Google

מאיר בן חמו, מרים בן חמו, שמעון בן חמו - עיריית ירושלים -שירותי בריאות הציבור, הסתדרות מדיצינית "הדסה", פרופ' אמנון בז'יז'נסקי

פסקי דין על מאיר בן חמו | פסקי דין על מרים בן חמו | פסקי דין על שמעון בן חמו | פסקי דין על עיריית ירושלים -שירותי בריאות הציבור | פסקי דין על הסתדרות מדיצינית "הדסה" | פסקי דין על פרופ' אמנון בז'יז'נסקי |

9151/08 עא     12/03/2009




עא 9151/08 מאיר בן חמו, מרים בן חמו, שמעון בן חמו נ' עיריית ירושלים -שירותי בריאות הציבור, הסתדרות מדיצינית "הדסה", פרופ' אמנון בז'יז'נסקי




החלטה בתיק ע"א 9151/08
st1\:*{behavior:url(#ieooui) }




בבית המשפט העליון
בירושלים


ע"א
9151/08 - א'


בפני
:

כבוד הרשמת גאולה לוין


המערערים:

1. מאיר בן חמו



2. מרים בן חמו



3. שמעון בן חמו



נ


ג


ד



המשיבים:

1. עיריית ירושלים -שירותי בריאות הציבור



2. הסתדרות מדיצינית "הדסה"



3. פרופ' אמנון בז'יז'נסקי


בקשה לפטור מאגרה ועירבון




החלטה


לפניי בקשה לפטור מתשלום אגרה והפקדת עירבון בהליך שבכותרת.

1.
ההליך נסב על פסק דינו של בית המשפט המחוזי בירושלים (כב' השופט מ' רביד) לפיו נדחתה תביעת המערערים לתשלום פיצויים בגין נזקים בקשר עם לידתו של מערער 1 (להלן: המערער), יליד 1990, הסובל משיתוק מוחין קשה. המערערים 2 ו-3 הם הוריו של המערער. בית המשפט המחוזי דחה את התביעה נגד משיבה 1, עיריית ירושלים, לאחר שקבע כי במועדים הרלוונטיים לתביעה, אמו של המערער לא טופלה ונבדקה בתחנה לטיפול באם ובילד. אשר למשיבים האחרים, על יסוד החומר שהוצג לו הגיע בית המשפט למסקנה כי לא הוכח שמשיב 3, שבדק את אמו של המערער בבית החולים הדסה (משיב 2) במסגרת בדיקה שגרתית, פעל באופן רשלני. בית המשפט קבע כי תלונותיה של האם על העדר תנועות עובר הועלו רק לאחר הביקור בבית החולים הדסה, כאשר הגיעה לחדר המיון של בית החולים ביקור חולים, ולכן משיבים 2-3 אינם נושאים באחריות.

2.
בבקשה לפניי נטען כי המערער
סובל מנזק מוחי כבד ומנכות בשיעור 100%. עקב כך הוא נזקק לעזרה יום יומית וסיעודית במשך כל שעות היום והלילה. נטען כי המערער מטופל על ידי הוריו, הנושאים בכל עלויות הטיפול בו. נטען כי מערערת 2, אמו, הינה עקרת בית, ולה שבעה ילדים נוספים מלבד המערער. מערער 3, אביו, הינו אברך ישיבה המקבל מילגת לימוד בסך 1800 ₪ בחודש. בנוסף, מתקבלת מן המוסד לביטוח לאומי קצבת נכות וקצבת ניידות של המערער. נטען כי מלבד דירת מגורים עליה רובצת משכנתא, אין למערערים רכוש כלשהו. הבקשה נתמכה בתצהיר של מערער 3.
המשיבים מתנגדים לבקשה הן בטענה כי לא הונחה תשתית בדבר דלות כלכלית והן בטענה כי סיכויי הערעור קלושים. בתגובה לטענות המשיבים כי למערערים 2 ו-3 תפקידים בכירים בעמותה המפעילה את הישיבה בה לומד מערער 3, הבהירו המערערים כי השניים ממלאים את התפקידים בהתנדבות ואין הם מקבלים שכר כלשהו מהעמותה.

3.
על המבקש פטור מתשלום אגרה ומהפקדת עירבון מחמת עוניו מוטל הנטל לפרוש לפני בית המשפט תשתית עובדתית מלאה ועדכנית בדבר מצבו הכלכלי. נטל זה גובר שעה שמבקש הפטור לא שילם את ההוצאות בהן חויב בבית המשפט קמא, כפי שלטענת המשיבים אירע במקרה דנן. המערערים לא עמדו בנטל במלואו. אמנם, מן האסמכתאות שצורפו לבקשה עולה כי חשבון הבנק של המערערים מצוי ביתרת חובה משמעותית וכי הכנסותיו של המערער 3 נמוכות. עם זאת, הבקשה חסרה דפי חשבון בנק מפורטים של המערערים, כמו גם התייחסות לאפשרות להסתייע בקרובים לצורך גיוס כספי הערבון. במצב דברים זה אין בידי לפטור את המערערים באופן מלא מאגרה וערבון, וזאת אף מבלי להידרש לשאלת סיכויי ההליך. עם זאת, בשים לב לתשתית החלקית שהוצגה, למעמדם היחסי של הצדדים ולמהות ההליך, תופחת האגרה לסך של 500 ₪ והערבון יעמוד על סך של 3,000 ₪. האגרה תשולם והעירבון יופקד תוך 21 יום מעת המצאת החלטה זו, ולא – ימחק ההליך או יירשם לדחייה, בהתאמה, ללא צורך במתן הודעה נוספת.


ניתנה היום, ט"ז באדר תשס"ט (12.3.2009).







גאולה לוין





ר ש מ ת

_________________________
העותק כפוף לשינויי עריכה וניסוח.

08091510_g04.doc

טו

מרכז מידע, טל' 02-6593666 ; אתר אינטרנט,

www.court.gov.il






עא בית המשפט העליון 9151/08 מאיר בן חמו, מרים בן חמו, שמעון בן חמו נ' עיריית ירושלים -שירותי בריאות הציבור, הסתדרות מדיצינית "הדסה", פרופ' אמנון בז'יז'נסקי (פורסם ב-ֽ 12/03/2009)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים