Google

נסרה אחמד ג'נאים, סמאר עאדל גנאים, מוסטפא עאדל גנאים ואח' - מוסטפא עווד גנאים

פסקי דין על נסרה אחמד ג'נאים | פסקי דין על סמאר עאדל גנאים | פסקי דין על מוסטפא עאדל גנאים ואח' | פסקי דין על מוסטפא עווד גנאים

791/09 עא     31/03/2009




עא 791/09 נסרה אחמד ג'נאים, סמאר עאדל גנאים, מוסטפא עאדל גנאים ואח' נ' מוסטפא עווד גנאים




החלטה בתיק ע"א 791/09
st1\:*{behavior:url(#ieooui) }




בבית המשפט העליון
בירושלים


ע"א 791/09 - א'


בפני
:

כבוד הרשמת גאולה לוין


המערערים:

1. נסרה אחמד ג'נאים



2. סמאר עאדל גנאים



3. מוסטפא עאדל גנאים


4. עאדל עאדל גנאים (ז"ל)



נ


ג


ד



המשיב:
מוסטפא עווד גנאים


בקשה לפטור מאגרה וערבון




החלטה


לפניי בקשות לפטור מתשלום אגרה ומהפקדת ערבון בהליך שבכותרת.

1.
ההליך נסב על

פסק דין
של בית המשפט המחוזי בחיפה (כב' השופט מ' רניאל) שדן בתביעה בקשר לזכויות מקרקעין באדמות הכפר סחנ'ין ובית מגורים הבנוי על המקרקעין. המערערים ביקשו כי יוצהר כי הנכס הוא בבעלותם הבלעדית, על רקע עסקה שנקשרה בין מערערת 1 ובעלה המנוח לבין המשיב, שהוא אבי הבעל המנוח. בית המשפט קבע כי המשיב לא מכר את הנכס לבנו אלא נתן לו אפשרות לבנות בו. התביעה הוגשה במקור לבית המשפט לענייני משפחה, ומשם הועברה, בשל חוסר סמכות, לבית המשפט המחוזי.

2.
בבקשות לפניי טוענים המערערים כי אין באפשרותם לשלם אגרה ולהפקיד ערבון. המערערים ציינו כי הופטרו מתשלום אגרה עם פתיחת ההליך בבית המשפט לענייני משפחה. לדבריהם, עם פטירת אבי המשפחה (בעלה של מערערת 1 ואביהם של המערערים 2 – 4) נותרו המערערים ללא מקור הכנסה, למעט קצבאות מן המוסד לביטוח לאומי. לבקשה צורף אישור מן המוסד לביטוח לאומי בדבר תשלום קצבת שארים. המשיב מתנגד לבקשה.

3.
לאחר עיון בבקשה, בתגובה לה, ובחומר המצוי בתיק, באתי לכלל מסקנה כי יש לפטור את המערערים מתשלום אגרה ומהפקדת הערבון. העובדה שהמערערים הופטרו מתשלום אגרה בבית המשפט לענייני משפחה משמשת ראיה לכאורה לחוסר יכולת כלכלית (תקנה 14 (ד)(1) לתקנות בתי המשפט (אגרות), התשס"ז-2007). לא שוכנעתי כי טענות המשיב, יש בהן כדי לסתור ראיה לכאורית זו.
אשר לסיכויי הערעור, אמנם חלק ניכר מטענות המערערים מופנה נגד ממצאים עובדתיים, ובאלה ערכאת הערעור אינה נוטה ככלל להתערב. יחד עם זאת, אין בידי לומר כי סיכויי ההליך הינם כה קלושים, עד שיש לחייב את המערערים בהפקדת ערבון חרף העדרה של יכולת כלכלית להפקידו. הבקשה לפטור מאגרה ומערבון מתקבלת, איפוא.
הטיפול בהליך יימשך כסדרו.


ניתנה היום, ו' ניסן תשס"ט (31.3.2009).




גאולה לוין





ר ש מ ת

_________________________
העותק כפוף לשינויי עריכה וניסוח.

09007910_g04.doc

כש

מרכז מידע, טל' 02-6593666 ; אתר אינטרנט,

www.court.gov.il








עא בית המשפט העליון 791/09 נסרה אחמד ג'נאים, סמאר עאדל גנאים, מוסטפא עאדל גנאים ואח' נ' מוסטפא עווד גנאים (פורסם ב-ֽ 31/03/2009)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים