Google

אורה ברקוביץ' - גולדוירט אריה, גולדוירט דיין חסיה, גולדוירט איריס ואח'

פסקי דין על אורה ברקוביץ' | פסקי דין על גולדוירט אריה | פסקי דין על גולדוירט דיין חסיה | פסקי דין על גולדוירט איריס ואח' |

3134/09 בשא     01/04/2009




בשא 3134/09 אורה ברקוביץ' נ' גולדוירט אריה, גולדוירט דיין חסיה, גולדוירט איריס ואח'




בעניין:




בתי המשפט

1

בית משפט השלום ירושלים
בשא003134/09


לפני:
כב' השופטת אתי באוםֿֿניקוטרה
תאריך:
05/04/2009




בעניין
:
אורה ברקוביץ'





המבקשת

נ
ג
ד


1. גולדוירט אריה

2. גולדוירט דיין חסיה
3. גולדוירט איריס
4. גולדוירט ערן
5. ישבה מקור חיים הצעירה בע"מ




המשיבים

החלטה


בפני
בקשה למתן צו מניעה זמני ולפיו, מתבקש בית המשפט לאסור על המשיבים או מי מטעמם, מלבצע כל עבודת שיפוץ ו/או הריסה ו/או בנייה בבית צמוד קרקע, לרבות בשטח הגינה ושביל הגישה שנהרסו על ידי המשיבים והנמצא ברח' מקור חיים 34, ירושלים (חלק מחלקה 32 בגוש 30141) (להלן:"הדירה" ו"החצר" בהתאמה).

ביום 24/03/09 ניתן על ידי צו ארעי כמבוקש בבקשה וכאשר קבעתי דיון במעמד שני הצדדים ליום 27/03/09.

במועד האמור, נתקיים דיון במעמד שני הצדדים וסברתי, כי יהא זה נכון, כי הצדדים יגיעו לכדי הסכמות והבנות ביניהם ובתקווה זו נסתיים הדיון הנ"ל.
אלא שהצדדים נותרו חלוקים בשאלות מסוימות ומשכך נתקיים דיון ענייני בבקשה במעמד שני הצדדים ביום 30/03/09 ועתה נדרש בית המשפט ליתן החלטה בבקשה.

כבר אציין, כי אני עדיין סבורה, כי יהא זה נכון וראוי לו ימצאו הצדדים את הדרך הנכונה להגיע להבנה ולפשרה ביניהם וזאת לאור נתוניה האישיים של המבקשת והנסיבות השונות בתיק.

בבוא בית המשפט לשקול מתן סעד זמני שהנו סעד מן היושר, עליו לבחון כמה שאלות.

זכות תביעה לכאורית

המבקשת הנה בת 78 שנים ומתגוררת מאז שנת 1949 בדירה שהנה בת שניים וחצי חדרים גדולים ומהווה יחידה אחת מתוך שתיים בבית צמוד קרקע שהוסב לבית דו משפחתי בן קומה אחת.

המבקשת טוענת, כי הנה דיירת מוגנת מזה שישים שנה בדירה האמורה וכי בנוסף לדירה, זכותה חולשת גם על חצר וגינה בשטח של כ – 40 מ' ושביל גינה והכל ביחד הנם המושכר שבחזקתה.

המשיבים טוענים לעניין זה כי המבקשת לא הציגה כל מסמך אשר ילמד אודות זכויותיה, לרבות ובמיוחד בכל מה שמעבר לדירה עצמה ובכל מקרה טענו, כי גם אם יתברר כי המבקשת הנה בעלת זכות לדיירות מוגנת בדירה ו/או במושכר כולו, כי אז מתקיימות לגביה עילות פינוי מקום בו נטשה את המושכר בתחילת שנת 2008, עת עברה להתגורר עם בן זוג חדש בקרית גת ומקום בו אפשרה לבן הזוג להתגורר עמה בדירה מבלי שקיבלה את הסכמת המשיבים.

כאן המקום לציין, כי משיבים 1 – 4 הנם בעלי המקרקעין עליהם מצוי המושכר וכאשר משיבה 5 הנה חברה אשר נקשרה בעסקת קומבינציה עם בעלי המקרקעין, הכוללת בין היתר, הריסת מבנה קיים ובניית בניין חדש במקום.

המבקשת לא הגישה תצהיר מטעמה, אלא בחרה לבסס את בקשתה בתצהירו של בנה מר זאב ברקן, יליד 1948.








בשא בית משפט שלום 3134/09 אורה ברקוביץ' נ' גולדוירט אריה, גולדוירט דיין חסיה, גולדוירט איריס ואח' (פורסם ב-ֽ 01/04/2009)














מידע

© 2024 Informer.co.il    אינפורמר       צור קשר       תקנון       חיפוש אנשים