Google

מדינת ישראל - ענבל אבו חצירה

פסקי דין על ענבל אבו חצירה

1569/05 בש     03/03/2005




בש 1569/05 מדינת ישראל נ' ענבל אבו חצירה




בעניין:

1



בתי המשפט


בית משפט השלום רמלה
בש 001569/05

בתיק עיקרי:
001186/

בפני
:
כבוד השופטת ליאורה פרנקל
תאריך:
03/03/2005





מדינת ישראל
בעניין:
המבקשת
בן יאיר
ע"י ב"כ עו"ד



נ
ג
ד


ענבל אבו חצירה

המשיבה


עופר בן נתן
, ס. ציבורית
ע"י ב"כ עו"ד



החלטה

1.
כנגד המשיבה הוגש כתב אישום המייחס למשיבה עבירות של סחר בסם מסוכן והדחת קטין לסמים עבירות לפי סעיפים 13 ו- 21(א) לפקודת הסמים המסוכנים (נ"ח) תשל"ג – 1973.

בעובדות כתב האישום נטען בין השאר כי בתאריך 2.2.05 בשעה 17.00 או בסמוך לכך ברמת אשכול בלוד, הגיעו שוטרים לצורך ביצוע הביום (קניית הסם
- ל.פ).

נטען כי באותן הנסיבות הנאשמת ניגשה לשוטר אודי שהיה במקום ושאלה אם הוא מעונין לקנות והשוטר השיב בחיוב. נטען כי הנאשמת ביקשה מהשוטר אודי להמתין והתקשרה לקטין מ.א. שיגיע למקום. נטען כי הקטין הגיע למקום, נכנס לבנין סמוך ומסר לשוטר אודי שתי יחידות סם מסוג הרואין. השוטר אודי מסר לקטין 200 ₪ בתמורה.

נטען כי במעשיה אלה הדיחה הנאשמת את הקטין וסחרה בסם מסוכן מסוג הרואין במשקל של 1.07 גרם נטו וזאת שלא כדין וללא היתר מהמנהל.
2.
עם הגשת כתב האישום המאשימה הגישה בקשה בה עתרה להורות על מעצרה של המשיבה עד לתום ההליכים כאשר בצד הבקשה הוצעה חלופת מעצר בדמות מעצר בית בפיקוח, הפקדה כספית וערבות צד ג'. המבקשת טענה, בין השאר, בבקשתה כי נסיבות העבירה ומהותן יוצרות חשש ששחרור המשיבה או
אי
מעצרה יביא לסיכון ובטחון הציבור.

יצויין כי המבקשת שוחררה בתנאים
מגבילים ביום 3.2.05 על פי החלטת כב' השופטת נחליאלי וכתב האישום הוגש לאחר שחרורה של המבקשת, ביום 7.2.05.

בהחלטתי ביום 7.2.05 הוריתי על שחרורה של המבקשת בתנאים מגבילים לרבות תנאי האוסר על המבקשת לצאת מבית חברתה וקבעתי הדיון לגופו ליום 20.2.05.
3.
במהלך הדיון בישיבת יום 20.2.05 ב"כ המשיבה לא חלק על קיומן של ראיות לכאורה. עם זאת טען כי אין עסקינן בסוחרת סמים. ב"כ המשיבה טען כי מגרסת הקטין עלה שהמשיבה אמרה לו "שיבוא לעשות פארטיה", קרי, לטענת ב"כ המשיבה, לקבל כסף מנרקומן,
לברוח ולא לספק סם. לפיכך ב"כ המשיבה טען כי מחומר הראיות הלכאורי עולה עבירה של קבלת דבר במרמה, ולא עבירה של סחר בסם מסוכן.

מנגד, ב"כ המבקשת הפנה לתיק החקירה וטען כי הניסיון להציג את המשיבה כמי שניסתה לתווך בקבלת דבר במרמה, הוא ניסיון רחוק ואינו עולה מחומר הראיות.

ב"כ המאשימה עתר להותיר את תנאי השחרור על כנם בכפוף לכך שיותר למשיבה ללוות את בנה הקטין לבית הספר.

יצויין כי לבקשת המשיבה ביום 14.2.05 שונה המקום בו היא שוהה בתנאי "מעצר בית" ובפיקוח, באופן שהמשיבה שוהה בביתה שלה ובפקוח חברתה.
4.
עיינתי בתיק החקירה:
א.
מדו"ח הפעולה שערך השוטר אודי כהן עולה כי השוטר ביחד עם השוטרים אדיר קדוש ולירון קירי יצאו לבצע ביום של קניית סמים עם שטרות כסף מסומנים ומצולמים.

השוטר ציין בדו"ח הפעולה שערך כי השוטרים הגיעו לרמת אשכול 57, החנו את הרכב ויצאו מהרכב לכיוון בניין שידוע שמוכרים בו סמים.

השוטר ציין בדו"ח שערך כי הוא נכנס לבנין, בכניסה עמדה בחורה עם טרנינג כחול ושיער בלונדיני צבוע, לדברי השוטר הוא חיפש לקנות סמים, הבחורה ניגשה אליו שאלה "אם הוא רוצה לקנות" השוטר השיב בחיוב.

לגרסת השוטר כפי שעולה מדו"ח הפעולה הבחורה ביקשה מהשוטר להמתין ברכב ואמרה לו שהיא תתקשר אליו והוא יבוא עוד כמה דקות, כך בלשון עורך הדו"ח. השוטר חזר לרכב והבחין שהבחורה התקשרה. בהמשך הבחורה סימנה לעברו להמתין עוד מספר דקות. לאחר כ- 10 דקות נכנס לחניה רכב סובארו לבן ובתוך הרכב ישבו הקטין א.מ. אשר ישב ליד אלזינאי עבד.

השוטר ציין כי במהלך 10 הדקות שהמתין הוא יצא מהרכב וניגש לבחורה והבחורה אמרה לו "כנס לאוטו עוד כמה דקות".
בהמשך לאחר שרכב הסובארו הגיע נגש אליו בחור. עורך הדו"ח תאר את לבושו של הבחור אשר ניגש אליו, הבחור שאל את השוטר כמה מנות הוא צריך. השוטר השיב: "שתיים". הבחור ביקש את הכסף והשוטר השיב "כבר כמה פעמים עשו לי 'פרטיות' תראה לי את החומר ואני אביא לך את הכסף". בהמשך תאר עורך הדו"ח כי הבחור אמר לו שאין לו מה לדאוג ניגש לבניין השמאלי, עלה במדרגות, ירד נגש לרכב ומסר לעורך הדו"ח שתי מנות הרואין והשוטר מסר את הכסף בתמורה.

בהמשך הדו"ח תאר עורכו את מעצרו של הבחור שמסר לו את הסם.

ב.
מדו"ח הפעולה שערך השוטר אדיר קדוש עולה בין השאר, כי השוטר אודי כהן ירד מהרכב וניגש לבנין מס' 57 והוא הבחין בשוטר משוחח עם בחורה שלבשה טרנינג כחול ושיער בלונדיני. בהמשך השוטר חזר לרכב ומסר שהבחורה הורתה לו להמתין ואמרה כי היא מתקשרת לבחור שיספק את החומר. לאחר כ- 10 דקות הבחין עורך הדו"ח ברכב הסובארו הלבן.
ג.
מדו"ח הפעולה שערך השוטר לירון קירי עולה כי המשיבה הגיעה לתחנת המשטרה בלוד ועוכבה לחקירה. מהדו"ח עולה כי המשיבה היא הבחורה אשר התקשרה לסוחר הסמים שיביא לשוטר אודי כהן את הסמים. עורך הדו"ח ציין כי הוא זיהה את המשיבה הואיל וביום 30.1.05 הוא עבד בשכונה ושאל את המשיבה לאיזה משפחה היא שייכת. בהמשך עת הגיעה המשיבה לתחנת המשטרה הוא שאל את המשיבה אם היא זוכרת אותו.

עוד ציין עורך הדו"ח כי הוא תפס את מכשיר הפלאפון של המשיבה.
ד.
מדו"ח פעולה נוסף שערך השוטר לירון קירי עולה בין השאר כי הוא נהג ברכב אשר הוביל את השוטרים לרבות את השוטר אודי כהן לבצע את הקניה המבויימת. בעת שהגיעו לשכונת רמת אשכול 57, השוטר אודי כהן ירד מהרכב נכנס לבנין, באה לקראתו בחורה עם טרנינג כחול, חולצה שחורה ושאלה אותו אם הוא רוצה לקנות. השוטר אודי השיב בחיוב. הבחורה הורתה לשוטר להכנס לרכב. כמו כן אמרה: "אני אתקשר אליו" לאחר שהשוטר אודי נכנס לרכב עורך הדו"ח
התבונן וזיהה את הבחורה ששם משפחתה הוא אבו חצירה.
לדברי עורך הדו"ח ביום 30.1.05 הוא עבד בבנין "שבו היא היתה" כך בלשון עורך הדוח. עורך הדו"ח כפי שעולה מהדו"ח שוחח עם החשודה
ובדק את
החשודה בדיקה שגרתית. בהמשך ציין עורך הדו"ח כי השוטר אודי כהן ירד מהרכב, והבחורה, קרי, המשיבה, הורתה לו לשוב לרכב ואמרה לו: "הוא תיכף מגיע", בהמשך הגיע רכב הסובארו.

כמו כן עולה מדו"ח הפעולה כי מי שמכר את הסמים לשוטר אודי כהן היה א.מ. ומי שנהג ברכב הסובארו היה אלזינאי עבד.
ה.
מדו"ח הפעולה שערך השוטר מיקי גינו עולה בין השאר, כי בבנין ברמת אשכול מס' 57, היה בכוונת השוטרים לבצע חיפוש בדירה בקומה השלישית, בעקבות עדכון שהתקבל באשר למקום ממנו הוציא החשוד א.מ. את הסמים. השוטר ציין בדוח כי
בבית לא היה איש. עם זאת ציין כי בסריקה שנערכה בקומה השניה, בארון החשמל נמצאה גרב שהכילה מספר מנות סם מסוג הרואין וקוקאין.
ו.
מדו"ח זכ"ד שערך השוטר מיקי ג'ינו עולה כי הוא ביצע בדיקה של מכשירי הפלאפון של המשיבה ושל החשוד מ.א.

במכשיר של מ.א. הופיע השם "אנבל" ברשימת שיחות נכנסות בשעות 17.04, 17.09 ו – 17.11.

מס' הטלפון של המשיבה מופיע אצל החשוד
מ.א. כ - 6978305-054 בעוד
המשיבה
מסרה
לשוטרים כי
מספר
הפלאפון
שלה
הוא 6378986-050, שהינו מכשיר חסום לשיחות יוצאות.
השוטר ציין כי כנראה המשיבה מסרה לשוטרים מספר פלאפון שלא יקשור אותה לארוע.
ז.
מאימרת החשוד מ.א. מיום 2.2.05 עולה כי החשוד הודה במיוחס לו, כמו כן החשוד הביע צער על הטעות שעשה.

החשוד מסר כי הגיע לרמת אשכול 57 הואיל "והתקשרו אליו התקשרה אלי" כך בלשונו, (ראה גליון 1
שורות 24, 25).
החשוד מסר כי המשיבה התקשרה אליו ואמרה
לו "בוא תעשה פארטיה" "פארטיה" זה לקחת כסף מנרקומנים ולברוח" כפי שעולה מגרסת החשוד. החשוד מסר שהמשיבה אינה יודעת שהוא מוכר סמים אולם הזמינה אותו לעשות פארטיה (ראה שורות 26 – 29).
עת נתבקש החשוד לאיית את שמה של המשיבה איית באופן הבא: "אינבל".
החשוד טען שהמשיבה אינה קשורה לסחר בסמים והיא ידידתו.

ח.
מאימרת המשיבה מיום 20.2.05 עולה כי המשיבה עת נחקרה תארה את פרטי לבושה באופן שמסרה שהיא לובשת ג'קט כחול, מכנס כחול וסודר כהה כחול.

המשיבה כפרה בחשד שיוחס לה, קרי, עבירה של סחר בסמים, כמו כן כפרה בכך שאמרה לשוטר להמתין.
בנוסף כפרה בנוסח השיחה שנהלה עם השוטר כפי שעלתה מגרסת השוטר.

עת נשאלה המשיבה לקשריה עם מ.א. השיבה שדודתו גרה לידה והיא רואה אותו בשכונה. המשיבה אישרה שהתקשרה למ.א. ביום 20.2.05 בצהריים או אחר הצהריים, וטענה כי התקשרה למ.א. הואיל וחברתה היתה עמו בקניון.

בהמשך אימרתה הודתה המשיבה בכך שהיא ביקשה מהשוטר להמתין ומסרה כי היא חשבה שהשוטר הגיע למכור מערכת. לדבריה באמרתה טרם הגיע השוטר למקום,
הגיע אדם עם רכב סובארו ורצה למכור מערכת. לדברי החשודה היא סברה שהשוטר הוא אותו אדם. לגרסתה התקשרה למ.א. על מנת לשוחח עם חברתה הואיל וכספה היה אצל החברה.

עוד מסרה שבהמשך חברתה מזל הגיעה עם מ.א. ועם כספה ברכב סובארו, חברתה מסרה לה את כספה אולם היא לא הציעה את הכסף לשוטר ולא רכשה המערכת. לדבריה היא הבחינה שאין עסקינן באותו אדם.
ט.
מאמרתה של מזל שרעבי חברתה של המשיבה עלה בין השאר כי המשיבה התקשרה למ. לפלאפון של מ. ומזל שוחחה עם המשיבה. המשיבה אמרה למזל שהיא צריכה כסף (ראה גליון 1 שורה 18). העדה מסרה כי היא הגיעה עם מ. אולם טרם הספיקה למסור למשיבה את כספה (ראה גליון 2 שורות
23 – 28). בהמשך הוצגה לפניה גרסת המשיבה לפיה המשיבה מסרה שהעדה מסרה למשיבה את הכסף,
העדה השיבה כי המשיבה ביקשה 300 ₪ והיא לא מסרה לה את הכסף. אולם לדבריה באימרתה היא נתנה למשיבה 40 ₪ והמשיבה מסרה
את הכסף לילד קטן שיקנה לה אקונומיקה.

עוד מסרה העדה הגב' מזל כי מס' הפלאפון של המשיבה הוא 6978305-054, 8378986-050.
י.
באמרתה הנוספת מיום 2.2.03 מסרה המשיבה שיש ברשותה טלפון שמספרו
837986-050 וכן טלפון נוסף מסוג נוקיה שמספרו מתחיל בספרות
054.

המשיבה מסרה כי היא התקשרה למ. ממכשיר הנוקיה אולם מסרה כי אינה זוכרת את מספרו.

יא.
בשים לב לאמור
לעיל מצאתי כי קיימת תשתית ראייתית לעובדות המיוחסות למשיבה בכתב האישום.

אינני בדעה אחת עם בא כח המשיב לפיה
העובדות שעולות מחומר הראיות הלכאורי מצביעות על עבירה של נסיון לקבל דבר במרמה.

אכן, מגרסת הקטין עולה כי המשיבה הזמינה אותו לעשות "פארטיה", דא עקא, זו אינה גרסת המשיבה. מעבר לאמור, מגרסת השוטרים עולה כי השוטר אודי כהן טען לפני מ.א., החשוד, כי הוא אינו מוכן למסור כסף לחשוד בטרם קבלת הסם הואיל ובעבר עשו לו "פארטיה". משמע, קיימת אפשרות לפיה החשוד מ.א. "אימץ" את חששו של השוטר כפי שהעלה כלפיו השוטר בעת ביצוע העסקה בעת
שמסר את
גרסתו
ביחס לחלקה של המשיבה בארוע.
5.
עילת מעצר:

משמצאתי כי קימת תשתית ראיתית לכאורית לעובדות המיוחסות למשיבה בכתב האישום מצאתי כי קמה עילת מעצר בענינה מכח החוק, מכח החזקה הקבועה בסעיף 21(א)(1)(ג)(3) לחוק סדר הדין הפלילי (סמכויות אכיפה – מעצרים) התשנ"ו-1996.

6.
חלופת מעצר:

המשיבה שוחררה לחלופת מעצר עוד טרם הוגש כתב האישום ובהמשך על פי החלטתי שוחררה בתנאים מגבילים לאחר שהוגש כתב
האישום.

כאמור לעיל, המאשימה הגישה בקשה להורות על מעצרה של המשיבה עד לתום ההליכים כאשר בצד הבקשה הוצעה חלופת מעצר.

המשיבה שוהה בביתה בתנאים מגבילים ובפיקוח חברתה. נאסר על המשיבה לצאת מביתה. עם זאת רשאית המשיבה ללוות את בנה לבית הספר ולקחתו מבית הספר. על פי ההלכה הפסוקה, רק במקרים יוצאי דופן ניתן לשלול
חזקת מסוכנות בעבירות על סחר בסם מסוכן ולהצדיק חלופת מעצר (ראה בש"פ 1119/04, ראה בש"פ 1793/04 ראה בש"פ 3927/03). כאמור לעיל, במקרה שלפני המשיבה שוחררה בתנאים מגבילים ונקבעה בעניינה חלופת מעצר.
לאחר ששקלתי את כל הנדרש בשים לב לחוק ולהלכה הפסוקה, אינני סבורה כי יש מקום להקל בתנאי השחרור אשר נקבעו בענינה של המשיבה, בשים לב לכך שלכאורה המשיבה פנתה לשוטר כהן ושאלה את השוטר אם הוא רוצה לקנות, בהמשך הזמינה את הקטין מ.א. למקום והקטין סיפק סמים לשוטר.
יחד עם זאת, לפנים משורת הדין הואיל ועסקינן
באם חד הורית, תהיה המשיבה רשאית לצאת למשך שעה בין השעות 08.00 עד 09.00 פעמיים בשבוע
לערוך קניות בימים ב' ו – ה', בעת שהמשיבה יוצאת מביתה על מנת
להוביל את בנה לבית הספר.
בכפוף לאמור לעיל, התנאים בהם שוחררה המשיבה על פי החלטותיי יעמדו בעינם עד תום ההליכים בת.פ. 1186/05.

ניתנה היום כ"ב
ב אדר א, תשס"ה (3 במרץ 2005) במעמד הצדדים.


ליאורה פרנקל
, שופטת


ההחלטה נכתבה על ידי כב' השופטת פרנקל והוקראה על ידי מפאת העדרה של כב' השופטת פרנקל מסיבות רפואיות.



ניתנה היום כ"ב ב אדר א, תשס"ה (3 במרץ 2005) במעמד הצדדים.


בוסתן זהבה, שופטת,

סגנית נשיא









בש בית משפט שלום 1569/05 מדינת ישראל נ' ענבל אבו חצירה (פורסם ב-ֽ 03/03/2005)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים