Google

מדינת ישראל, משטרת ישראל ענף תביעות ירושלים - אלמחדי ראמי ואח'

פסקי דין על מדינת ישראל | פסקי דין על משטרת ישראל ענף תביעות ירושלים | פסקי דין על אלמחדי ראמי ואח'

4323/06 פ     23/10/2007




פ 4323/06 מדינת ישראל, משטרת ישראל ענף תביעות ירושלים נ' אלמחדי ראמי ואח'




בעניין:

1



בתי המשפט



בבית המשפט השלום בירושלים
פ
004323/06


לפני:
כבוד השופט שמעון פיינברג
- סגן נשיא






מדינת ישראל
ע"י משטרת ישראל – ענף תביעות ירושלים
בעניין:

המאשימה
סימון קסלר

ע"י ב"כ עוה"ד



נגד



אלמחדי ראמי



הנאשם



ע"י ב"כ עוה"ד מרוואן ג'ראיסי
מטעם הסניגוריה הציבורית


מתייצבים:
ב"כ המאשימה: עו"ד קסלר
הנאשם וב"כ: עו"ד ג'ראיסי
מתורגמנית בית המשפט : הגב' סונדס זועבי
בני משפחתו של הנאשם

גזר דין

1. הנאשם הורשע על פי הודאתו בביצוע מספר עבירות במסגרת שלושה אישומים. באישום אחד, הורשע הנאשם בביצוע עבירות של התחזות לאדם אחר, הפרעה לשוטר בשעת מילוי תפקידו והחזקת כלי פריצה לרכב. באישום שני, הורשע הנאשם בביצוע עבירה של נסיון גניבת רכב. באישום שלישי, הורשע הנאשם בביצוע עבירה של גניבת רכב. מדובר בעבירות שבוצעו בתקופה שבין חודש מאי 2006 ועד ליום 17.10.06, היום שבו
נעצר הנאשם.
נאשם זה זוכה לאחר ניהול הוכחות מביצוע עבירות אחרות שיוחסו לו במסגרת כתב האישום.

2. הנאשם, יליד 1977, ונולד בישראל. ואולם, בהיותו קטין, ובעקבות הגירושין של הוריו נרשם הנאשם במרשם האוכלוסין כתושב השטחים, משום שאביו, תושב השטחים, נטל אותו לחזקתו. במסגרת הטיעונים לעונש, טען הנאשם כי אושרה בקשת המשפחה במסגרת איחוד משפחות וכי הוא צפוי לקבל אזרחות ישראלית לאחר שיצא מן הכלא. הוגשו ראיות בכתובין התומכות בטענה זו.

3. לנאשם עבר פלילי הכולל בין היתר שלוש הרשעות קודמות בעבירה של גניבת רכב ושלוש הרשעות קודמות בעבירה של התחזות. הוא כבר ריצה ארבע תקופות מאסר. תלויים ועומדים נגדו שני מאסרים על תנאי חבי הפעלה: בת.פ. (שלום י-ם) 3597/05, נגזר עליו מאסר על תנאי של 10 חודשים למקרה שיעבור עבירת רכב, ובת.פ. (שלום ת"א) 6473/05
נגזר עליו מאסר על תנאי של 12 חודשים למקרה שיעבור עבירת רכוש. העבירה הראשונה שהנאשם ביצע בתיק הנדון בוצעה כחודש וחצי לאחר שחרורו ממאסרו האחרון.

4. ב"כ המאשימה הדגישה בסיכומיה את חומרת העבירות שהנאשם הורשע בביצוען, ובעיקר אלו הקשורות בגניבת רכבים. היא טענה שיש להחמיר בעונשו של הנאשם לאור עברו הפלילי המצביע על דפוס חוזר של ביצוע אותן העבירות. התובעת בקשה לגזור על הנאשם 5 שנות מאסר, לרבות ההפעלה במצטבר של המאסרים על תנאי.

5.
הסניגור טען בסיכומיו כי הנאשם ביצע את העבירות בשל מצוקה כלכלית. לטענתו, הנאשם עבד בישראל עד גיל 24 מבלי להסתבך עם החוק. אז פרצה מה שקרוי "האינטפאדה השנייה" והנאשם פוטר מעבודתו ולא הצליח למצוא עבודה חדשה, משום שהוא לא היה בעל תעודת זהות ישראלית.
הסניגור גם טען שיש להתחשב בכך שלא כיבדו את רצונו של הנאשם לבצע צירוף תיקים בעת שנדון בת.פ. (שלום ת"א) 9072/03, דבר שגרם בסופו של דבר לכך שנגזרו עליו שני מאסרים על תנאי.
לא ירדתי לסוף דעתו של הסניגור, מדוע הנאשם, שהיה מיוצג בתיקים הקודמים, לא ביצע את צירוף התיקים (כפי שגם הפעם לא צירף אחד התיקים הפליליים שנותר פתוח כנגדו). מכל מקום, יש להתחשב לקולא בכך שנגזרו על הנאשם בשניים מהתיקים שנוהלו נגדו שני מאסרים על תנאי, לתקופות הארוכות מתקופות המאסר שנגזרו עליו בפועל, בהפרש זמן של פחות מ4 חודשים.
הסניגור בקש להסתפק בתקופה הארוכה שבה שוהה הנאשם במעצר (יותר משנה) כעונש מאסר ולהורות על שחרורו לאלתר מן הכלא.

6. הנאשם, בדבריו בפני
בית המשפט ובמכתב ארוך שכתב לעיוני, סיפר על קשיים כספיים ואישיים , שלו ושל ארוסתו, שעברו עליהם בשנים האחרונות, שהובילו אותו לבצע עבירות. לטענתו, בעיות אלה כעת הוסרו, משום שהוסדרה אזרחותו הישראלית ולכן יוכל מעתה לעבוד בישראל, ומשום שבעלה החדש של אמו סייע בסילוק חובות שאליהם נקלע. עם
שחרורו מן הכלא, הביע הנאשם
את רצונו להתחתן, להקים משפחה ולחדול אחת ולתמיד מדרך הפשע.

7. בגזירת העונש, החלטתי לאזן בין השיקולים שהובאו בפני
, לחומרא ולקולא. מצד אחד, עברו של הנאשם מצביע על כך שלא הורתע מהעונשים שקיבל. מצד שני, נראה כי כעת נשתנו נסיבות חייו ויש לו אינטרס לפתוח דף חדש. אני גם מתחשב לקולא בהודאתו של הנאשם בעבירות המיוחסות לו ובתקופת המעצר הארוכה.

8. לאור כל האמור, אני גוזר על הנאשם עונשים כמפורט להלן:
א. מאסר לתקופה של 12 חודשים.
ב.
המאסר על תנאי של 10 חודשים שנגזר על הנאשם בת.פ. 3597/05 ירוצה במצטבר.
ג. המאסר על תנאי של 12 חודשים שנגזר בת.פ. 6473/05 ירוצה בחופף.
בסה"כ ירצה הנאשם 22 חודשי מאסר בפועל החל מיום מעצרו 17.10.06.
ד. מאסר על תנאי של 12 חודשים למקרה שהנאשם יבצע עבירת רכב במשך שנתיים, ומאסר של 6 חודשים למקרה שיבצע עבירת רכוש אחרת או עבירת התחזות במשך שנתיים.

9. המוצגים – יחולטו או יושמדו לפי שיקול דעת המשטרה.

זכות הערעור לבית המשפט המחוזי בירושלים בתוך 45 יום.

ניתן היום י"א בחשון, תשס"ח (23 באוקטובר 2007) במעמד הצדדים.
שמעון פיינברג
, שופט

סגן נשיא








פ בית משפט שלום 4323/06 מדינת ישראל, משטרת ישראל ענף תביעות ירושלים נ' אלמחדי ראמי ואח' (פורסם ב-ֽ 23/10/2007)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים