נגדית לצו עשה, כאשר המחלוקת בין הצדדים מתמקדת בשאלה האם המבקשים זכאים לחדר
נוסף בשטח של כ-16 מ"ר. אין בדעתי להידרש לפרטי העובדות ואומר בקצרה כי כל הצדדים בתיק זה שותפים יחדיו בבניה קולקטיבית בהתאם להסכם רכישה ולהסכם שיתוף שנערך בין הצדדים. חלק מהצדדים אינם השותפים או הרוכשים המקוריים וכך גם המבקשים שלפנינו, שנכנסו למעשה בנעליהם של פרידמן.

המחלוקת בין הצדדים הביאה אותם למעין "מבוי סתום" בהתנהלותם מול העיריה, ובשל כך עדיין אין טופס 4 לבניין. המבקשים דורשים כי תכנית המצב הקיים תשקף את החדר מושא המחלוקת ואילו המשיבים דורשים כי התוכנית תוגש ללא החדר וכי המבקשים יחתמו על הבקשה לטופס 4 ללא החדר.

מאחר שבצו זמני עסקינן, על בית המשפט להידרש לנושא העילה הלכאורית ומאזן הנוחות. אקדים ואומר כי לטעמי שני הפקטורים הנ"ל מטים את הכף לזכות המבקשים.

העילה הלכאורית
– לפנינו הסכם שיתוף ובמצורף אליו תשריט. אין מחלוקת כי בתשריט שצורף להסכם השיתוף החדר מושא המחלוקת מופיע. מטבע הדברים, כאשר המבנה טרם נבנה והאחוזים של הצדדים נקבעו במדוייק ובשברירי אחוז, ההסתמכות העיקרית של הצדדים היא בעיקר על התשריט, שהרי על פי התשריט כל אחד יודע מה, בסופו של יום, יקבל. הציפיות של המבקשים וההסתמכות שלהם היתה כי הדירה שיקבלו תהיה בת 5 חדרים (כולל החדר מושא המחלוקת).

זאת ועוד, לא שמעתי עד עתה תשובה ניצחת מצד המשיבים גם לשיטתם שלהם. המשיבים טענו כי השטח של דירת המבקשים צריך להיות תואם במדוייק את האחוז שלהם על פי הסכם השיתוף והרכישה. שהרי, בהתאם לכך, נשא כל צד בחלקו בבניה הקולקטיבית.

בשלב זה, לפחות לפי הנתונים שבפני
בית המשפט ובהסתמך על תשריט ההיתר, הרי ששטח דירת התובעים, כולל החדר מושא המחלוקת, אינו עולה על חלקם על פי האחוזים שהוקצו להם בהסכם השיתוף. גם מטעם זה, ולצורך שלב זה, הראו המבקשים עילה לכאורית.

לגבי מאזן הנוחות – כאמור, כל הצדדים סובלים מהסכסוך. אם בסופו של יום יתברר כי המבקשים קיבלו שטח גדול מזה המגיע להם, הרי שניתן יהא לפצות על כך בתשלומי איזון. זאת ועוד, לא דומה גריעת חדר שלם מדירה, לאבדן הסיכוי לסגירת מרפסת או לתוספת אחרת, שהיו המשיבים יכולים להוסיף לדירותיהם, שמא ואולי, אם יתברר כי אכן היו מספר מ"ר שנותרו לחלוקה בין כל המשיבים.

לכך יש להוסיף, כי מר אלברט הביע דעתו בפני
בית המשפט כי ככל שתוגש תוכנית מצב קיים שכוללת את החדר מושא המחלוקת, לא יהא בכך כדי לעכב מתן טופס 4, ואם וככל שמתן טופס 4 יתעכב, הגורם לכך לא יהא החדר מושא המחלוקת (אציין כי המבקשים אפילו היו נכונים במהלך הדיון להצהיר כי אם יתברר שהחדר הנוסף מעכב מתן טופס 4, הם יהרסו את החדר. איני רואה ליתן להצהרה זו תוקף של החלטה באשר היא ניתנה לצרכי פשרה).

סופו של דבר, שאני מקבל את הבקשה ומאפשר למבקשים להשלים בניית החדר הנוסף, ככל שימצאו לנכון בהתאם לזכותם הלכאורית על פי התשריט. הצדדים יגישו את הבקשה לטופס 4, בצרוף תוכנית מצב קיים שכוללת את החדר (בנוי או לא בנוי בהתאם למה שיחליטו המבקשים).
ככל שמי מהמשיבים יסרב לחתום על הבקשה למתן טופס 4, אזי אני ממנה את עו"ד אבני ככונס נכסים לצורך החתימה על הבקשה.

הוצאות בקשה זו בסך 30,000 ₪ בצרוף מע"מ ייקבעו בהתאם לתוצאות הדיון בהליך העיקרי.

נקבע לק"מ נוסף ליום 3.5.09 שעה 12.00.

<#5#>

ניתנה והודעה היום י"א טבת תשס"ט, 07/01/2009 במעמד הנוכחים.



יצחק עמית
, שופט

הוקלד על ידי: ציפה זנדברג







א בית משפט מחוזי 4290-11/08 מיכל תבור, שמואל תבור נ' אופיר קהת, אלה קריבורוצקו, רומן קריבורוצקו ואח' (פורסם ב-ֽ 07/01/2009)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים