Google

ארז צח - משטרת ישראל

פסקי דין על ארז צח | פסקי דין על משטרת ישראל

7279/05 בש     28/09/2005




בש 7279/05 ארז צח נ' משטרת ישראל




בעניין:

1



בתי המשפט



בבית משפט השלום בירושלים
בש 007279/05


לפני:
כבוד השופטת רבקה פרידמן פלדמן
ס. נשיא
תאריך:
28/09/2005




בעניין
:
ארז צח




המבקש


נ
ג
ד





משטרת ישראל





המשיבה

החלטה

1.
בקשה זו ענינה תפיסת רכב על ידי המשטרה והוצאת צו איסור שימוש בו למשך 30 יום, לאחר שרכבו של המבקש נתפס כשהוא מסיע שוהים בלתי חוקיים בשטח ישראל.

המבקש טוען כי ביום 15.9.05, בעודו נוסע ברחוב דהומי, הוא נעצר על ידי 3 אנשים תושבי שטחים, אשר ביקשו להגיע עמו לפסגת זאב. לשאלתו האם יש בידם אישורי שהייה בישראל, האחד ענה כי יש בידם אישורים, השני ענה שיש בידו דרכון, ואילו השלישי לא השיב לו. לטענת המבקש, תפיסת הרכב למשך 30 יום פוגעת קשות בפרנסתו, כשעול פרנסת המשפחה עליו.

2.
מתגובת המשטרה עולה כי הרכב נצפה על ידי השוטרים כשהוא נוסע הלוך וחזור, כאילו ממתין לאיסוף נוסעים. השוטרים זיהו שלושה חשודים עולים מהוואדי הנמצא בסמוך והבחינו במבקש כשהוא אוסף את החשודים. צויין כי הנהג ידע היכן לחכות, ברגע שהנוסעים עלו מהואדי לכביש הראשי. אף שהמבקש ידע כי הוא מסיע תושב שטחים, הוא לא בדק כנדרש כי בידיו אישורי שהיה בישראל.

3.
סעיף 12א(ג) לחוק הכניסה לישראל, תשי"ב-1952, קובע:
"(1) המסיע ברכב תושב זר השוהה בישראל שלא כדין, דינו - מאסר שנתיים או הקנס הקבוע בסעיף 61(א)(3) לחוק העונשין התשל"ז-1977...
(2) ..."
סעיף 12א(ג1) לחוק קובע:
"היה לשוטר יסוד סביר לחשד כי נעברה עבירה לפי סעיף קטן (ג) או
(ג5), רשאי הוא למסור לנהג הרכב שבו נעברה העבירה או לבעל הרכב כאמור הודעה האוסרת את השימוש ברכב לתקופה של שלושים ימים וליטול את רשיון הרכב לאותה תקופה; בהודעה תצויין הסיבה לאיסור השימוש ברכב ולנטילת הרשיון".

התיקון לחוק, אשר הוסיף מתן אפשרות לאסור שימוש ברכב שנעברה בו עבירה, למשך 30 יום, נעשה על רקע התגברות פעולות הטרור ומעורבותם של מסיעי תושבים בלתי חוקיים בסיוע למפגעים, גם אם לעיתים בתמימות. מטעם זה, כהרתעה וכעזרה לכוחות הביטחון בפעולותיהם למניעת כניסתם של מפגעים, הוחמרו העונשים בעבירות על חוק הכניסה לישראל וכן נוספה הסנקציה המינהלית המפורטת בסעיף 12א(ג1).
לפיכך, בדרך כלל לא יתערב בית המשפט בהחלטת המשטרה לאסור על השימוש ברכב.

מכאן לעניננו – מאחר שהמבקש ידע שאסור להסיע שוהים בלתי חוקיים, ולמרות זאת לא ברר את זהותו של הנוסע, ובהעדר נסיבות מיוחדות המבדילות את המבקש ממסעי שוהים בלתי חוקיים אחרים, אינני רואה מקום להעתר לבקשה.
לפיכך הבקשה נדחית.

המזכירות תשלח לצדדים העתק ההחלטה.

ניתנה היום כ"ד באלול, תשס"ה (28 בספטמבר 2005) בהעדר הצדדים.


רבקה פרידמן-פלדמן, סגן-נשיא








בש בית משפט שלום 7279/05 ארז צח נ' משטרת ישראל (פורסם ב-ֽ 28/09/2005)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים