Google

יונתן פאלק - מרדכי מזרחי, אופיר כהן, רוני בורוכוב

פסקי דין על יונתן פאלק | פסקי דין על מרדכי מזרחי | פסקי דין על אופיר כהן | פסקי דין על רוני בורוכוב |

9246/05 בשא     19/03/2006




בשא 9246/05 יונתן פאלק נ' מרדכי מזרחי, אופיר כהן, רוני בורוכוב




בעניין:

בתי המשפט


1


בית משפט השלום ירושלים
בשא
9246/05
בשא
1745/05
ת.א.
8293/05
לפני
כב' השופטת אילתה זיסקינד


20/03/2006



בעניין
:
יונתן פאלק



ע"י ב"כ עו"ד
א' עמרם ואח'
המבקש



נ
ג
ד



1. מרדכי מזרחי

2. אופיר כהן
3. רוני בורוכוב


ע"י ב"כ עו"ד
א' ברק ואח'
המשיבים

החלטה

ביום 2.3.06 התקיים ביקור בית המשפט במקום בין השעות 18:30-16:00, בהשתתפות מומחה בית המשפט המהנדס מר אחי קליין, המבקש, המשיב 1 וב"כ הצדדים.


הביקור החל ברחבת הכניסה המשותפת לדירות המבקש והמשיב 1 (להלן: "מזרחי") מרח' נהר פרת. דירת מזרחי נמצאת בקומת הכניסה לרחבה המשותפת וקומת המבקש נמצאת מעל קומת מזרחי מצדה השמאלי. המדרגות התלויות הקיימות היום

בצד שמאל של הרחבה, מובילות
מרחבת הכניסה לדירת המבקש בקומה העליונה.


הביקור התקיים בין השאר בהתייחס לבקשת המבקש להתיר לו לבנות גישה זמנית שונה לדירת מזרחי בקומת הכניסה, לצורך ביצוע חפירת מרתפו מתחת לרחבת הכניסה, הריסת גרם המדרגות התלויות הקיים בצד שמאל של הרחבה המובילות לדירתו, והקמת גרם מדרגות אחר במקומו בצד ימין של הרחבה שיוביל הן לדירת המבקש למעלה והן למרתפו למטה, כן כולל ההיתר את בניית דירתו (כשחלל המדרגות הקיימות יסופח לדירת המבקש) ובצוע שינויים עפ"י היתר הבניה שקיבל.


בביקור ראינו את רחבת הכניסה המשותפת, את המבואה הקיימת היום לדירת מזרחי, את השינוי המבוקש בה, לאור גרם המדרגות החדש שהמבקש מעוניין לבנות במקום אחר ולאור סיפוח חלל המדרגות הקיימות היום לדירת המבקש, את השינוי הנדרש בכניסת מזרחי לדירתו בקומת הכניסה.

באשר לדירת מזרחי ברחבת הכניסה, היתר הבניה שהציג המומחה ביחס לדירת מזרחי, לא תאם את טענת מזרחי, בדבר חלוקת הנכס השייך לו ל-3 קומות. היתר הבניה אינו מציג 3 קומות בנכס של מזרחי (כטענת מזרחי), אלא מופיעות בו 2 קומות בלבד, כשלטענת מזרחי בהיתר מופיעות במאוחד ובמשולב, כביכול, שתי קומות באותו שרטוט: הקומה העליונה וקומת הכניסה (כשקומת הכניסה הקטנה מהקומה שמעליה, נכללת, כביכול, בקומה העליונה).

בנוסף, לטענת מזרחי מתחת לדירתו שבקומת הכניסה קיים מרתף השייך לו ובנוסף קיים חלל, אולם היתר הבניה שבידי המומחה לא הראה זאת. קומת המרתף (שמתחת לדירת מזרחי) לא מופיעה כלל בהיתר.

עוד עלו טענות על מיקום שונה של המטבח בדירת מזרחי, לפיה המטבח המשמשו כיום, והגובל ברחבת הכניסה המשותפת, הינו חלק מהשטח המשותף והוא סופח לדירתו לעומת מיקום שונה של המטבח בעבר, שהיה בצמוד לקיר הניצב בסלון. מנגד, מזרחי טען כי המטבח הנוכחי קיים במתכונתו מתקופת ילדותו.

כן עלתה טענה דומה על סיפוח נוסף שביצע מזרחי בחלק מהשטח המשותף ברחבת הכניסה כמרפסת חיצונית, הצמודה לקיר החיצוני של מטבחו הנוכחי.

בהמשך הביקור עברנו לצדו השני של הבנין, דרך רח' סלמן, משם לטענת מזרחי קיימת גישה לחדר יחידי של מזרחי בקומה התחתונה (כביכול), שמתחת לקומת הכניסה של דירת מזרחי. החדר היה נעול, מאחר והדייר המשכיר את החדר לא היה במקום, ומר מזרחי לא דאג למיצער להשגת מפתח, למרות שנקבע הביקור במקום.

מכל מקום, ניתן היה להבין, כי מקיר פנימי של החדר האמור, ניתן לפרוץ פתח גישה שיחבר בינו לבין החלל המוביל לטענת מזרחי למרתף הקטן שמתחת למטבחו בקומת הכניסה, חלל שאליו מבקש מר מזרחי
גישה.



בתום הביקור הוסכם:

א.
המומחה ישלים ביקור במקום בחדר הנעול.
ב.
המומחה ישתמש בשירותי מודד מוסמך, שימדוד את כל שטחי הרכוש המשותף שסיפח כל אחד מהצדדים לדירתו.
ג.
בדיקות המומחה והמודד תסתיימנה בתוך 10 ימים, ותפורטנה בחווה"ד שהמומחה יגיש לביהמ"ש, לרבות אבחנה בין שטחי הדירות המקוריים לשטח המשותף שסופח לכל אחת מהן (לרבות הקומה השלישית).
ד.
במידה והשטח המשותף שמר מזרחי סיפח או עומד לספח לדירתו בחלל שמתחת לרחבת הכניסה, אינו עולה על השטח המשותף שסיפח או עומד לספח המבקש לדירתו, לא יתנגדו המשיבים לבניה המבוקשת ע"י המבקש בהיתר הבניה.

לאור האמור לעיל, ומאחר וחלפו מאז הביקור במקום כ-3 שבועות, ובהתחשב בכך שמדובר בבקשה דחופה לצו מניעה זמני, יגיש המומחה לבית המשפט ולב"כ הצדדים עד יום 27.3.06 את חוות דעתו, בה יתייחס, בין השאר, לאפשרות פריצת גישה פנימית מהחדר שברח' סלמן לחלל שמתחת לדירת מזרחי, לשאלות המוסכמות שקיבלו תוקף בהחלטתי מיום 7.2.06, ולאור הביקור, יציע (ככל האפשר) פתרון/ות גישה אחר/רים לדירת המבקש ו/א מזרחי, שפגיעתו בצדדים, בנוחות הגישה וברכוש המשותף תהא מזערית ככל האפשר. כן יעדכן המומחה את בית המשפט בתוצאות נתוני הבדיקות/המדידות שבוצעו בהתאם להחלטתי זו, בקשר לסיפוח השטחים המשותפים.


המזכירות תשלח החלטתי בפקס' למומחה (פקס' 6529988-02 או 6529989-02) וכמו כן לב"כ הצדדים.


ניתנה היום י"ט באדר, תשס"ו (19 במרץ 2006) בהעדר הצדדים.

אילתה זיסקינד
, שופטת

עדי ברגר






בשא בית משפט שלום 9246/05 יונתן פאלק נ' מרדכי מזרחי, אופיר כהן, רוני בורוכוב (פורסם ב-ֽ 19/03/2006)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים