Google

איטה רוזן, פטר רוזן - אור מבואות ירושלים בע"מ

פסקי דין על איטה רוזן | פסקי דין על פטר רוזן | פסקי דין על אור מבואות ירושלים בע"מ

702/04 הפ     23/09/2007




הפ 702/04 איטה רוזן, פטר רוזן נ' אור מבואות ירושלים בע"מ




בעניין:

1



בתי המשפט



בית משפט השלום ירושלים

ה.פ. 702/04


בפני
:
כבוד השופט אריה רומנוב


23/09/2007





בעניין
:
1. איטה רוזן

2. פטר רוזן




המבקשים


נ ג ד




אור מבואות ירושלים בע"מ





המשיבה




ב"כ המבקשים: עו"ד אבשלום זהבי
ב"כ המשיבה: עו"ד עדי קידנר



פסק דין


בבקשה אשר הוגשה בתיק זה, עתרו המבקשים לכך, שבית המשפט יאכוף על המשיבה לחבר לאלתר את ביתם לרשת החשמל, וזאת בהתאם לחוזה שנכרת בין הצדדים. בתום דיונים לא מעטים שהתקיימו בתיק זה, הסדירה המשיבה את העניין, ולפיכך מוסכם על הצדדים שהבקשה מיצתה על עצמה, ועל כן אני מורה על מחיקתה.


בין הצדדים קיימת מחלוקת לגבי שתי נקודות: האחת - בקשת המבקשים כי יינתן להם היתר לפיצול סעדים. והשנייה - בקשת המבקשים כי המשיבה תחוייב בהוצאות משפט.


ככל שמדובר בבקשה לפיצול סעדים - ספק בעיניי אם יש צורך בהיתר כזה. הטעם לכך הוא, שככל שניתן להבין, התביעות האחרות אותן שוקלים המבקשים להגיש נגד המשיבה, מתבססות על עילות אחרות שהמבקשים טוענים כי יש להם כלפי המשיבה, כגון אי ביצוע עבודות פיתוח שונות במועדן, ולא על העילה העומדת ביסוד הבקשה שהגישו בתיק זה. מכל מקום, גם אם מדובר בעילה אחת, אני מקבל את עמדת המבקשים כי היה מקום לדון בנפרד בבקשתם לחבר את ביתם לחשמל, בבחינת "עזרה ראשונה", מבלי לשלול מהם את האפשרות לשקול להגיש בעתיד נגד המשיבה, תביעה נפרדת בכל הנוגע לטענות נוספות שיש להם נגדה.


ב"כ המשיבה טען, כי היה למשיבה ברור שאם תפתור את בעיית החשמל, הדבר יביא לסיום כל המחלוקות הקיימות בין הצדדים. אלא, שטענה זו הוכחשה בתוקף על ידי ב"כ המבקשים, ובהעדר מסמך בכתב המעגן הסכמה כלשהי, אין בידי לקבל את עמדת המשיבה.


התוצאה היא, אפוא, שאני נותן למבקשים היתר לפיצול סעדים.


ובאשר לשאלת ההוצאות - העובדה שהמשיבה התרצתה בסופו של דבר וחיברה את ביתם של המבקשים למערכת החשמל, מצביעה, לכאורה, על כך, שבקשתם של המבקשים הייתה מוצדקת. לפיכך, יש מקום לחייב את המשיבה לשאת בהוצאות המבקשים. עם זאת, לעניין גובה ההוצאות, יש לזקוף לזכותה של המשיבה, כי בסופו של דבר, גם אם הדברים התארכו במידת מה, העניין הוסדר על ידה מבלי צורך למצות את הדיון המשפטי. לאחר ששקלתי בדבר, אני מחייב את המשיבה להחזיר למבקשים את הוצאות האגרה שהוציאו, כשהם נושאים הפרשי הצמדה וריבית, וכן לשלם להם שכ"ט עו"ד בסכום של 3,000 ₪ בתוספת מע"מ כחוק.


סוף דבר. הבקשה נמחקת. ניתן היתר לפיצול סעדים. המשיבה תשיב למבקשים את האגרה ששילמו, בתוספת שכ"ט עו"ד בסכום של 3,000 ₪, בתוספת מע"מ כחוק.


ניתן היום יא' בתשרי, תשס"ח (23 בספטמבר 2007) בהעדר הצדדים.


רומנוב אריה, שופט






הפ בית משפט שלום 702/04 איטה רוזן, פטר רוזן נ' אור מבואות ירושלים בע"מ (פורסם ב-ֽ 23/09/2007)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים