Google

מדינת ישראל - חגית רייזמן

פסקי דין על חגית רייזמן

1118/98 פ     04/02/2001




פ 1118/98 מדינת ישראל נ' חגית רייזמן




בעניין:


בתי המשפט

1


בית משפט השלום בירושלים
תפ 001118/98

לפני:
כבוד השופט אהרן פרקש

תאריך:
04/02/01





מדינת ישראל
בעניין:

המאשימה
דפנה רומן
מענף התביעות במחוז ירושלים של משטרת ישראל
ע"י ב"כ עוה"ד



נגד


הנאשם

חגית רייזמן
מטעם הסנגוריה הציבורית
אליהו שפיים
ע"י ב"כ עוה"ד





גזר דין
1.
כנגד הנאשם הוגש כתב אישום מתוקן המאשימו בתקיפה, עבירה לפי סעיף 379 לחוק העונשין, התשל"ז – 1977 (להלן: "חוק העונשין") ובאיומים, עבירה לפי סעיף 192 לחוק האמור, בכך שביום 11.9.97, בשעה 18:30 לערך, בביתו, בשכונת תל-ארזה בירושלים , קרא הנאשם לעבר אמו "זונה", ולאחר שנפלה ארצה בעט בה. בהמשך בתחנת המשטרה, איים הנאשם על אמו בכך שאמר לה, לפני שוטר שטיפל בחקירה, כי יאנוס אותה על כך שהגישה גנגדו תלונה וכי יחזור לבית "ולא משנה מה יהיה".
2.
לבקשת ב"כ הנאשם, עו"ד ח' רייזמן, הופנה הנאשם למתן חוו"ד רפואית על ידי הפסיכיאטר המחוזי, אשר קבע בחוות דעתו מיום 28.5.98, כי לדעתו, על אף שלנאשם אין מחלה נפשית, האינטליגנציה נמוכה, ואולי על גבול הפיגור, אך לא במידה שתשפיע על אחריותו לעבירות, וכי הנאשם אחראי למעשיו ויכול לעמוד לדין וכך היה גם בעת ביצוע העבירות.
3.
במסגרת הסדר טיעון בין הצדדים, הודה הנאשם והורשע בעבירות שיוחסו לו. עוד הוסכם, כי שרות המבחן יגיש תסקיר בעניינו של הנאשם, ולאחר קבלתו, תשקול התביעה האם לבקש הפעלת מאסר על תנאי בן 4 חודשים התלוי ועומד כנגדו בעבודות שרות, או לבקש להאריכו.

4.
מתסקיר שרות המבחן, עולה התמונה הבאה: הנאשם יליד 1962, הינו רווק המתגורר בבית הוריו ומתקיים מהבטחת הכנסה ומעבודות מזדמנות. שרות המבחן התרשם מאדם בעל יכולת גבולית בחשיבה ובתפקוד ובעל דפוסי התנהגות נוקשים. הנאשם בוגר 10 שנות לימוד במסגרות של החינוך המיוחד והיו לו בעיות התפתחויות כבר בילדותו.

שרות המבחן התרשם כי הרקע למעשים בהם הואשם, הינו המתח ביחסים שבין הנאשם לאמו, אשר סובלים מעליות ומורדות.
5.
עקב מצבו המיוחד של הנאשם התבקש שרות המבחן להגיש מספר תסקירים משלימים, וכן נסיון להסדיר מגורים לנאשם מחוץ לבית הוריו, ועל כן נמשכו ההליכים זמן רב יחסית.

לנאשם עבר פלילי ואף ריצה עונש של מאסר בפועל.

בתסקיר האחרון שהוגש המליץ שרות המבחן על הארכת המאסר על תנאי, העמדה במבחן למשך שנה, וביצוע של"צ בהיקף של 60 שעות.
6.
ב"כ המאשימה, עו"ד דפנה רומן
, ביקשה כי בית המשפט יפעיל את המאסר על תנאי התלוי ועומד כנגד הנאשם, אף כי היתה מודעת לכך, שהנאשם נמצא כלא מתאים לבצע עבודות שרות.

ב"כ הנאשם ביקשה כי בית המשפט יאמץ את המלצת שרות המבחן, שכן הנאשם זקוק לטיפול ומאסר לא יפתור את בעיותיו המיוחדות, הנפשיות והשכליות
7.
לאחר ששקלתי דברי ב"כ הצדדים והמלצת שרות המבחן, וכייון שהנאשם הודה במיוחס לו וחסך מזמנו של בית המשפט וחסך מאימו את הצורך לעלות על דוכן העדים ולפרט את יחסיה עם בנה, ולאור הבעיות המיוחדות מהן סובל הנאשם, כפי שפורט בתסקירים של שרות המבחן, ולאור פרק הזמן שחלף מאז ביצוע העבירות ולכאורה לא ביצע עבירות נוספות, הנני מאמץ את המלצת שרות המבחן וגוזר על הנאשם את העונשים הבאים:
1)
במסגרת סמכותי לפי סעיף 56 לחוק העונשין, הנני מאריך את המאסר על תנאי בן 4 חודשים שנגזרו על הנאשם ביום 21.2.96 בת.פ. (י-ם) 3320/95, לפרק זמן של שנתיים נוספים מהיום, בגין עבירת אלימות ואיומים.
2)
העמדה בפיקוח של קצין מבחן למשך שנה אחת מהיום.
3)
ביצוע של"צ בהיקף של 60 שעות בעבודות גננות ב"יד שרה" כאשר הפיקוח ייעשה על ידי שירות המבחן.

מובהרים בזאת לנאשם מטרת השל"צ וחובת הביצוע במלואו, שאם לא ימלא אחר הצו במלואו, כי אז יהא רשאי בית המשפט לבטל את הצו ולהשית על הנאשם עונש אחר.

לבקשת שרות המבחן מובהר בזאת, כי במידה ויהיה צורך בשינוי מקום ההשמה, יבצע זאת שרות המבחן ויודיע על כך לבית המשפט.

זכות ערעור לבית המשפט המחוזי בירושלים תוך 45 יום מהיום.



ניתן היום י"א בשבט, תשס"א (4 בפברואר 2001) במעמד ב"כ המאשימה, הנאשם ובא כוחו.



אהרן פרקש
, שופט











פ בית משפט שלום 1118/98 מדינת ישראל נ' חגית רייזמן (פורסם ב-ֽ 04/02/2001)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים