Google

"השטיח המעופף" בע"מ - לדאני צורי, עוז אביטל, ששון מירב ואח'

פסקי דין על "השטיח המעופף" בע"מ | פסקי דין על לדאני צורי | פסקי דין על עוז אביטל | פסקי דין על ששון מירב ואח' |

811/09 ברע     18/03/2009




ברע 811/09 "השטיח המעופף" בע"מ נ' לדאני צורי, עוז אביטל, ששון מירב ואח'




בעניין:

1
בתי המשפט


בית המשפט המחוזי בירושלים


בר"ע 000811/09


לפני כבוד השופטת גילה כנפי-שטייניץ


18/03/2009


בעניין:
"השטיח המעופף" בע"מ




ע"י ב"כ עו"ד א' רז



המבקשת


נ
ג
ד


1. לדאני צורי

2. עוז אביטל
3. ששון מירב
4. ששון אביטל




המשיבים

החלטה

בקשת רשות ערעור על

פסק דין
של בית משפט לתביעות קטנות בירושלים (כב' השופטת מרים ליפשיץ-פריבס) מיום 31.12.08 (ת"ק 3508/08), לפיו חויבה המבקשת לשלם לכל אחד מן המשיבים פיצוי בסך 1,200 ₪, כולל הוצאות משפט.

המשיבים הגישו נגד המבקשת תביעה ע"ס 10,000 ₪ בגין נזקים שנגרמו להם בעת ששהו בחופשה בחו"ל. המשיבים הזמינו מן המבקשת, באמצעות האינטרנט, חבילת נופש הכוללת טיסות ושהות בבית מלון ברמה של חמישה כוכבים, על בסיס "הכל כלול". משהגיעו למלון, גילו המשיבים, על פי הנטען, כי החדרים לקויים ואינם עומדים ברמה המצופה ממלון חמישה כוכבים: החדרים מוזנחים ומלוכלכים, ריח של עובש וטחב שורה בהם, וזרם המים בברזים חלוש ובצבע חלודה. את טענותיהם תמכו בתמונות של חדרי המלון שסופקו להם. עוד טענו המשיבים שנציג של המבקשת באנטליה ביקר בזמן אמת בחדרים והתרשם אף הוא מאותם הליקויים. סופו של דבר, שבשל הליקויים, ובשל תפוסתו המלאה של המלון, נאלצו שני הזוגות להשתכן יחדיו בחדר משפחתי תוך פגיעה בפרטיותם ובחופשתם.
בכתב הגנתה אישרה המבקשת כי חבילת הנופש כללה שהות במלון המדורג ברמת חמישה כוכבים. עוד אישרה כי המשיבים סירבו לקבל את החדרים שסופקו להם בשל "לכלוך והזנחה", וכי על פי הצעת המלון שנועדה לתקן את מחדלו, הועברו לחדר משפחתי. יחד עם זאת טענה כי אין היא
נושאת באחריות לנזקי המשיבים. לטענתה, אין היא נושאת באחריות לתקלות בלתי צפויות באספקת שירותי הנופש, ואחריותה מוגבלת לתאימות המצג שמסרה לגבי השירותים למצבם בפועל. עוד ציינה כי הציעה למשיבים פיצוי בסך 60 דולר, הפרש העלויות בין החדרים שהוזמנו עבורם לבין החדר המשפחתי שקיבלו בפועל, אולם אלה דחו את ההצעה.

בפסק הדין שניתן, קיבל בית משפט קמא את טענות המשיבים וחייב את המבקשת לשלם לכל אחד מהם פיצוי בסך 1,200 ₪. בית המשפט קבע כי התמונות שהוצגו מאששות את טענות המשיבים בדבר מצבם הלקוי של החדרים, וכי מצבם זה לא נבע מאירוע מפתיע או פתאומי. עוד קבע כי חלה על המבקשת החובה לוודא כי החדרים שהוזמנו באמצעותה הינם חדרים סבירים וראויים לשימוש. בית המשפט הוסיף וקבע כי אחריותה של המבקשת אינה מסתיימת בהזמנת החדרים וכי חלה עליה אחריות גם לטיב השירות הניתן למזמיני הנופש. גם בפועל, נהגה המבקשת כמי שמכירה באחריותה, ושלחה לעזרת המבקשים נציג מטעמה אשר ניסה לסייע במציאת פתרונות חילופיים.

בבקשתה חוזרת המבקשת על טענותיה כפי שהועלו בבית משפט קמא. לאחר שעיינתי בטיעוניה, הגעתי לכלל מסקנה כי דין הבקשה להידחות, בלא צורך בקבלת תשובה.

פסק דינו של בית משפט קמא מעוגן היטב בראיות שהובאו לפניו ומושתת על ממצאים עובדתיים שעיקרם לא היה שנוי במחלוקת. בית משפט קמא צדק גם בדחותו את טענות המבקשת בהתייחס לאחריותה לנזקי המשיבים (וראה גם בר"ע (י-ם) 767/08

חברת הדקה ה-90 בע"מ נ' באירמוב,
ניתנה ביום 25.2.09). אף אין בגישתה המצמצמת של המבקשת בדבר היקף אחריותה, גם לו נתקבלה, כדי למלטה מאחריות. בית המשפט קבע, על יסוד הראיות שבאו בפני
ו, כי הליקויים שתוארו אינם בגדר תקלות פתאומיות או בלתי צפויות, אלא תקלות הנעוצות במצב החדרים שסופקו. תיאור החדרים ואופיים אף אינו תואם מצג מקובל של חדרי מלון ברמה של חמישה כוכבים, כפי שהובטח ע"י המבקשת. לסיכום, פסק הדין אינו מגלה טעות עובדתית או משפטית ואין מקום להתערב בו. לכך יש להוסיף את המדיניות המצמצמת הנקוטה בידינו לעניין התערבות בפסקי דין הניתנים ע"י בית משפט לתביעות קטנות (בר"ע (י-ם) 375/08
ארקיע קווי תעופה ישראליים בע"מ נ' קורח
, מיום 3.4.08).

הבקשה לרשות ערעור נדחית.
משלא נתבקשה תשובה, איני עושה צו להוצאות.
51293

העירבון יוחזר למבקשת באמצעות בא כוחה.


מזכירות בית המשפט


תעביר העתק החלטה זו לצדדים.

ניתנה היום כ"ב באדר, תשס"ט (18 במרץ 2009) בהעדר הצדדים.


גילה כנפי-שטייניץ
, שופטת










ברע בית משפט מחוזי 811/09 "השטיח המעופף" בע"מ נ' לדאני צורי, עוז אביטל, ששון מירב ואח' (פורסם ב-ֽ 18/03/2009)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים