Google

מדינת ישראל - רונן אליהו

פסקי דין על רונן אליהו

3098/03 פ     27/01/2005




פ 3098/03 מדינת ישראל נ' רונן אליהו




בעניין:

14



בתי המשפט


בית משפט השלום רמלה
פ
003098/03


לפני:
כבוד השופטת נ. קפלינסקי
תאריך:
27/01/2005





מדינת ישראל
בעניין:

המאשימה
סמדר בן יאיר
ע"י ב"כ עו"ד



נ
ג
ד


רונן אליהו
– בעצמו

הנאשם
עו"ד גבאי
ע"י ב"כ עו"ד


גזר דין


הנאשם הורשע על-פי הודאתו, בהסדר טיעון. הסדר הטיעון הושג במהלך הבאת ראיות התביעה ולאחר הליך של שמיעת עדות מוקדמת.
הסדר הטיעון כלל תיקון כתב האישום באופן שהעבירה המיוחסת לנאשם הנה עבירה של הלנה של מי ששהה בישראל שלא כדין, וצירוף והודאה באישום נוסף בעבירה של הפרת הוראה חוקית.

הצדדים הסכימו לטיעון במשותף כי ייגזר על הנאשם מאסר על תנאי וקנס בסך 35,000 ₪. הצדדים הסכימו גם כי המאשימה תהיה רשאית לטעון גם לעונש מאסר בפועל למשך 6 חדשים ואילו הנאשם יהיה רשאי לטעון שלא ייגזר עליו עונש מאסר בפועל כלל.

התביעה עתרה לגזור על הנאשם עונש מאסר בפועל לתקופה של 6 חודשים, מאסר על תנאי וקנס בסך 35,000 ₪.
ב"כ הנאשם עתר לכך שלא ייגזר על הנאשם עונש מאסר בפועל. הנאשם ביקש להתחשב בהודאתו אף כי אחד מעדי התביעה לא התייצב למסור עדות.
ב"כ הנאשם התייחס בטיעוניו גם לנסיבותיו האישיות והמשפחתיות של הנאשם, ולכך שהיה משוחרר בתנאים מגבילים תקופה ארוכה וכן הציג פסיקה של בתי משפט אחרים בהם לא נגזר על הנאשמים עונש מאסר בפועל.

מעובדות כתב אישום מתוקן עלה כי עובר ליום 8.10.03 הנאשם הלין באתר בניה 6 פועלים אשר הנם תושבי האזור ששהו בישראל שלא כדין.
מעובדות כתב האישום שצורף עלה כי במספר מועדים שונים הנאשם הפר הוראה חוקית שאסרה עליו לצאת מביתו והגיע לאתר הבניה הום סנטר בצומת נשר.
לנאשם הרשעה קודמת ישנה בעבירה של משיכת שיק ללא כיסוי.

העבירה של הלנת תושבי האזור בוצעה בתקופה בה רבו פיגועים שבוצעו ע"י תושבי האזור שגרמו לאבדות רבות. מעשי הנאשם סייעו לפגיעה בריבונות המדינה ובזכותה לקבוע למי היא מתירה את הכניסה לתחומי המדינה, הטיל מעמסה והכבדה מיותרת על כוחות הביטחון שנדרשו להקצות משאבים וכוח למניעת כניסתם של מי ששהייתם בישראל לא הותרה.
אין מדובר בהלנת תושב אחד אלא בהלנת 6 תושבים ולאחר שהנאשם שוחרר בתנאים הוא הפר את ההוראה החוקית מס' פעמים בכך שהגיע לאתר הבניה.

שמעתי טיעוני הצדדים לעונש ושקלתי את כל הנסיבות.
אני סבורה כי הסדר הטיעון עומד בקריטריונים שקבע בית המשפט לכיבוד הסדרי טיעון אם העונש שיוטל על הנאשם יכלול מרכיב של מאסר בפועל כפי שעתרה התביעה. שיקוליו ונסיבותיו האישיות של הנאשם יבואו לידי ביטוי בתקופת המאסר שתיגזר עליו.

ברשות ע"פ 8758/04 כפאח אגבריה נ' מדינת ישראל
( לא פורסם) אמר כב' השופט חשין: "עבירות על חוק הכניסה לישראל מתבצעות, פעמים רבות, בידי בני אדם נורמטיביים, אך אין משמעות הדבר שאין עליהם לשאת באחריות בשל כך".
באותו עניין הסתמך כב' השופט חשין על רע"פ 1751/05 עדנאן חוסני עזאם נ' מדינת ישראל
(לא פורסם) ולפיו: "בימים כתיקנם – והיו ימים כאלה לפני שנים מספר – היה מעשה כמעשהו של העורר [המבקש] מעשה שניתן היה לעבור עליו לסדר היום גם אם לעונשו בעונש קל. לא כן הוא המצב בימינו אלה של דם ואש" (בש"פ 8303/03 פקיה אסמעיל נ' מדינת ישראל
(לא פורסם). משגברו אילוצי הביטחון בימינו אנו, מאפילים אלה על הנסיבות האישיות ומחייבים הם אותנו להקפיד ביתר שאת עם העוברים על הוראות חוק הכניסה לישראל".

לאור כל האמור לעיל אני גוזרת על הנאשם את העונשים הבאים:
אני גוזרת על הנאשם 50 ימי מאסר בפועל.
אני גוזרת על הנאשם 6 חדשי מאסר על תנאי שלא יצאו אל הפועל אלא אם בתוך 3 שנים מהיום יעבור עבירה על חוק הכניסה לישראל.
הנאשם ישלם קנס בסך 35,000 ₪ או 5 חדשי מאסר תמורתם.
אם הנאשם הפקיד פקדון כספי להבטחת התייצבותו לדיונים עלתה משתם הדיון הפיקדון יקוזז מתוך הקנס והיתרה תשולם ב- 10 תשלומים חדשיים שווים ורצופים כאשר התשלום הראשון ישולם לא יאוחר מיום 1.4.05 והתשלומים הבאים לא יאוחר מה- 1 לכל חודש עוקב. היה ותשלום כלשהו לא יפרע במועדו, תעמוד מלוא יתרת הקנס לפרעון מידי.
בהסכמת הצדדים הנאשם יתייצב לריצוי עונשו ביום 1.2.05.
פיקדון כספי בסך 10,000 ₪ ישמש כערובה להתייצבות הנאשם לריצוי העונש, אם הנאשם לא יתייצב לריצוי העונש במועד שנקבע הרי שהפיקדון יחולט ויהיה עליו להשלים את יתרת הקנס.

זכות ערעור תוך 45 יום.

ניתנה היום י"ז בשבט, תשס"ה (27 בינואר 2005) במעמד הצדדים.


נ. קפלינסקי
, שופטת
סיגל טרי.







פ בית משפט שלום 3098/03 מדינת ישראל נ' רונן אליהו (פורסם ב-ֽ 27/01/2005)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים