Google

מרעי חסן מוברשם, מוהנא חסן מוברשם, מחמד חסן מוברשם ואח' - סאלח מחמד אחמד כיאל, עזבון המנוח מחמוד צאלח אחמד אל חטב

פסקי דין על מרעי חסן מוברשם | פסקי דין על מוהנא חסן מוברשם | פסקי דין על מחמד חסן מוברשם ואח' | פסקי דין על סאלח מחמד אחמד כיאל | פסקי דין על עזבון המנוח מחמוד צאלח אחמד אל חטב |

8761/08 עא     17/03/2009




עא 8761/08 מרעי חסן מוברשם, מוהנא חסן מוברשם, מחמד חסן מוברשם ואח' נ' סאלח מחמד אחמד כיאל, עזבון המנוח מחמוד צאלח אחמד אל חטב




החלטה בתיק ע"א 8761/08
st1\:*{behavior:url(#ieooui) }




בבית המשפט העליון
בירושלים


ע"א
8761/08 - ב'


בפני
:

כבוד הרשמת גאולה לוין


המערערים:

1. מרעי חסן מוברשם



2. מוהנא חסן מוברשם



3. מחמד חסן מוברשם


4. זכריה חסן מוברשם


5. קאסם חסן מוברשם


6. חסן חסן מוברשם


7. ג'מאל חסן מוברשם



נ


ג


ד



המשיבים:

1. סאלח מחמד אחמד כיאל



2. עזבון המנוח מחמוד צאלח אחמד אל חטב


בקשה לפטור מעירבון




החלטה




1.
לפניי בקשה לפטור מהפקדת ערבון, שנקבע לסך של 25,000 ₪. לחלופין מתבקשת המרתו בהתחייבות אישית וערבות צד ג'. נטען בה כי מצבם הכלכלי של המבקשים קשה מאוד. לבקשה צורפו אישורים מן המוסד לביטוח לאומי, לפיו המערערים 2 ו-4 זכאים לגמלת הבטחת הכנסה. כן צורפו תלושי שכר של מערער 5 משנת 2007 ואישור על כך שמערער 1 זכאי לקצבת נכות כללית מן המוסד לביטוח לאומי. משיב 1 התנגד לבקשה וטען כי המערערים הסתירו פרטים מהותיים על הכנסתם ורכושם. כך, טען המשיב כי המערערים ירשו מאביהם קרקעות בשווי רב, מכרו חלק מהמקרקעין ועודם מחזיקים במספר חלקות. משנדרשו המערערים להגיב לאמור הם טענו כי יש להם זכויות רק בחלקה אחת מתוך החלקות שהזכיר המשיב.

2.
בעל דין המבקש פטור מהפקדת ערבון, תוך חשיפת בעל הדין שכנגד לסיכון כי הוא יתקשה בגביית הוצאותיו, נדרש לעמוד בשני תנאים מצטברים: הוכחת העדר יכולת כלכלית להפקיד ערבון וקיומם של סיכויים טובים להליך. הוא הדין לגבי מי שמבקש להסתפק בחלופה שאינה שוות ערך להפקדת ערבון, כגון התחייבות עצמית או ערבות צד ג'. כדי לעמוד בתנאי הראשון נדרש בעל הדין לפרוש תשתית עובדתית מלאה ועדכנית בדבר מצבו הכלכלי. נטל זה גובר שעה שמבקש הפטור לא שילם את ההוצאות בהן חויב בבית המשפט קמא, כפי שלטענת המשיב אירע במקרה דנן. המערערים לא עמדו בנטל האמור. הבקשה והתצהירים שהוגשו בתמיכה לה נוסחו בצורה לקונית, ללא פירוט מינימלי. בתצהירים לא פורט רכושם של המערערים, לרבות נכסי מקרקעין ונכסים פיננסיים כגון פיקדונות וחסכונות. לבקשה לא צורפו מלוא האסמכתאות שעשויות לשפוך אור על מצבם הכלכלי של כלל המערערים, כגון דפי חשבון בנק ותלושי שכר עדכניים. כן לא צורפו חשבונות שוטפים שיכולים להעיד על דלות כלכלית של המערערים. בנוסף, לא הובהר מדוע אין המערערים יכולים להסתייע בקרובים לצורך גיוס כספי הערבון. הבקשה אף אינה מבהירה כיצד עולה בידיהם של המערערים לממן את ייצוגם המשפטי. למעשה, הבקשה אינה מתייחסת למצבם הכלכלי של המערערים 3, 6 ו-7. יש לזכור בהקשר זה כי החובה להפקיד ערבון מוטלת על כל יוזמי ההליך.
במצב דברים זה לא ניתן לפטור את המערערים מהפקדת ערבון. הערבון שנקבע יופקד תוך 14 ימים מעת המצאת החלטה זו, ולא – יידחה ההליך ללא הודעה נוספת.

ניתנה היום, כ"א באדר תשס"ט (17.3.2009).






גאולה לוין





ר ש מ ת

_________________________
העותק כפוף לשינויי עריכה וניסוח.

08087610_g06.doc

כש

מרכז מידע, טל' 02-6593666 ; אתר אינטרנט,

www.court.gov.il








עא בית המשפט העליון 8761/08 מרעי חסן מוברשם, מוהנא חסן מוברשם, מחמד חסן מוברשם ואח' נ' סאלח מחמד אחמד כיאל, עזבון המנוח מחמוד צאלח אחמד אל חטב (פורסם ב-ֽ 17/03/2009)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים